تعداد بازدید: 4625

توصیه به دیگران 3

جمعه 5 ارديبهشت 1393-12:32

شایعه سازان و رویا پردازان عزل ربیع فلاح چه کسانی هستند؟!

نویسندگان و کارگردانان و بازیگران سناریوی تخریب ربیع فلاح در مازندران ، حداکثر دانش و شجاعت آنان محدود به طرح ادعاهای بی اساس ریشه دار در توهین و تخریب و دروغ پراکنی ها و شایعه سازی ها، آن هم از پشت تریبون های یک طرفه است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، لطف الله آجدانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار: دکتر ربیع فلاح در زمانی به نمایندگی دولت تدبیر و امید، سکانداری استان را برعهده گرفت که مازندران سخت از زخم های کهنه و برجا مانده از بی تدبیری های دولت مدعی مهر ورزی و عدالت در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رنجور بود.

ورشکستگی های رو به فزاینده بسیاری از کارخانه ها و شرکت های صنعتی ، تولیدی و بازرگانی، رکود صادرات، توزیع ناعادلانه تسهیلات اعتباری و رانت خواری های اقتصادی، نابسمانی در عرصه ی صنعت ، معدن، بازرگانی، کشاورزی، گردشگری، آموزش، پژوهش وفرهنگ، مدیران اتوبوسی، ضعف مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری ها، افراطی گری های سیاسی و امنیتی ، بی توجهی به ضرورت گردش نخبگان در امور مدیریتی، سهم اندک مازندران از اعتبارات و ردیف بودجه ملی و استانی و صندوق توسعه ی ملی  جملگی نمونه های آشکاری از چالش ها و تنگناهای پیش روی فرایند توسعه در مازندران بود.

تنگناها و مشکلاتی که به رغم آشکار بودن شان، کمتر منتقدی از مخالفان کنونی ربیع فلاح ،چه آن گاه که این مخالفت ردای یک نماینده مجلس را بر خود می پوشد یا در لوای یک منتقد رسانه ای راه می سپارد، به انتقاد از آن نابسامانی ها و بی تدبیری ها برخاستند.

بسیاری از مدعیان دلسوزی مازندران در شرایطی به بهانه نقد ، به تخریب و تضعیف ربیع فلاح استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران برخاسته اند که در برابر خرابه های ناشی از بی تدبیری دولت پیشین چشم و دم فروبستند و در خواب زمستانی خود چنان فرو خوابیدند که حتی با بهار حماسی 24 خرداد که ملت با انتخاب دولت تدبیر و امید ضرورت تغییر را خواستارشدند، از خواب زمستانی خود بیدار نشدند.

اینان از درک پیام این حماسه و تغییر عاجز و ناتوان مانده اند و با بهانه های واهی، بر طبل تو خالی مخالفت خود با ربیع فلاح و تضعیف و تخریب او می کوبند تا شاید با عقده گشایی، درهای بسته به روی سهم خواهی ها و منافع طلبی های شخصی و باندی و جناحی از دست رفته خود را باز کنند.

نه می توان ادعا کرد که دولت تدبیر و امید را نمی توان و نباید نقد کرد و نه ربیع فلاح را، اما می توان ادعا کرد که نقد را الزامات و آداب و ادبی است. نقد سره از ناسره بازشناختن است. مطلق گرایی و جزم اندیشی و یاوه گویی های ریشه دار در غرض و مرض را نمی توان نقد نامید.

این واقعیت آشکار را نمی توان پنهان کرد که غالب آن چه که به بهانه نقد ربیع فلاح شکل گرفته است ، ریشه در سناریوی تضعیف و تخریب  دولت تدبیر و امید، از سوی ورشکستگان سیاسی و نیز سهم خواهی ها و منافع طلبی های شخصی و باندی نامشروع  دارد. سناریویی که بوی مشمئز کننده دروغ پراکنی ها و شایعه سازی ها و تهمت زدن های بی اساس ناشی از آن، دم خروسی است که دروغ بودن قسم حضرت عباس مخالفان مریض و مغرض – نه منتقدان آگاه و دلسوز- دولت تدبیر و امید و ربیع فلاح در ادعای دلسوزی برای مازندران را آشکار می سازد.

پیشتر و مکرر گفته ام و دگر باره نیز برای اذهان ناآموخته تکرار می کنم که حداکثر توان آنانی که با غرض و مرض و نه با صداقت و دلسوزی برای کشور و مازندران ، دولت تدبیر و امید و ربیع فلاح را نشانه گرفته اند، محدود به توهین و تهمت و دروغ پردازی و شایعه پراکنی هایی است که در ترازوی اخلاق اسلامی و انسانی و به دیده خرد و صدق و انصاف وزنی ندارد.

نویسندگان و کارگردانان و بازیگران سناریوی تخریب ربیع فلاح در مازندران ، حداکثر دانش و شجاعت آنان محدود به طرح ادعاهای بی اساس ریشه دار در توهین و تخریب و دروغ پراکنی ها و شایعه سازی ها، آن هم از پشت تریبون های یک طرفه است و آنان را یارای حضور در میزگردها دوجانبه و تناظر ادعاهای خود برروی میز و تریبون مناظره نیست.

 کسانی که ادعا می کنند ربیع فلاح و تیم مدیریتی او در استانداری فاقد برنامه و توانایی برای مدیریت استان هستند، خوب است با اعلام آمادگی برای حضور در میزگردهای نقد و مناظره کارشناسانه ، مجالی را برای داوری صاحبان خرد و صدق و انصاف فراهم کنند تا سره از ناسره باز شناخته شود و دانسته آید و آشکار شود که چرا کسانی که با ادعای دلسوزی برای مازندران، حضور ربیع فلاح را بر نمی تابند و هر شب را با رویای عزل او به خواب می روند و هر صبح را با خوردن قرص توهم زای تغییرش برمی خیزند ، در برابر واقعیت عملکرد و دستاوردهای مثبت و ارزشمند ربیع فلاح و تیم مدیریتی او در استان ، چشم و دم فروبسته و با بزرگ نمایی برخی از ضعف ها و سیاه نمایی عملکرد ربیع فلاح، از جاده صداقت و شرافت که از الزامات ادب منتقد و آداب نقد سالم و سازنده است، دور افتاده اند و برآنند تا با ایجاد تنش  و تشویش اذهان ،مصالح و منافع استان و مردم را به خطرافکنند؟! 

*مطالب مرتبط:

فرار به جلو

برای مازندران دل بسوزانید، نه خودتان!

تخریب دولت با تضعیف استاندار


  • يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-14:46

    با سلام وخسته نباشید خدمت همکاران مازنومه ای.
    یه خواهشی داشتم میشه به خبرنگارتون بگویید اگر می خواهد جواب کامنت ها را بدهد حداقل اسم واقعی خود رابگذارد .ممنون

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 2
      يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-9:30

      عزل (محال)ربیع فلاح مساویه با عزل رئیس جمهور روحانی.
      شتر ها در خواب بینن پنبه دانه گهی لپ لپ خورن گه دانه دانه

      • شنبه 6 ارديبهشت 1393-19:49

        من واقعا از این همه هجمه به استاندار محترم وانقلابی تعجب میکنم .استانداری که در حدود شش ماه از مسئولیتش منشا خیر فراوان برای شهرستان بابل و همشریهایش بود .

        • شنبه 6 ارديبهشت 1393-18:26

          سلام راستی اقای کمال علییور نماینده محترم و هم اندیشان بدانید این باراگر سررا به زمین بکوبین تابه شما رای بدهیم ازمحالات است...ما دیگر بعنوان یک شهر وندافتخار نمی کنیم شما بعنوان نماینده ما هستید کل کشور ودنیا با ابروی حوزه انتخابیه بازی شد حیف نبود بعنوا ن نماینده مسوال ستاد کسی شدی با کمترین ارا شکست خورد پس بدان دیدگاه شما دیکر درحوزه انتخابیه ارزش ندارد... حسابی ریزش ارا داری ... نگرش خودت را تغییر بده هنوز راه برگشت باقی است در کنار مردم باش نه در مقابل مردم

          • یک مازندران یک ربیع فلاحپاسخ به این دیدگاه 4 2
            شنبه 6 ارديبهشت 1393-15:10

            مدیریت پادگانی مخرب بر استان در دولت قبلی رو دیدیم.برخی ها هنوز فکر می کنند دولت یازدهم بر سر کار نیومده.آقایان از خواب قدرت طلبی بیدار بشین. ربیع فلاح مورد حمایت مردم است پس تاختن به ایشون تاختن به مردم است

            • شنبه 6 ارديبهشت 1393-11:13

              من همه گزارشات شما و اونا را خوندم ولی توی گزارشهای اونا ندیدم استاندار را نقد کنند!
              فکر کنم باید یک بار دیگه بخونم چون یک پارادوکس عمقی وجود داره
              دوباره می آم
              مازند نومه

              • شنبه 6 ارديبهشت 1393-10:39

                درود بر جناب آجدانی- متاسفانه این فرمایشات تو گوششون فرو نمیره که نمیره!! موندم که اینا تو این 8 سال چه..... می کردن؟! (خودم نقطه چین گذاشتم !) اینه همه بی تدبیری- کارهای غیر عقلانی و حماقت ،رانت و اختلاس و ارتشا،و ........! بخدا خیلی رو دارن! البته پست کلفت هم میخواد!! به قول مه مار: انگار سیکای پشته او بشنی!!! ترجمه: به قول مادرم : انگاری رو پشت اردک آب بریزی!!

                • امیر سارویپاسخ به این دیدگاه 7 0
                  شنبه 6 ارديبهشت 1393-10:30

                  کاش برای مقاله ها هم مثبت و منفی در نظر میگرفتید! مثل کامنت ها!

                  • شنبه 6 ارديبهشت 1393-8:14

                    پس با اين روند رفتني شد ....
                    افراد ميايند وميرونداين چيزي كه باقي ميمانه عملكردشانه چه مثبت وچه منفي وبراي برخي رسانه ها هم كه فقط يكي دونفر راچسبيدند وبه جاي منافع مردم به منافع شخص وحزب فكرميكنند ....
                    متاسفيم

                    • شنبه 6 ارديبهشت 1393-12:40

                      باز خوبه برخی رسانه ها یکی دو نفر را چسبیده اند، تو که فقفط یک نفر را چسبیده ای!!چیه عرشیا، زیاد کامنت این جا علیه ربیع فلاح میذاری! فکر کردی خبریه و دوستت میشه استاندار؟!! متاسفم که نقشه هاتون نقش بر آبه و فلاح حالا حالاها موندنیه. چه تو خشت بیاد چه نیاد. کمی منطق هم چاشنی افکارت بکنی بد نیست. عشق شهردار از خود بی خودت کرده. راستی میدونی فلاح چقدر عیدی گرفت؟!!!!!

                    • اعتدالگراپاسخ به این دیدگاه 7 2
                      شنبه 6 ارديبهشت 1393-7:55

                      درود بر دولت تدبیر و امید. درود بر دکتر روحانی . درود بر ربیع فلاح. درود بر مازندنومه

                      • شنبه 6 ارديبهشت 1393-5:45

                        شما همین یک ناقد جایگاه دار را هم نمی توانید تحمل کنید و به موارد نقد شده که جواب ندادید هیچ بلکه با بارانی از کلمات تند و سخیف او را مورد هجوم همه جانبه قرار دادید. مرحبا اهلا و سهلا

                        • شنبه 6 ارديبهشت 1393-7:24

                          آقای محترم، ناقد با تخریبچی فرق دارد. او دنبال مطامع خویش است. اگر این طور نبود نماینده های دیگر از جمله ناصری و لاشکی و... او را تنها نمی گذاشتند. این نماینده خودزنی کرده است.

                          • يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-22:9

                            آقا پدرام گل و بلبل اینو که هر ننه قمری میدونه ناقد با تخریبچی فرق داره ولی چشم و گوش یسته دفاع کردن هم با انسانیت انسان میانه خوبی ندارد...

                        • شنبه 6 ارديبهشت 1393-0:36

                          اجدانی ومنصوریان دو بال پرواز استاندار مازنذران

                          • شنبه 6 ارديبهشت 1393-0:7

                            راستی آقای کمال علیپور و هم اندیشانش می دانند این شعر معنیش چیه؟: بزک نمیر بهار میاد کمبزه باخیار میاد!

                            • یکی از مردمپاسخ به این دیدگاه 19 3
                              شنبه 6 ارديبهشت 1393-0:5

                              کمال علیپور ... اگر دلسوز مازندران بود کارنامه خوبی از خودش بجا میزاشت و وظایفشو درست انجام میداد و در کار عزل و نصب ها که به اون مربوط نیست دخالت نمیکرد.

                              • دوشنبه 27 مرداد 1393-17:24

                                دوست عزیز..ما.تا اینجاخبرداریم.اقای مهندس علیپوراصلا درعزل ونصب دخالت ندارند.ولی اقای ... الاماشاالله

                                • دوشنبه 15 ارديبهشت 1393-23:57

                                  سلام
                                  خوبه تو نقد کردن خدارو هم در نظر بگیرید


                                ©2013 APG.ir