تعداد بازدید: 6225

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 21 مهر 1393-7:56

استمداد مدیرعامل یک شرکت صنعتی از مسئولان استان

یک شرکت ورشکسته می شود

نامه مدیرعامل شرکت اندیشه حرکت شمال و درخواست کمک از مسئولان استان+اسناد


 مازندنومه، سرویس اقتصادی: نامه ای زیر را مدیرعامل شرکت اندیشه حرکت شمال، تولید کننده پلت کود مرغ برای پیگیری مشکلات ایجاد شده در حوزه فعالیت خود، برای ما ایمیل کرده است. بر اساس نوشته فرهاد یوسفی این شرکت که در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری قرار دارد، در یک قدمی ورشکستگی قرار دارد و به همین دلیل از مسئولان سیاسی و اقتصادی استان تقاضای کمک کرده است. متن نامه در زیر آمده است:

مدیریت محترم سایت وزین مازندنومه

با سلام، احتراما به اطلاع می رساند شرکت اندیشه حرکت شمال دارای کلیه مجوزات تولید "کود حیوانی غنی شده طیور" (پلت کود مرغ) در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری می باشد.

 این شرکت با میلیاردها ریال سرمایه گذاری و اخذ وام سنگین از بانک دولتی صنعت و معدن تاسیس شد و پس از بهره برداری برای ده ها پرسنل منطقه ایجاد اشتغال کرد.

سازمان دامپزشکی کشور طی دستورالعمل شماره 15887/43/ 93 تاریخ 10/3/1393 ازاداره دامپزشکی ساری می خواهد تا به ساماندهی بهداشتی، پلمپ و جلوگیری از فعالیت غیر مجاز بعضی ازکارخانجات پودر ماهی مجاور این شرکت که حدود 20 سال بدون مجوز ازمراجع ذی صلاح و تحت شرایط بد  بهداشتی مشغول تولیدو فروش پودر ماهی بوده اند، مبادرت ورزد؛ اما این اداره بر عکس عمل نموده و با غیرقانونی دانستن مجوزات اخذ شده شرکت و بدون مستندات قانونی، این کارخانه را پلمپ نموده است که بیش از 110 روز از این موضوع می گذرد.

پس از پیگیریهای مستمر و با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران اعتراض به این امر در کمیته محترم حمایت قضایی استان مازندران مطرح شد که در نهایت کمیته به نفع شرکت رای داده و با انجام مقداری اصلاحات ، ادامه فعالیت کارخانه را مجاز می داند. اما متاسفانه اداره مذکور عملکرد موثری در برابر اجرای مصوبه کمیته حمایت قضایی جهت فک پلمپ کارخانه و انجام اصلاحات مورد نظر به عمل نمی آورد.

در حال حاضر شرکت به دلیل عدم توانایی درپرداخت اقساط بانک در یک قدمی ورشکستگی قرار دارد. خواهشمند است پیگیری فرمایید تا شرکت از ورشکستگی نجات یابد.

 با تشکر.
فرهاد یوسفی (مدیرعامل)

 


  • سه شنبه 27 مرداد 1394-13:0

    اگر درک صحیح از تولید باشد و بخواهند که تولید رونق داشته باشد که از شر محصولات بی کیفیت وارداتی خلاص شویم و بنده بجای مدیران بودم دستور میدادم هر کسی که انگیزه تولید دارد بدون مجوز هم برود و هر چه میخواهد تولید کند تا حتی داخل شعاع های تعریف شده و کمکشان هم میکردم و هر روز یک قانون به ظاهر برای حمایت از تولید نمیگذاشتم. قسم میخورم این قوانین با دستهای پنهان در ارتباط هست و فقط برای منافع سیاسی و تضعیف تولید کنندگان است.اگر میخواهید تولید رونق پیدا کند اعلام کنید همه میتوانند بدون مجوز هم کار کنند ببینید مردم چکار میکنند. تولی یعنی محبت به مردم ومملکت و برای انکه مجوز نمیخواهد.بابا بردارید اینهمه موانع وبدبختی ها را از سر راه بگذارید مردم داخل خانه ها و شهرهاهم تولید کنند هر چه که میخواهند بعدها انهم به سهولت سازماندهی کنید.شرایط ما طوریست که امروز نیاز به نان داریم و میفرمایید بروید 2سال پدرتان دربیاید و اگر زنده ماندید با مجوز نان تولید کنید.من بودم اعلام میکردم هر که مرد تولید هست برود وسط خیابان جردن هم تولید کند و بدون مجوزات و شرایط کمرشکن و دستش را هم میبوسیدم.

    • یک سرمایه گذارپاسخ به این دیدگاه
      دوشنبه 5 آبان 1393-15:46

      جناب آقای مسیول محترم اداره دولتی:
      بستن و پلمپ کردن کار بسیار ساده ای است . هنر آنست که بتوانی کارخانه ای را افتتاخ کنی.
      آیا تابحال تونستید به تعداد کارخانجاتی که پلمپ کردید و سرمایه گذارانی که تمام زندگی شان را در راه ایجاد اشتغال توی مملکت سرمایه گذاری کردند رو از هستی و نیستی ساقط کردید، به همون تعداد کارخانجاتی را افتتاخ کنید و برای جوانان بیکار مازندرانی ایجاد اشتغال کنید؟
      منصفانه چند لحظه به این موضوع فکر کنید.

      • شنبه 3 آبان 1393-16:31

        مطابق آخرین آمار بدست آمده با توجه به قطبیت مازندران در صنعت طیور ، سالیانه بالغ بر 500 هزار تن کود خام مرغی در مازندران تولید می شود. وجود چنین کارخانجاتی با تبدیل کود خام مرغی به یک محصول باارزش کشاورزی ، هم برای مرغداران و هم برای صنعتگران مازندرانی زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است. با یک حساب سرانگشتی اگر هر کارخانه سالیانه 10 هزار تن کود تبدیل نماید بالغ بر 50 کارخانه در مازندران پتانسیل تاسیس در این صنعت را دارا می باشند.در حالیکه اکنون اعمال چنین رفتارهایی از یک ارگان دولتی قطعا باعث تضعیف این صنعت و عدم رغبت سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد.

        • پنجشنبه 1 آبان 1393-12:22

          چرا مسئولين رسيدگي نميكنن؟

          • پنجشنبه 1 آبان 1393-11:41

            دوست ارجمند
            با نگرش به مدارك إرسالي شما كه مدعي دارا بودن كليه مجوزها هستيد،بايد عرض كنم شما مهمترين مجوز قانوني كه مربوط به سازمان دامپزشكي ميباشد را أخذ نكرده ايد،
            بهمين دليل اين سازمان از فعاليت شما بلحاظ آلودگي زيست محيطي جلوگيري نموده،
            قطعأ صنايع توليدي تحت حمايت دولت قرار دارند و هيچ سازمان يا نهادي بدون علت اقدام به تعطيلي واحدهاي توليدي نمينمايد،،

            • فرهاد یوسفیپاسخ به این دیدگاه
              شنبه 3 آبان 1393-16:22

              جناب آقای صابر:
              این شرکت کاملا به وظایف خود در اخذ مجوزها عمل نموده است. در همین راستا ریاست محترم دادگستری استان طی نامه شماره 9018/8679/5 خطاب به سازمان محترم دامپزشکی مرقوم نموده است:
              "با توجه به اینکه این شرکت دارای مجوز قانونی فعالیت از سازمان همطراز (سازمان صنعت ، معدن و تجارت )می باشد ، پلمپ آن بدون ابطال مجوز قانونی فاقد توجیه قانونی می باشد.لذا شایسته است به قید فوریت اقدامات لازم در خصوص این موضوع صورت گیرد تا از هرگونه عواقب سوء آن پیشگیری گردد."
              اما متاسفانه کو گوش شنوا.

            • چهارشنبه 30 مهر 1393-10:33

              از انجایی که در فرایند تولید کود ارگانیک علاوه بر کود مرغی از کود حیوانی(گاوی)نیز استفاده میشود و به جهت استفاده از این فضولات باعث ترغیب افراد به دامداری و همچنین پاکسازی روستاها از وجود هر گونه فضولات حیوانی میشود بعلاوه اینکه یکی از اصلی ترین مواد مخرب محیط زیست و الودگی خاک همین استفاده از کود شیمیایی است مسئولین محترم خودشان بیشتر از همه به این موضوع واقفند ولی نمیدانیم چرا بجای حمایت از این گونه طرحها برعکس عمل میکنند!

              • چهارشنبه 30 مهر 1393-7:8

                دست مریزاد!!!!
                بجای حمایت ، تیشه بر ریشه چنین شرکت های کار آفرین می زنند!!!!!!

                • چهارشنبه 30 مهر 1393-6:54

                  با سلام
                  بسییار جای تعجب دارد که بجای حمایت، با توجه به گرفتن مجوزهای لازم قانونی چه راحت و خودسرانه نسبت به پلمپ چنین شرکت های کار آفرین اقدام و افراد زیادی را از کار بیکار میکنند.لطفا مسولان تامل بیشتر در این امور داشته باشند و جهت انجام چنین کاری از ارگانهای مختلف نظر خواهی کنند تا از خرد جمعی استفاده گردد و یک اداره به تنهایی نسبت به پلمپ این گونه شرکتها با توجه به داشتن مجوزهای لازم اقدام ننماید.با تشکر

                  • سه شنبه 22 مهر 1393-22:18

                    از استاندار محترم دولت تدبیر و امید انتظار بیشتر از اینها را داریم. باید برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان فضای امنی باشه وگرنه همین صنایع نصف و نیمه که داریم هم از بین میرن. 48 درصد کارخانجات شهرکهای صنعتی مازندران تعطیلند.......

                    • سه شنبه 22 مهر 1393-10:24

                      دوست عزيز جرم شما اينه كه مجوز گرفتي.بايد مثل كارخونجاتي كه مجوز ندارن باشي تا كاري به كارت نداشته باشند.

                      • سه شنبه 22 مهر 1393-6:21

                        قابل توجه مقامات محترم استان
                        گفته بودين بخش خصوصي طلبكارانه رفتاركند...
                        اين هم كمك شما خودتان گره بخش خصوصي را كورترنكنين بقيه پيش كش


                        ©2013 APG.ir