تعداد بازدید: 5161

توصیه به دیگران 3

جمعه 16 خرداد 1393-16:52

حالا چه کسی باید شرمنده باشد؟

دو قوطی کنسرو و مقداری لوبیا!

گزارش+عکس از بازدید محمدباقر نوبخت از مناطق سیل زده مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمدباقر نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور، صبح امروز برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد مازندران شد.

ربیع فلاح استاندار مازندران، علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران و محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، نوبخت را همراهی کردند.

 نوبخت ابتدا به شهر هولار در حومه ساری رفت. اهالی گوسفندی را آماده قربانی کرده بودند که نوبخت از این مسئله دلخور شد، اما دست قصاب، زودتر چاقو را به گردن گوسفند رسانده بود.

معاون رئیس‌جمهوری در خانه یکی از اهالی گفت: هیچ‌یک از مناطق سیل‌زده دور از چشم ما نیست و به همه جا رسیدگی می‌کنیم. رئیس‌جمهور نگران مناطق سیل‌زده است و به همین دلیل من را به عنوان نماینده خود به منطقه فرستاد تا وضعیت خسارت‌های سیل را بررسی کنم.

نوبخت در  کوچه‌های گل‌آلود هولار راه رفت و به خانه‌های تخریب شده سر زد. حرف‌های اهالی را شنید و همدردی کرد.

 سخنگوی دولت سپس به بازدید از روستای مرمت و بعد از آن هم به شهرستان میاندرود و بخش گهرباران رفت.

بعد از بازدید از این مناطق، او راهی فراش‌محله در شهرستان بهشهر شد. نوبخت ساعت‌های زیادی را در فراش‌محله بهشهر بود و به خانه‌های اهالی رفت.

برای ورود به مناطق سیل‌زده که گل‌آلود بود، نوبخت با صلوات‌های اهالی محل، چکمه به پا کرد و وارد کوچه‌های انباشته از گل شد.



این جا بود که با صدای یکی از زنان روستایی، نوبخت دقایقی را میهمان خانه این زن شد. زن می‌گفت چند سال است که سیل می‌آید و همه وسایل ما را با خود می‌برد. در این سیل دو قوطی کنسرو به ما دادند و مقداری لوبیا قرمز.



نوبخت وارد یکی دیگر از خانه‌ها شد و اهالی خانه رد سیل بر روی دیوار خانه را به نوبخت نشان می‌دادند و اینکه هر بار که سیل جاری شده، آبگرفتگی منازل، بیشتر از دفعه قبل بوده است.



زنی نامه‌ای به نوبخت داد و می‌گفت می‌خواهم به دست خودت بدهم. نوبخت هم نامه را از زن گرفت.



دختر دیگری از نوبخت تقاضا کرد که به خانه آنها برود. رد سیل در سال‌های گذشته را در خانه‌شان به نوبخت نشان داد و گفت: سال گذشته به پدرم تسهیلات ندادند و گفتند 80 سال سن دارد و تسهیلات به او تعلق نمی‌گیرد. بعد تقاضا کردم به خودم وام بدهند و بعد از آمدن و رفتن‌های بسیار بالاخره گفتند سهمیه تمام شده و سه میلیون تومان هم به من وام ندادند و مجبور شدیم به جای رنگ کردن خانه، دیوار اتاق‌ها را با روزنامه بپوشانیم. حالا چه کسی باید شرمنده باشد؟

نوبخت پاسخ داد: بنده.



زن دیگری در میانه کوچه، جلوی نوبخت را گرفت و سلام و علیک کرد و از مشکلات سیل گفت. زن یادش آمد که دارد مازندرانی صحبت می‌کند. به نوبخت گفت: آن قدر گرفتار هستیم که یادم رفت دارم با شما محلی صحبت می کنم. زن بعد خواست فارسی صحبت کند که نوبخت به او گفت: من متوجه می‌شوم و همان مازندرانی صحبت کنید.



نوبخت بعد از بازدید از این روستا، حوالی ساعت چهار بعداز ظهر به بازدید از عباس‌آباد بهشهر رفت و سپس به نمایندگی از جمع، استاندار را در آغوش گرفت و به مقصد گرگان، مازندران را ترک کرد.


  • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 19 خرداد 1393-15:1

    حالا اگر دراین وضعیت سیل زدگی و ناراحتی ، جان یک حیوان را نمی گرفتند ، نمی شد ؟؟
    انتظارمی رفت که آقای نوبخت ، میزبانان را ازاین کار منع می کردند .

    • دوشنبه 19 خرداد 1393-23:47

      منع کرد، قصاب تندتر بود. دیگه نمی تونست بره چاقو رو از دست قصاب بگیره

    • يکشنبه 18 خرداد 1393-21:3

      به این میگن خبر...مازندنومه فلاحی رو نداشتی باید در این سایت رو گل می گرفتی..

      • دوستدار محیط زیستپاسخ به این دیدگاه 3 0
        شنبه 17 خرداد 1393-17:39

        آقایان مسولین استانی مشکل سیل اول خود شما هستید که دستور بهره برداری بی رویه جنگل را می دهید حالا یک مسول کشوری را می آورید که چی بشه شما به خاطر منافع شخصی خودتان مردم را بیچاره کردین کجایی مسول منابع طبیعی استان به اون پیمانکاران بی رحم چوب بگو دیگر بس است.

        • شنبه 17 خرداد 1393-15:59

          دست خانم فلاحی درد نکند ،تصاویر گویای مطلب بودونوشته هایتان گویاتر.........

          • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 6 0
            شنبه 17 خرداد 1393-13:9

            دلواپسانی باید شرمنده باشن که پیکر محیط زیست رو تراشیدن و بردن و خوردن و امروز باید مردم تاوانشو پس بدن!!!! و سهمشون فقط دوقوطی کنسرو لوبیا باشه.

            • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 3 1
              شنبه 17 خرداد 1393-13:3

              ازین شعور باید درس گرفت سپاسگزاریم . سخن رو کوتاه می کنیم چون به شما مطمئنیم : مردم رو دریابید.

              • شنبه 17 خرداد 1393-10:24

                با تشکر از مهندس دامادی که آقای نوبخت رو به مناطق سیل زده هولار و میاندرود بردند تا نشکلات را از نزدیک لمس کنند امیدواریم منشا سیل پیدا گردیده تا شاهد تکرار نباشیم

                • شنبه 17 خرداد 1393-14:6

                  آخه آدم حسابی! رییس جمهور خودش دستور داد تا نوبخت به مناطق سیل زده سر بزنه و گزارش بده بهش. اون وقت دامادی نوبخت رو آورد؟ الحق که پاچه خوار و پاچه خار هستین. نکنه تیم ملی رو هم دامادی برده جام جهانی؟ به قوچان نژاد هم تو بازی با کره جنوبی دامادی پاس گل داد!!!! خدایااااااااااااااااااااا

              • ابوالحسن سلیمانیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                شنبه 17 خرداد 1393-9:25

                خانم فلاحی گزارش جانداری نوشتی.ممنون.دردها را تصویر کردی.

              • شنبه 17 خرداد 1393-0:1

                اقای نوبخت چرا عباس اباد رفتی؟ می رفتی سرپل صفی آباد تا ببینی مسئولین متخصص شهر ما چطور دهانه پل را تنگ کردند تا دوباره بدبختی به شهر ما هجوم بیاره. می رفتی رودخانه ها رو می دیدی که پس از یک سال هنوز لایروبی نشده. می رفتی پروزه های اعلام شده فراشمحله رو می دیدی که هنوز به سال نرسیده نتونستند سیلاب رو عبور بدن. می رفتی کنار رودخانه خیابان قائم و کوچه سالارزاده رو می دیدی که هنوز دیواره نداره و سیل زیر سنگ چین های استاندارد شهرداری رو خالی کرده. این سیل برای مردم آب داره و برای مسئولین نون.

                • شنبه 17 خرداد 1393-9:11

                  مگه نوبخت اومده بود به صورت اختصاصی بهشهر رو بازدید کنه؟






                  • رضوی پناهپاسخ به این دیدگاه 1 3
                    شنبه 17 خرداد 1393-11:59

                    بله ایشان آمده بود که بصورت اختصاصی از بهشهر و بصورت گذری از ساری بازدید کنند که محمد دامادی با اصرار برنامه ایشان را تغییر دادند

                • جمعه 16 خرداد 1393-22:29

                  این نماینده دولت تدبیر وامید بود وبه همت نماینده جوان ما به مازندران و میاندرود سفر کرده است مطمئن باشید منشا خیر است و به این کابوس همه ساله مازندرانیها خاتمه میدهد

                  • شنبه 17 خرداد 1393-8:7

                    اينكه مسعولين ميان خوبه اما نسبت دادن به يه نفر .....!!!!

                  • جمعه 16 خرداد 1393-21:57

                    پس مدیر کل بحران کجاست؟
                    هر چی نگاه کردم عکس نبود
                    نکنه خدای نکرده سیل اونو با خودش برده باشه


                    ©2013 APG.ir