تعداد بازدید: 4628

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 بهمن 1392-22:19

انتقاد معاون از رییس؛

حضور زنان در بدنه دولت کم رنگ است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان  در ساری گفت: یکی از ایراداتی که به دولت تدبیر  و امید وارد است حضور کمرنگ زنان در بدنه دولت با وجود شعارهایی است که دولت در ابتدا داده بود+عکس+گفت و گوی اختصاصی با معاون رییس جمهوری در امور زنان


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مریم جمشیدی -مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران- امروز در گردهمایی بانوان فرهیخته مازندران در سینما سپهر ساری، اظهارداشت: آرزو دارم بانوان سرزمینم شاداب‌تر و سالم‌تر زندگی کنند و از طریق آموزش‌های موثر بتوانیم موجی از مسائل خانواده‌یار را ایجاد  کنیم.

 وی با بیان اینکه باید بتوانیم ناامنی‌ها و نگرانی‌های زنان خودسرپرست را با افزایش توان‌مندی آنها، رفع کنیم، گفت: اساسی‌ترین کار ما در هر دوره‌ای  باید کنترل و کاهش طلاق‌های عاطفی باشد که در خانواده‌ها بیداد می‌کند.

 * 46درصد از زنان 15 تا 24 سال بیکارند

 استاندار مازندران هم در این مراسم در سخنانی، اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر نقش زنان و جایگاه انسانی را به عنوان توسعه پذیرفته باشیم، باید نقش زنان را به عنوان نیمی از روند توسعه به‌ویژه در کشورهای توسعه یافته، بپذیریم.

 ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه نفی تبعیض میان زن و مرد از موارد توسعه‌ است، گفت: آموزش زنان و دختران به عنوان مادرانی که نخستین عامل انتقال ارزش‌ها هستند از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است چراکه زنان آگاه، فرزندان آگاه تربیت می‌کنند و آگاهی اساس توسعه است.

  استاندار مازندران درباره موانع فرهنگی بر سر راه اشتغال زنان در کشور، تصریح کرد: باورهای غلط اجتماعی مبنی بر مشارکت در فعالیت‌ها و آگاه نبودن زنان نسبت به حقوق فرهنگی و اجتماعی موجود برای فعالیت از جمله این مسائل است.

 وی یادآور شد: تجربه جهانی ثابت کرده حضور زنان در سطوح تصمیم‌گیری به توسعه کشورهای توسعه‌یافته انجامیده است.

 فلاح با اشاره به اینکه هشت درصد از مدیریت‌ها و یک درصد از مدیریت ارشد کشور در دست زنان است، گفت: در حوزه‌های مدیریتی زنان، فاصله زیادی با وضع مطلوب داریم.

 وی با تاکید بر آموزش و توان‌مندسازی زنان روستایی، اظهار داشت: زنان مازندران در روستاها به عنوان نماد پاکی و تلاش و مجاهدت هستند و در راه خدا تلاش و همت می‌کنند.

 فلاح با اشاره به رشد فزاینده زنان دانشگاهی از سال 73 و همچنین پیشتازی حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی از سال 76، تصریح کرد: نرخ ورود زنان به دانشگاه در 30 سال اخیر به حدود سه برابر افزایش یافته است.

 استاندار مازندران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود  حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فزاینده‌تر شود، گفت: با وجود پیشرفت‌های زنان در بازار کار، برای ورود به جایگاه‌های کاری، مشکلات اشتغال همچنان وجود دارد و نرخ بی‌کاری 46درصدی زنان 15 تا 24 سال که نرخ بی‌کاری 10 سال اخیر را شکست تاییدی بر این ادعا است.

 وی با ابراز نگرانی از آمار زنان سرپرست خانوار، افزود: 82 درصد از زنان سرپرست خانوار، بی‌کار هستند.

 *نقش زنان؛ افزایش تولید ملی و صرفه‌جویی

 شهیندخت ملاوردی -معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان- هم در سخنانی اظهار داشت: زنان با به دوش کشیدن نیمی از بار انقلاب، مورد خطاب قانون اساسی قرار می‌گیرند و به دلیل تبعیض‌هایی که در گذشته بر آنها روا بود، استیفای حقوق آنها بیشتر می‌شود. 

 وی با بیان اینکه انتظارات و شرایط را باید طوری تنظیم کرد که بتواند پاسخگوی خواسته‌های زنان باشد، گفت: یادآوری نقش زنان در توسعه سیاسی و اقتصادی کشور می‌تواند در بازخوانی این وضعیت به ما کمک کند.

 ملاوردی یادآور شد: زنان ما با افزایش تولید ملی و صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف‌گرایی می‌توانند در تحقق شعار حماسه اقتصادی نقش‌آفرین باشند.

 وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به زنان شاغل سرپرست خانوار، حمایت درمانی، حمایت از زنان کارآفرین، افزایش اعتبار ویژه و حمایت از کسب و کار مورد توجه دولت باشد.  

 همچنین در این مراسم 10 نفر از بانوان در رشته‌های مختلف معرفی و قدردانی شدند. فریده یوسفی مدیرمسئول انتشارات شلفین هم به خاطر تالیف 2 کتاب جایگاه سیاسی اجتماعی زنان شاهنامه و زن در فرهنگ عامه مردم مازندران، مورد قدردانی قرار گرفت. وی 2 کتاب آیین‌های باستانی مازندران و جایگاه سیاسی اجتماعی زنان شاهنامه را به معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان تقدیم کرد.

 * مدیریت بر منابع نداریم

 معاون رئیس جمهور در حوزه زنان بعد از این مراسم از مرکز پروش ماهیان خاویاری قره‌برون در ساری بازدید کرد.

 ملاوردی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه در سخنان خود بر افزایش اعتبارات تسهیلات اشاره کرده و با توجه به کمبودهای بودجه‌ای و وضعیت تحریم‌ها، این مسئله چگونه ممکن است، گفت: بیشتر از اینکه کمبود منابع داشته باشیم، مدیریت بر منابع نداریم.

 وی ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی درست و اصولی، منابع را مدیریت، کنترل و استفاده کرد.

 ملاوردی درباره وضعیت مدیریت زنان در دولت، اظهار داشت: یکی از ایراداتی که به دولت تدبیر  و امید وارد است حضور کمرنگ زنان در بدنه دولت با وجود شعارهایی است که دولت در ابتدا داده بود.

 وی  با بیان اینکه رئیس‌جمهور در نخستین جلسه هیئت دولت از وزرا خواست در سطح معاونان از بانوان استفاده کنند که این اتفاق رخ نداد، گفت: رئیس‌جمهوری در جمع استانداران هم این موضوع را مطرح کرد و شخص رئیس‌جمهور هم برای حضور پررنگ زنان در بدنه دولت از ما برنامه خواسته است.

 ملاوردی با اشاره به اینکه جایگاه‌هایی که زنان با  چنگ و دندان به دست آوردند هم به راحتی در حال از دست دادن هستیم و دولت قبلی جایگاه‌هایی را برای زنان به وجود آورد در سطح وزیر، افزود: طبق بخشنامه‌ای معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به عنوان سپرده می‌شد اما اکنون گزارش‌هایی مبنی بر گرفتن این موقعیت‌ها از بانوان به ما رسیده و ما هم این گزارش را به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردیم.

*افزایش طلاق وسن اعتیاد دغدغه ماست

 شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان، امروز در گردهمایی بزرگ بانوان فرهیخته مازندران در سینما سپهر ساری حضور یافت.

 وی در حاشیه این همایش، به سوالات اختصاصی مازندنومه پاسخ داد.

 *مازندنومه: به نظر می‌رسد نگاه‌های دولت کنونی به زن  خیلی با گذشته فرقی نداشته و به ویژه در استان‌ها از ظرفیت بانوان در مسئولیت‌ها استفاده نمی‌شود. نظر شما چیست؟

 ملاوردی: باید به دولت فرصت دهیم، مگر چند ماه از عمر دولت گذشته است؟ ان شا‌ءالله که برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود و با توجه به وقفه‌ای که در این چند سال داشتیم، کارها روی غلتک بیفتد و برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد و به هدف برسیم.

 مازندنومه: آیا دولت طرح‌های حمایتی از بانوان اهل قلم و هنر دارد؟

 ملاوردی: با توجه به برنامه دولت و نگاه روشن آقای رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد و همچنین با حمایت معاونت رئیس‌جمهور در حوزه زنان، این نگاه وجود دارد و توجه و حمایت ویژه‌ای از این قشر صورت خواهد گرفت.

 *مازندنومه: شیوه برخورد و برنامه دولت با رواج پدیده طلاق، بزهکاری و اعتیاد دختران کم‌سن و سال چگونه است؟

 ملاوردی: برنامه مشخصی که الان بخواهم اعلام کنم هنوز تدوین نشده اما یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌ها و اولویت‌های اساسی دولت، موضوع افزایش طلاق و  سن ازدواج است. ما در برنامه ششم توسعه که به زودی وارد برنامه‌ریزی خواهد شد و در یک سالی که تا پایان برنامه پنجم باقی‌مانده در تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی داریم این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم.

 *مازندنومه:با توجه به هشدار جامعه‌شناسان و متخصصان به پدیده پیردختری به ویژه در روستاها اما در هیچ دولتی به این مسئله توجه نشده است،  شما توجهی به این مسئله دارید؟

 ملاوردی: این مسئله به هر دلیلی یکی از واقعیت‌های جامعه ما است. اخیرا نشست پنج ساعته‌ای با حضور سرپرست و معاونان کمیته امداد داشتیم  و یکی از محورهای مورد بحث، مسئله دختران بازمانده از تحصیل دارای سن بالا بود که به دلیل مهاجرت پسران از روستاها، به ویژه دچار این مشکل شده‌اند. اگر شد بررسی‌هایی انجام دهیم و اگر بتوانیم برنامه‌ای در حد توان به صورت مشترک داشته باشیم چون حوزه فعالیت‌های ما بسیار گسترده است و سعی می‌کنیم از طریق مجرای خودش، این برنامه‌ها اجرا شود و ما وارد تصدی‌گری نشویم .


  • پنجشنبه 1 اسفند 1392-6:25

    ابراهیمی در کنار استاندار را بنگرید!!...

    • پنجشنبه 1 اسفند 1392-12:50

      به این می گند همزیستی مسالمت امیز با هر ترفندی ! به نظر شما کدام یک مسالمت امیز رفتار میکند ؟ ایا این اعتدال است

    • بنده خداح.عپاسخ به این دیدگاه
      چهارشنبه 30 بهمن 1392-18:50

      بادرود: باتوجه به پاسخهای معاونت محترم ریاست محترم جمهوری دربحث بانوان ،به نکات قابل توجهی برخوردمیکنیم ازجمله منظورایشان ازاینکه دوره ریاست جمهورتازه آغازشده وزمان لازم است وسپس مینشینیم وبرنامه ریزی میکنیم چیست :چه مدت زمان لازم است تاشماتصمیم بگیریدبنشینیدوشروع به برنامه ریزی کنیدوآیاچه مدت نشستن نیازاست؟شماراجع به اساسی ترین معضلات زنان هیچگونه تحقیق وبرنامه ای نداریدوسوال اینجاست شمابعنوان یک زن این راحق زنان ومقام شامخ زن میدانید؟البته درمبحث بانوان صحبت بسیاراست که درحوصله این نوشتارنیست ولی ان شاالله ریاست محترم جمهور عزیزبایدازبانوان آشنا به دردبانوان استفاده کندومطمئناداریم فعالان تحصیلکرده ومدیرکه میتواننددرجایگاهی مرتبط به جامعه بانوان ایرانی کمک نمایند....البته دراولین فرصت تحقیقی دقیق وکارشناسی ازموضوعاتی چون اشتغال وازدواج و...بانوان همچنین کارشناسی مدیران بانوی مازندرانی ارائه خواهم کرد...یاعلی

      • چهارشنبه 30 بهمن 1392-18:7

        متاسفانه برنامه از نظر کیفی بسیار پایین بود و بیشتر به نمایش شبیه بود . سفر معاون رئیس جمهور اتفاقی نیست که همیشه تکرار شود .در همه جای دنیا از چنین فرصت هایی برای اارائه مشکلات ومسائل استفاده میکنند و از اساتید و محققان امور مربوطه دعوت می کنند تا گزارش تحقیقی از انچه در استان می گذرد ارائه کنند و پیشنهادات و راه حل ها را ارائه دهند و ار مسولین دولتی برای برون رفت از مسائل مساعدت و قول همکاری مالی و علمی بگیرند و قاعدتا دعوت از زنان فرهیخته استان هم در جهت رفع نگرانی و دلمشغولی هایی است که قشر عظیم زنان دارند .چیزی که نه با متنی که توسط خانم جمشیدی و از روی برگه خوانده شد هماهنگی داشت و نه با مقاله ای طولانی ای که جناب استاندار خواندند. به نظرم با کمی درایت حتی اگر جلسه پرسش و پاسخ می بود با توجه به اینگه خانم مولاوردی شخصیت علمی . پژوهشی دارند مسائل و مشکلات زنان استان بیشتر و بهتر مطرح می شد . افسوس که فرصت را از دست دادیم !!!

        • یک روستائی متفکر و مازند نومه خونپاسخ به این دیدگاه 0 1
          چهارشنبه 30 بهمن 1392-11:50

          سرکار خانم شجاع خوان فلاحی، سوالاتت خیلی ماست بود نکنه چشم خوردی یه کم سطح سوادتو بالا ببر، آپ نمی دونم چی میگن باش!!!!! راستی پیر دختری الان معضل شهرهای بزرگ شده نه روستاها ، روستائی های فداکار ما که در همه عرصه های جهادی و اقتصادی در این کشور پیش قدم هستند در کاهش ایجاد مخاطرات اجتماعی نیز پای کار هستند و دختران را زود شوهر میدن اگه میگفتی یه کم طلاق به تاسی از شهری ها بیتر رواج یافته درست بود این کارشناس شما که هشدار داد یحتمل تو باغ نبود، یه چیز دیگه سرکار خانم ، پیردختری معضل دختر شهری ها شده چون واسه خوشون می تونن خونه مجردی داشته باشن .اوکییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

          • جمعه 2 اسفند 1392-7:20

            جناب؛ گویا دل خونی از این خانم دارید؟!!! شما چرا آبروی روستایی ها رو با این ادبیات کودکانه می برید....
            شما هم بهتر یکم به اطرافتون بیشتر نگاه کنید البنه منظورم چاردیواری خونتون نیست از پنجره به بیرون نگاه کنید و ببیند چقدر طلاق تو روستاها طی یک دهه ی اخیر اتفاق افتاده..
            بالا رفتن سن ازدواج مختص شهرها نیست اتفاقا تو روستاها بیشتره
            درواقع گذشت اون زمان که تو روستاها دخترا زود ازدواج می کردن اون هم به خاطر اینکه خونواده پسر نیاز به نیروی کار داشت بله جناب.
            و صد البته مجرد ماندن بهتر از این است که آدم متاهل باشه اما فکرو دل و جسمش تو بغل یکی دیگه ...

            • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 1 0
              پنجشنبه 1 اسفند 1392-19:39

              درود بر روستاييان با شرافت ميدانم خانم فلاح انقدر بزرگوار هستند كه اين كامنت را گذاشتند خانم يا اقاي روستايي چرا از نام اين قشر زحمتكش و با شرافت براي تخريب سو استفاده ميكنيد شما بايد يك دوره درس اخلاق پاس كنيد شايد رفتار انساني را بياموزيد واينگونه زشت و غير بهداشتي كامنت نگذاريد من بجاي اين كامنت گذار فاقد اخلاق از خانم فلاحي عذر ميخواهم خانم فلاح اين افراد دلشان از جاي ديگر ناراحت است و به شما كه يك خانم اگاه هستيد بيراه ميگويند بدانيد و اگاه باشيد اسب چابك را نيش چند مگس از پا در نمياورد

            • چهارشنبه 30 بهمن 1392-7:55

              يك برنامه را نتونستي درست اجرا كنين كه اين همه نقد دارند چطور از حضور زنان درجامعه صحبت ميكنين!؟
              چطور ميخواهين ازحقوق زنان دفاع كنين !؟
              واقعا اين طرز فكر كه بايد ازحقوق زنان دفاع كرد!!!!يعني چه ؟
              چه دفاعي !؟
              مگه جمله اي شده !؟
              واقعا اين طور نگاه شده ....

              • چهارشنبه 30 بهمن 1392-1:36

                اینم شد برنامه نه خلاقیتی نه پرستیزی نه کیفیتی نه احترامی نه مجری خوبی واقعا نمیتوانستند یک مجری زن بیاورند

              • چهارشنبه 30 بهمن 1392-0:46

                متا سفانه برنامه در حد معاون رییس جمهوری نبود تا وقتی که نگاه مدیران ما صرفا ارایه گزارش است نه در حوزه زنان اتفاق خاصی میافتد و نه در حوزه های دیگر رویکرد مدیران باید تغییر کند تا چه زمانی ما فقط میخواهیم شو اجرا کنیم مشکلات زنان ریشه ای است البته خوبه که مدیران میخواهند از برترینها به نوعی حمایت و تشویق کنند .اما با چه سازوکاری ؟امید وارم خداوند این بینش را به ما بد هدکه حداقل خودمان را گول نزنیم روزی در این دنیا یا ان دنیا باید پاسخگوی اعما لمان باشیم اسلام دین نیت است فقط کافی است کمی به وجدان خود مراجعه کنیم.






                ©2013 APG.ir