تعداد بازدید: 5248

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 دی 1393-0:34

پیگیریها نتیجه داد/ساخت و ساز در پارک نوشیروانی متوقف شد

با پیگیری های فعالان محیط زیست و نماینده های مجلس، ساخت و ساز غیرقانونی و بدون مجوز در پارک نوشیروانی بابل متوقف شد.


 

مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: خرداد ماه سال جاری برای دعوت از شهروندان در مراسم کلنگ زنی یک مجتمع تجاری-فرهنگی در بابل، به مساحت 1000متر مربع و با اعتبار 750میلیون تومان، بنرهای در سطح شهر نصب شد که بلافاصله با واکنش مردم و فعالان محیط زیست روبه رو شد.

برخی از شهروندان و فعالان محیط زیست بابل با جلب حمایت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اطلاع رسانی در فضای مجازی و مصاحبه با روزنامه ها، اعتراض خود را نسبت به تخریب فضای سبز اعلام کرده، از مسئولان استمداد طلبیدند .  

  به همین دلیل تیر ماه امسال هم جلسه ای در فرمانداری با حضور فرماندار، نمایندگان فعالان محیط زیست، شورای شهر، شهرداری و نماینده استاندار برگزار شد که منجر به صدور صورت جلسه ای مبنی بر توقف ساخت وساز و ضرورت تغییر کاربری و اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5 شد.

در صورتجلسه آن جلسه که در تاريخ 16 تیرماه امسال تشكيل شد، قید شده بود: "با توجه به تغير كاربري پارك به اعياني مستلزم اخذ مجوز قانوني از كميسيون ماده 5 است. مقرر شد تا انجام كامل مراحل قانوني اخذ مجوز از كميسيون ماده 5 تمامي عمليات و احداث خانه تئاتر متوقف گردد."

بنا بر این گزارش پس از گذشت 3-4 ماه مشاهده شد که مجریان طرح با بی اعتنائی به نظر دلسوزان و مسئولان استان، حتی در روز تعطیل و جمعه مشغول اجرای این طرح شدند که باز با واکنش منفی فعالان محیط زیست بابل مواجه شدند.

پنجم آذرماه امسال حدود ساعت 19:30، تعدادی از طرفداران محيط زيست بابل در پارک نوشیروانی این شهر اجتماع کردند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد مسئولان شهری در تخریب محیط زیست، نشان دهند.

این افراد که اغلب از تحصیلکرده ها و چهره های شناخته شده فرهنگی و علمی بابل بودند، از تخريب محيط زيست توسط برخي از افراد و سازمان هاي مسئول و غير مسئول ابراز نگرانی کردند و به عنوان اعتراض به ساخت و سازهای غير قانوني و غير متعارف در پارك نوشيرواني بابل كه به فضاي سبز و محيط زيست آسيب مي رساند، در اين پارك جمع شدند.

اجتماع کننده ها همراه خود پلاکاردهایی داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: «اقدام غیرقانونی تغییر کاربری پارک نوشیروانی را به اعیانی متوقف کنید» و «چرا مسئولان شورای شهر بابل به خواسته های قانونی شهروندان توجه نمی کنند؟»

خوشبختانه پیگیری ها نتیجه داد و با دستور استاندار مازندران، عملیات ساختمانی متوقف شد.

با صدور نامه 20 آذرماه 93 به شماره 8660-418-86 استانداری مازندران، توقف عملیات ساختمانی به منظور حفظ سیمای بصری و سرانه فضای سبز پارک نوشیروانی اعلانو ابلاغ شد.


 


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 2 0
    شنبه 6 دی 1393-10:42

    کارمون به جایی رسیده که اگه کار خلافی انجام نشه از تعجب بنر تشکر میزنیم !!!!

    • پنجشنبه 4 دی 1393-22:30

      اقای ناشناسی که فرمودید چند سال قبل خواسته بودند کتابخانه بزنند و گلنگ زده شد و اجراء نشد .باید عرض شود در سه سال قبل NGO ها مثل امروز فعال نبودند .

      • شهر وند بابلی پاسخ به این دیدگاه
        پنجشنبه 4 دی 1393-15:18

        جهت اطلاع اقای ناشناس :
        1-طرح کتابخانه مربوط به 15 سلب قبل با جمغیت ان زمان
        2-درحتی موجود نبود که قطع شود
        3-طرح فعلی 1000متر مربع زمین با کاربری تجاری (تعدای فروشگاه) -فزهنگی ( تتائر روباز )باسکوی تماشاچی بیش از 3/5 متر ارتفاع در حالیکه جند سالن نمایش بلا استفاده در حال حاضر وجود دارد که علاقمندان میتوانند ااستفاده نمایند

        • چهارشنبه 3 دی 1393-19:52

          جالبه واسم چند سال پیش قرار بود همونجا یک کتابخونه سه طبقه ساخته بشه کلنگش زده شد، درختا قطع شد. پی اجرا شد. کسی صداش در نیومد. حالا داره روی پی موجود یک آمفی تئاتر روباز که ارتفاعش خیلی کمتره اجرا میشه که هیچ درختی هم قطع نمیشه همه صداشون در اومده... چرا ما اینجوری هستیم؟! تا یکی جو میده همه جوگیر میشیم.

          • سه شنبه 2 دی 1393-5:44

            هر جا که کوشش و جو ششی ببار نشسته ,بی شک نشانی از حضور گرم وفعال مردم داشته است

            • دوشنبه 1 دی 1393-20:7

              شهر بابل دارای گروههای مدنی و اجتماعی بسیار قوی و فعالی است که بسان دیده بان جامعه مطالبات اجتماعی و فرهنگی را بدرستی نطارت و پیگیری می کنند. آفرین بر همت بلند ngo های بابـل

              • دکتر سیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                دوشنبه 1 دی 1393-15:9

                درحالیکه بابل از خیلی از نیازمندی های اولیه وضروری محروم است و پرداختن به آن ها از درجه اهمیت بالاتری برخورداراست جای تعجب است که جرا مسئولین شهری ؛ دست به کارهائی می زنند که هم در این شرایط فعلی ضروری نیست وهم حساسیت اقشار مختلف را بر می انگیزاند.
                امیدوارم این مسئله تجربه ای آموزنده برای مسئولین شهری باشد تا از از کارهای غیر ضروری خود داری کنند و نیاز های شهر را شناسائی کنند ودر رفع آن بکوشند

                • دوشنبه 1 دی 1393-11:4

                  درود بر پیگیرکنندگان
                  "همه مسئولیم" هنوز تبدیل به شعار نشده.


                  ©2013 APG.ir