تعداد بازدید: 3815

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 16 تير 1394-18:28

پیگیری درگذشت بانوی 59 ساله بابلی

رئیس اورژانس بابل: پیگیریم

محمدپور: موضوع فوت بانوی بابلی را به اورژانس کشور منتقل کردیم و پیگیریم.



مازندنومه. سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: پیرو فوت زن 59 ساله بابل به علت قطع سیستم ارتباطی ایرانسل با شرکت مخابرات، این موضوع را از طریق مراجع مربوطه پیگیری کردیم.

در ساعت 12 و 28 دقیقه روز پانزدهم تیرماه، خانواده فرد حادثه‌دیده با مرکز اورژانس بابل تماس برقرار می‌کنند و این تماس ناموفق تا ساعت 12 و 48 دقیقه ادامه پیدا می‌کند، خانواده فرد، ناامید از تماس با اورژانس، در نهایت شخصا بیمار را به بیمارستان منتقل می‌کنند و این تاخیر در امدادرسانی، موجب فوت زن 59 ساله شد.

درنظر داشتیم در ملاقات حضوری با  جوشنی - مدیرعامل ایرانسل بابل، علت بروز این وضعیت را جویا شویم اما دست ‌اندرکاران ایرانسل در بابل با ما همکاری نکردند.

در همین زمینه محمدپور - رئیس اورژانس بابل زمان اختلال  شبکه ایرانسل  در اتصال با اورژانس را از ساعت 10 و سی تا 13 و سی  دقیقه اعلام و اظهار کرد: با تماسی که با مدیرعامل شرکت داشتیم، فوریت موضوع را مطرح کردیم و  مدیرعامل شرکت ایرانسل برای رسیدگی به این مسئله، درخواست نامه‌نگاری کتبی داشت.
محمدپور با بیان اینکه این موضوع را به مسئولان اورژانس کشور نیز منتقل کردیم، گفت: اورژانس کشور به طور جد پیگیر این موضوع از طریق شرکت ایرانسل است تا شاهد تکرار این موضوع در دیگر نقاط کشور نباشیم.
این مسئول همچنین از احداث 5 پایگاه خدمات اورژانس در شهرستان بابل خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال، 5 پایگاه اوژانس شهری و جاده‌ای در بابل احداث می‌شود.
وی از خیران برای  احداث پایگاه‌های اورژانس، دعوت به عمل آورد.


  • حسن بیژنیپاسخ به این دیدگاه 3 0
    چهارشنبه 17 تير 1394-18:12

    "هوالحق "
    عرض سلام وادب حضور مردم شریف ، جامعه محترم خبر و دست اندرکاران امور 115 بابل
    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    در پی استمدادِ اورژانسیِ اینجانب از مرکز 115 بابل و عدم پاسخگویی آنان در روز دوشنبه 94/4/15و ارتحال بانوی پیشکسوت فرهنگی که منجر به واکنش ها در عرصه مجازی شده و نیز با اطلاعیه های رسمی و توجیهی 115 توأم بوده ، مطالب ذیل بمنظور تنویرافکارعمومی به استحضار می رسد .
    ساعت 12:27 از وخامت حال خواهرم باخبر و بی درنگ با 115 در ساعت 12:28 تماس گرفتم اما هرچه بوق می زد کسی پاسخگو نبود . تا مسیر موجود و پرترافیک از چهارراه فرهنگ بابل به فرهنگ شهر را طی کنم چندین بار دیگر تماس گرفتم و هر بار بی نتیجه ، حتی بوق اشغال هم نمی زد که به حساب شلوغی کارشان بگذارم . لحظات سختِ دلهره و اضطراب روی اعصابم بود و خواهرِ دیگرم که بر بالین بیمار بود هم ، وضعی چون من داشت . او نیز از تلفن منزل و موبایل خود بارها تماس بی نتیجه داشت. وقتی به منزل خواهرم رسیدم وضع ناامید کننده ای دیدم بلافاصله با فرزندِ پزشکش که متخصص داخلی است و در غربِ کشور مشغول به خدمت ، تماس گرفتم و در میان بهت وحیرتش، ازاو برای عملِ صحیح راهنمایی خواستم . فرصت هیچ حاشیه ای نبود . اندکی ماساژ قلبی وتنفس اما واکنشی نداشت و از 115 نیز همچنان هیچ پاسخی برای امداد نبود . فرزندش که خود بارها در چنین وضعیت های اورژانسی مبادرت به احیای بیماران می کرد مجددأ سراغ 115از من گرفت و با شرمندگی توضیح عدم ارتباط دادم . با ناراحتی و اندوه گفت که مادرش به بیمارستان برسانم و من بلافاصله شانه هایم را جایگزینِ برانکاردِ نداشته کرده و با سختی از طبقه دوم ساختمان به سمت ماشین و دست بر بوق و چراغ روشن ، سریع و اندکی بی دقت که چون آمبولانس نبود گاها مورد بی توجهی خودروها واقع می شدم تا بالاخره به بیمارستان رسیدم . گرچه بخش احیا سریعأ مشغول وفعالیت های لازم بعمل آمد اما تقدیر چیز دیگری بود ...
    معلم بیژنی که عمر خدمتی اش به آموزش کلاس اولی ها گذشت و یقینأ صدها پزشک و مهندس ونخبه وعادی ، از تلاش او و مثل او به شکوفایی رسیدند در یک حکایت مشترکند و آن تعهد به مسئولیت و پرهیز از فرافکنی است . اکنون که خواهرم را به خاک سپردم و خانواده اش داغدار این مصیبتند با اطلاعیه رسمی 115 مواجه شدیم که ابراز می دارد شبکه ارتباطی اش در آنروز بدلیل فنی " کات اور " در شرکت ایرانسل خراب بوده و البته دریغ از یک کلمه ملاطفت آمیز و اظهار همدردی و لابد فردا ایرانسل نیز اطلاعیه دیگری صادر و ... . اینک با ابراز خضوع و تسلیم محض به درگاه ربوبی و توجه به این مهم که چون اجل فرا رسد خارج از اراده بشر خواهد بود ،اظهار می شود قصد گله و شکایت نداریم ، اما از خرابی در سیستم اطلاع رسانی به اورژانس یا آتش نشانی که به همین راحتی عارض شود سخت بیمناکیم و این واقعه را برای عبرت و تدبیرِ پس از این مفید می دانیم .
    با احترام – حسن بیژنی

    • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 3 0
      چهارشنبه 17 تير 1394-6:38

      در کشورهای توسعه یافته برای جان شهروندانشان بی اندازه اهمیت قائلند ( بگذریم از این واقعیت که دولت هایشان برای مردم جهان سوم اهمیتی نمی دهند ) و همه امکانات را در حد اعلاء فراهم می کنند تا جان یکی از شهروندانشان بی جهت هدر نرود زیرا اعتقاد عمیق دارند که انسان یکبار می اید و یکبار می رود لذا باید برای سلامتی و حفظ جانش تلاش کرد .با این که اسلام بر حفظ جان انسان ها تاکید فراوان دارد متاسفانه در کشور ما مردن یک فرد مثل آب خوردن بی اهمیت است و دست اندرکاران هیچگونه احساس مسئولیت نمی کنند

      • از بابل شهربهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 3 0
        سه شنبه 16 تير 1394-22:10

        ممنون از پیگیری سرویس اجتماعی مازندنومه
        هر اتفاقی بیفته این فرد درگذشته نزد خانواده اش بر نمی گرده.
        مسولین محترم!
        خواهشاً جان شهروندان براتون ارزش داشته باشه. فردا نوبت کدوم شهروند می رسه خدا می مونه


        ©2013 APG.ir