تعداد بازدید: 4314

توصیه به دیگران 3

جمعه 19 تير 1394-23:50

انتخابات نزدیک است، جابه جایی ها نزدیک تر!

طالع نحس!

در بابل فرماندار شدن کاری دشوار است و مشخص نیست اگر رجب ملایی برود چه کسی جایگزین او می شود و لبخند رضایت بر لب پایداری ها و مخالفان دولت می نشیند یا...؟!/در دانشگاه مازندران نیز خبرهایی است. آن جا دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی ماه ها بعد از حضورش در این مسند، هم چنان سرپرست باقی مانده و فشارهایی بر اوست تا حکم ریاست بزرگ ترین دانشگاه استان را به نام فرد دیگری بزنند.در این میان اصغری توانسته آهسته و پیوسته ابتدا فضای دانشگاه را آرام نگه دارد و مهم تر این که بدهی 13 میلیارد تومانی مدیریت پیشین را در آستانه تسویه شدن کامل قرار دهد+بیانیه انجمن ایران اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران


 مازندنومه، سرویس سیاسی: این روزها در مجامع و محافل سیاسی استان و فضای مجازی صحبت از برخی تغییرات در مدیریت هاست؛ از جابه جایی استاندار مازندران بگیرید تا فرمانداری برخی شهرها و حتی برکناری مدیران دانشگاهی. 

در این میان شایعه برکناری فرماندار بابل جدی تر است و گویا احمدی نژادی ها و مخالفان دولت از این تغییر خرسندترند. پس از گاف سیاسی دستگاه سیاسی وزارت کشور و استانداری مازندران در فرستادن فرماندار بابل به سخنرانی تبلیغاتی احمدی نژاد، رفتن رجب ملایی رییسی از مجموعه خارج از وزارت کشور، کلید خورد و ظاهرا" او قربانی این سفر پرحاشیه شده است.

فرماندار بابل پیشینه معطوف به هاشمی و روحانی دارد، اما معاونش جلیلی نشان است! بابل شهری است که دو نماینده اصولگرایش درسخنرانی احمدی نژاد حضور پیدا می کنند، هفت امام جمعه دارد و مرکز جبهه پایداری هاست.

بابل شهری است که هم اینک یک مدیر منتسب به روحانی، به جای امور اداره متبوعش، سودای فرماندار شدن دارد و جلسات زیرزمینی برای رسیدن به این هدف برگزار می کند. در چنین شهری البته فرماندار شدن کاری دشوار است و مشخص نیست اگر رجب ملایی برود چه کسی جایگزین او می شود و لبخند رضایت بر لب پایداری ها و مخالفان دولت می نشیند یا...؟!

از فرمانداری بابل که فاصله بگیریم، در دانشگاه مازندران نیز خبرهایی است. آن جا دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی ماه ها بعد از حضورش در این مسند، هم چنان سرپرست باقی مانده و فشارهایی بر اوست تا حکم ریاست بزرگ ترین دانشگاه استان را به نام فرد دیگری بزنند.

در این میان اصغری توانسته آهسته و پیوسته ابتدا فضای دانشگاه را آرام نگه دارد و مهم تر این که بدهی 13 میلیارد تومانی مدیریت پیشین را در آستانه تسویه شدن کامل قرار دهد. عملکرد او را قاطبه هیات علمی و دانشجویان تایید می کنند و در این راستا امضاهایی نیز جمع آوری شده تا پیام حمایت از او به پایتخت فرستاده شود.

در همین راستا انجمن ایران اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران نیز بیانیه داده است که متن کامل آن در پی می آید:

«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

بگو بار خدايا تويى كه فرمانفرمايى، هر آن كس را كه خواهى فرمانروايى بخشى و از هر كه خواهى فرمانروايى را باز ستانى و هر كه را خواهى عزت بخشى و هر كه را خواهى خوار گردانى همه خوبيها به دست توست و تو بر هر چيز توانايى (سوره آل عمران- آیه 26)

بعد از انتخابات با شکوه خرداد 1392 و پیروزی دولت تدبیر و امید، بذر امید به تغییر و رفع فضای امنیتی دانشگاه ها و کوتاه شدن دست تمامیت خواهان و انحصارطلبان، در دل جامعه ی دانشجویان آزاد اندیش جوانه زد.امید ها بر آن بود که دولت تدبیر و امید، فریاد آشکار جامعه ی دانشگاهی را شنیده و سیاست های نا امید کننده هشت ساله ی دولت قبل که حاصلی جز رکود و بی نشاطی فضای دانشگاه ها در پی نداشت را تغییر دهد. این تغییر، هرچند با تاخیر، اما سر انجام برای دانشگاه مازندران رخ داد.

 اکنون که قریب به ۱۸ ماه از آغاز فعالیت سرپرست و کادر مدیریتی فعلی دانشگاه مازندران می گذرد، شاهد دگرگونی قابل لمس شرایط دانشگاه ،نسبت به دوره ی کابوس وار ریاست گذشته هستیم.

دوره ای که در آن مشکلات و رسوایی های عدیده ای دامنگیر دانشگاه بزرگ مازندران شد و وجه ی علمی و مدیریتی آن را متاثر از خود ساخت. ایجاد بدهی های بی حساب و کمر شکن ناشی از سیاست های مالی نادرست، جذب اعضای هیئت علمی خارج از ضوابط، بورسیه های غیر قانونی، حاکم نمودن فضای تک صدایی،بستن فضای سیاسی و اعمال سیاست های نادرستی همچون طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان و افزایش بی حساب ظرفیت ها در برخی رشته ها از جمله آن مشکلات اند که البته برخی از آنها حاصل سیاست های کلی دولت قبلی در دانشگاه‌ها بوده است. اما امروز شاهدیم که تلاش و مجاهدت مدیران فعلی، و تصمیم گیری های ظابطه مند ایشان ، عرصه را بر زیاده خواهان و رانت خواران تنگ کرده و فضای عقلانیت و قانونمندی را جایگزین فضای تک صدایی و رابطه مند این دانشگاه کرده است.

بی شک چیزی که مورد تایید همگان است، تاثیر مثبت ثبات مدیریت شایسته، در رشد هر مجموعه و تسهیل حرکت در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه های آن مجموعه است. خاص آنکه مدیری با تصمیمات و سیاستگذاری های مثبت خود،شایستگی خود را برای تصدی مجموعه نشان داده باشد.

امروز شاهدیم که بعد از گذشت تنها کمتر از ۲ سال از عمر مدیریت آقای دکتر اصغری در دانشگاه مازندران،عده ای زمزمه های تغییر را سر داده و با دلایلی نا مشخص،سعی بر اعمال فشار در جهت برکناری و تغییر سرپرست دانشگاه دارند.

گروهی که درماه های اخیر با شانتاژ های خبری، فرافکنی، بزرگنمایی برخی مسائل و با نادیده گرفتن نکات مثبت مدیریتی سرپرست فعلی و با تلاش های خود قصد بی ثبات کردن فضای آرام و در حال رشد دانشگاه مازندران را داشته و مترصدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.و به راستی این سوال را در اذهان بوجود می آورند که معیار های مدیریتی ایشان چه می باشد که در این سنجش،سرپرست فعلی نمره ی قبولی از آنان دریافت نمی کند؟نه اینکه معیار آنها منفعت جناحی و گروهیست؟

انجمن ایران اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران اعلام می دارد که دود آتش هرگونه بی ثباتی مدیریتی، مستقیما به چشم دانشجویان و اساتید محترم این دانشگاه خواهد رفت و این بی ثباتی منجر به اخلال در روند رشد علمی دانشگاه خواهد شد که در تعارض با فرموده ی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "رشد علمی کشور به هیچ دلیلی نباید کند شود" خواهد بود.

همچنین این انجمن از دولت تدبیر و امیید انتظار دارد تا بر عهدی که با دانشگاهیان کشور بسته،پایبند باشد و نگذارد که عده ای با شلوغ کاری ها و متشنج کردن فضا، به اهداف غیر اصولی خود که همانا تسلط جریان مطبوعشان بر دانشگاه ها و بازگرداندن فضای تک صداییست دست یابند.»

انتخابات نزدیک است و جابه جایی ها نزدیک تر! فشارها در این زمینه بر دولت دو جنس دارد؛ نخست فشاری که از ناحیه هواداران و نزدیکان دولت است و اینان باور دارند با حضور برخی مدیران ضعیف و بی اعتقاد به شعارهای دولت کنونی، روحانی دوست ها در انتخابات مجلس آینده، بازنده ای بیش نخواهند بود و دسته دوم مخالفانی که بر دولت فشار می آورند تا تک مهره های کاربلد دولت را تا انتخابات، ناکار کنند و مهره های خویش را برسر کار گمارند.

طالع نحس عده ای و طالع سعد عده ای دیگر. منتظر تحولات آتی در استان می مانیم.


  • يکشنبه 21 تير 1394-0:58

    نقش معاون اداری و مالی دانشگاه در بهبود وضعیت دانشگاه انکار ناپذیر است. متاسفانه حتی به ایشان هم رحم نکرده اند. من به عنوان یک کارمند می بینم از صبح زود تا آخرین ساعات روز دارد صادقانه کار می کند اینها فردا قیمت چه جوابی پیش خدا دارند

    • دلبسته پيشپاسخ به این دیدگاه 8 0
      يکشنبه 21 تير 1394-0:22

      دانشگاه مازندران با سرپرستى دکتر اصغرى روى آرامش را به خود ديده
      تيم دکتر اصغرى شامل افرادى دلسوز و شريف و کاربلد است
      بهانه ى پايکوبى دانشجويان هم که...
      بيانيه ى انجمن ايران اسلامى هم بسيار خوب بود؛ احسنت

      • شنبه 20 تير 1394-20:37

        استاندار بعدی مازندران دکتر ... از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان است و به زودی حکمش امضا میشود.

        • دانشجو مازندرانپاسخ به این دیدگاه 11 0
          شنبه 20 تير 1394-17:57

          همونطور که تو بیانیه اومده، این فشار ها فقط واسه امتیاز گیریه. یه عده از وقتی که دکتر اصغری اومده، منافعشون در خطر افتاده.امیدوارم دولت تحت تاثیر این فشارها قرار نگیره.

          • شنبه 20 تير 1394-17:39

            چطور میشود که شخصی به عنوان شهردار مورد تایید و اعتماد قرار نگرفت یک شبه بشه فرماندار???????? آیا کسی از رزومه این شخص در دوران شهرداریش خبر داره? ....

            • يکشنبه 21 تير 1394-2:9

              مهندس مولایی در سال 89 با رای اعضای شورای شهر بابل به عنوان شهردار معرفی شد ولی تندرو های دولت قبلی حکم شهردار شدن ایشان را نزدند. مهندس مولایی از جنس اعتدال و هاشمی می باشد. ما طرفداران دولت که بسیار از ایشان راضی هستیم.

            • شنبه 20 تير 1394-15:11

              باسلام
              واقعیت این است که با پیگیریهای اقای حسین فریدون برادر رئیس جمهور محترم آقای روحانی، رجب ملایی رئیسی از کار خود برکنار ویکی از مدیران استانداری مازندران خواهد شد.خوب است نیروهای دولت اعتدال وامید در مازندران به این نکته وپارادوکس توجه داشته باشند.در شرکت آبفای تهران مدیری بعد از شش سال مشغول به کار است که این مدیر منصوب آقای ثمره هاشمی-مدیر اسبق آبفای کشور- وآقای تمدن استاندار وقت تهران است این آقای پرورش تمام نیروهای منسب به اصلاح طلبان را قلع وقمع کرد ومهمتر از همه اینکه وی جناب آقای روحانی را در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در تالا آبگینه شرکت آب وفاضلاب تهران راه نداده وعلیرغم حضور هزاران نفر از پرسنل بازنشسته متعاقب عقد قرارداد جهت اجاره سالن ایشان آقای روحانی را راه ندادند(سوابق در گوگل قابل پیگیری است)متاسفانه در این دولت ایشان حکمشان دوسال دیگر تمدید می شود ومتعاقب این کار این آقا ،آقای قانعی -رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اقای احمدی نژاد-را به عنوان مشاور عالی ومجری طرحها مهم که دارای بودجه ای دوهزار میلیارد تومانی است این طرح منصوب می نماید واین شرکت به دلیل سرمایه وپتانسیل بالایی که دارد قبلا"پایگاه احمدی نژادی ها بوده والان در این دولت نه تنها تضعیف نشده بلکه قویتر نیز شده است.شایان ذکر است که پسر آقای تمدن استاندار قبلی تهران نیز در این شرکت توسط این مدیر، استخدام شده است.فکری به حال این موضوع بنمایند اخوی آقای رئیس جمهور

              • سه دانشجوپاسخ به این دیدگاه 9 3
                شنبه 20 تير 1394-13:30

                ما از دکتر اصغری جز خوبی چیزی ندیدم. ما ترم آخر هستیم. دوره گذشته سختی زیاد کشیدیم. 13 میلیارد اختلاس شد. دکتر اصغری همه رو حل کرد. دانشجوها الان نفس می کشند. درود بر ایشان و تیم قوی شان

                • شنبه 20 تير 1394-13:21

                  شما مثل اینکه از مرحله خیلی دورید جشن و پایکوبی مختلط در دانشگاه تحصن دانشجویان خانم واواره کردن دانشجویان دختر وعملکرد ضعیف درجابجایی کارکنان را ارامش می دانید لا اقل صادق باشید ودفاع کورکورانه نکنید

                  • شنبه 20 تير 1394-10:32

                    فرماندار بابل اصلاح طلبه. خودزنی میکنه وزارت کشور اگر شایعات درست باشه.

                    • بابایی سعیدآبادیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      شنبه 20 تير 1394-10:14

                      باسلام،ضمن تشکر از تحلیل نافع شما،به فکر مدیریت آشفته دانشگاه پیام نور استان مازندران هم باشید که از دسته گلهای آقای استاندار و نماینده های پر ادعای استان بود.وقتی که ارادت سالاری و رابطه سالاری و زد وبندها جای شایسته سالاری را می گیرد،وضع بهتر از این نمی شود.اگر استاندار از گزینه معرفی شده حامیان دولت تدبیر و امید عبور و عدول نمی کرد و تحت فشار قرار نمی گرفت و معاون سیاسی هم مقاومت می کرد،کار به اینجا کشیده نمی شد.استاندار و رییس کل دانشگاه پیام نور در تهران مرتکب خطای بزرگی شدند و باید از همین الان بدنبال گزینه اولی بروند که دیر نشده است.

                      • شنبه 20 تير 1394-9:55

                        واقعا امیدی به بهبود شرایط در بابل نیست؛ مگر این که دگرگونی‌های دولت تدبیر و امید به اینجا هم برسه که در اون صورت هم باید منتظر جنگ و جدل‌های درون شهرستانی باشیم.

                        • شنبه 20 تير 1394-8:29

                          بابل از آقای مولایی ضعیف تر تا کنون به خود ندیده است ...

                          • شنبه 20 تير 1394-5:41

                            به نظرمن بهتر است فلاح برود و یک استاندار کاربلد بیاد.

                            • شنبه 20 تير 1394-4:10

                              به زور فرستادنش.

                              • شنبه 20 تير 1394-4:2

                                فرماندار بابل بسیار مسلط بر امور شهرستان بابل می باشد و انصافا مدیر قوی می باشد. این شایعه ها را همان مدیر منتسب به روحانی ساخته است.


                                ©2013 APG.ir