تعداد بازدید: 6662

توصیه به دیگران 0

شنبه 14 آذر 1394-23:32

دو نامه

تشکل های مردمی بابل به شهردار جدید نامه نوشتند/بیژنی پاسخ داد

متن نامه های تشکل های مردمی بابل به شهردار جدید این شهر + پاسخ اردشیر بیژنی/شهردار: با مطالبات تان برای ارتقای شهر اصیل و اوّل استان مان همراهم.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: تعدادی از تشکل های مردمی شهرستان بابل نامه ای مشترک به شهردار جدید این شهر نوشتند که شهردار نیز یک روز پس از دریافت نامه، به آن پاسخ داد. متن هر دو نامه در زیر می آید:

*نامه تشکل های مردم نهاد بابل به شهردار
 
جناب آقای اردشیر بیژنی
کسب اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان شهروندان بابل در شورای اسلامی شهر و انتخاب شما به عنوان چهل و یکمین شهردار شهر بهارنارنج را تبریک می‌گوییم؛

اما آقای شهردار!

بابلی که فرنگی ها  در سفرنامه هاشان از آن به عنوان یکی از شهرهای پر رونق و مرفه ایران یاد می کردند به روزی افتاده که باید تلاش کند تا جایگاه خود را به شهرهای رده سوم استان برساند.

شهری که نیما یوشیج آن را از لحاظ فعالیت های فرهنگی با تهران مقایسه می کرد و در روزگاری نه چندان دور شهر سینماهای شمال کشور نامیده می شد، اکنون تعطیلی آخرین سینمایش را انتظار می کشد.

از شهر بهارنارنجی که ناصرالدین شاه قاجار از درختان نارنجش تعریف و تمجید می کرد جز عنوانی که آن هم به علت کم کاری متولیان در حال مصادره شدن توسط دیگران است، چیزی نمانده.

سرزمینی که شاهان گذشته آن را جهت بنای کاخ هایشان انتخاب می کردند اکنون لَنگ دفع زباله های روزانۀ ساکنان خود است.

دریاچه بحر ارمی که نیلوفرهای مردابی اش برای تولید عطر به روسیه صادر می شد اکنون به میعادگاه بزهکارانی تبدیل شده به نام پارک شهید شکری.

از پل محمدحسن خان و برج دیدبانی نگوییم که این روزها فقط عکس های شان به درد پوسترهای نامزدهای انتخابات می خورد.

آقای شهردار!

این ها گوشه کوچکی بود از مصائب شهر بهارنارنج، اما صدای بابل عزیز را همچنان می توان شنید که شعر حافظ را امیدوارانه زمزمه می کند:

شده‌ام خراب و بدنام و هنوز امیدوارم   که به همت عزیزان برسم به نیک نامی

آری اگر همگی آستین ها را بالا زده و یکصدا فریاد "دوباره می سازمت" را سر دهیم. دور نیست زمانی که شهر بهارنارنج را در اوج ببینیم و بابل را "بابلی شایستۀ بابلی ها".

آقای بیژنی!

اگر در روزهای دفاع از میهن سردار جنگ بودید، با تکیه با تجارب ارزشمندتان امروز سردار سازندگی بابل باشید. بهارنارنجی ها در این نبرد سازندگی با تمام قوا یاریگرتان خواهند بود به شرطی که همواره شهردار مردم باشید و در کنار مردم.

                                    باز هم به امید بابلی شایستۀ بابلی ها



* پاسخ شهردار جدید بابل به نامۀ مشترک تشکل های مردمی شهر

الحمدلله ربّ العالمین

بدواً عرض سلام، ادب و احترام دارم بمحضر برادران و خواهران نیک اندیش شهرم بابل سرفراز، بابل معّطر به شمیم بهار نارنج، بابلی که بداشتن سرمایه‌های مادّی و معنوی خود مفتخر است و می توان از علما، صلحا ، شهدا، اساتید علوم و فنون و هنرمندانش، به ویژه و نیکی یاد نمود که نه تنها فخر بابل اند، بلکه زینت استان زرخیز مازندران و کشور عزیزمان را نیز موجب گردیدند.

در ثانی عزیزانِ

- تشکل مردمی میراث شهرستان بابل (میراث پر بهای مان را پاس می دارم)
- انجمن یاوران زمین بابل (بر خاک زمین تان بوسه می زنم)
- رفتگران طبیعت مازندران «نمایندگی بابل» (به طبیعت زیبای مان مفتخرم)
- انجمن جوانان سپید پارس (سپیدی میراث فرهنگی مان را آرزومندم)
- مؤسّسه فرهنگی هنری پینار (هنر اسلامی، بومی و ملّی مان را می ستایم)
- جمعیّت اسلامی ایران زمین (سرافرازی ایران مان را در دل و جان دارم)
- انجمن یاری کودکان مبتلا به سرطان بابل (شفای عاجل دلبندان مان را خواهانم)
- تشکل مردمی سلام بابل ( با مطالبات تان برای ارتقای شهر اصیل و اوّل استان مان همراهم)

و امّا
قبل از هر بحثی ذات ربوبی حضرت حق را سپاسگزارم که بر اساس رأی اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهر که البته نشأت گرفته از عزم جزمشان برای تحوّلی شگرف در جهت ارتقای درجه و منزلت گمشده شهرمان بابل است اینجانب را به خدمت نزدیک نمود و امیدوارم همانگونه که تا کنون مورد لطف و محبّت شما عزیزان و آحاد همشهریان قرار گرفته ام، بعد از شروع به کار به عنوان خادم مردم شریف بابل همچنان از مهرورزی بی دریغ تان بعنوان مشاورانی امین، یارانی صدیق، خدمتگزارانی همراه و دلسوزانی بی ادّعا بهره مندم سازید.

قطعاً این همدلی و همزبانی که نشأت گرفته از اصالت معنوی مردم و مسئولان شهرمان است در سالی که رهبر معظم انقلاب هم، چنین نامش نهادند فریادرس وحدت و همگرای مان برای بازسازی هویّت بابل بزرگ و برگشت به جایگاه اصلی و قبلی خود در سطح استان خواهد شد و آنگاه‎ست که دیگر دلواپس مقایسه نیما، تعطیلی آخرین سینما، مصادره شدن بوی خوش شکوفه درخت زیبا و پرمنفعت نارنج، به نابودی کشانده شدن بناهای تاریخی، عدم استفاده مثبت از طلای کثیف، از بین رفتن عطر حس نواز نیلوفران آبی و استفاده صحیح از پارک شهید شکری نخواهیم بود.

... و در رأس همه اینها اگر به وجود آوریم حسّ زیبای کسب رضایت باریتعالی را با ایجاد تفاهم بیشتر و کمک به شهر و همنوعان مان ضمن مشارکت همه جانبه کلیه اقشار جامعه (گروهها و تشکّلهای مردمی، احزاب و هیئتهای مذهبی، متخصّصان و فرهیختگان، صنعتگران و صنوف، فرهنگیان و علماء، ایثارگران و دانشجویان، مسئولین و خدمتگزاران و ...) ، قطعاً موفق خواهیم بود.

پس بازوان پرتوان تان را پر از قوّت الهی، دستان گرمتان را معطّر به بوی بهارنارنج، قدمهای استوارتان را در خدمت به مردم ثابت و مستحکم، نگاه های نافذتان را برای دیدبانی از امور شهرمان پر نور، نظرات و پیشنهادها و انتقادات تان را برای خود مشعلی فروزان، همراهیتان را برای رسیدن به شهری نمونه مغتنم، عزمتان را جزم و پندارتان را نیکو و پسندیده می دانم و می خواهم.

به امید بابلی شایسته بابلیها به برکت خون و ایثار بیش از هزار و هفتصد شهید شهرستان بابل.

                              اللّهم وفقنا تحبّ وترضی

  خدایا چنان کن سرانجام کار    تو خشنود باشی و ما رستگار

                               خادم مردم شریف بابل
                               اردشیر (حسین) بیژنی
                                                                                        1394/9/14

*مطلب مرتبط:

از سرداری تا شهرداری

 


  • سه شنبه 17 آذر 1394-11:23

    با اومدن جناب بيژني به شهر بهارنارنج شروع سرفصل تازه اي در عمران و آباداني شهر مون بابل خواهيم داشت البته با همدلي و اتحاد همه دوستداران بابل و اين كه ايشان بسيار از لحاظ اجرايي و عملياتي شخص خوش فكر و فعالي هستند

    • دوشنبه 16 آذر 1394-11:33

      علی رغم همه آنچه که در برخی نظرات آمده و گاها درست هم می باشد، باید بگویم بیژنی مدیر توانمندی است و می تواند منشأ خدمات خوبی باشد. بهتر است به او کمک شود.
      ضمن اینکه امیدوارم آقای بیژنی بیش از این کلی نگر باشند و منافع استان را در نظر داشته باشند . خدا کند در دوران مدیریت ایشان رقابت های نا خوشایند و کودکانه شهرداری استان پایان یابد.
      خسته شدیم از این بهار نارنج
      تمام تلاش شهرداری های ساری و بابل بر گشترش و افزایش ابعاد تابلوها و بنرهای تبلیغاتی این موضوع شده در حالیکه هر دو شهرداری عاجز از رفع ابتدایی ترین مشکلات خود هستند. مانندجمع آوری و مدیریت زاله

      • يکشنبه 15 آذر 1394-19:18

        چقدر خودستایی درباره بابل؟

        • سه شنبه 17 آذر 1394-11:11

          شما انگار بابل رو دست كم گرفتي؟بابل حقش اصلا اين نبود

        • يکشنبه 15 آذر 1394-19:18

          هه شهر اصیل و اول ستان. خود بزرگ بینی در این حد؟؟
          با شهردار شدن این آقا کلاه بزرگی بر سر مردم بابل گذاشته شد

          • يکشنبه 15 آذر 1394-12:8

            جفت نامه ها یک مقاله بود و یک متن احساسی در آن چیزی یافت نمی شد جز عطر بهارنارنج که باز مشخص نیست باد آن را به کدام سمت می برد

            • سه شنبه 17 آذر 1394-11:14

              باد آن به سمت اتحاد و همدلي براي آباداني شهر بهار نارنج ميوزد مگر اين كه شما دلتان نخواهد

            • بابلی ریکاپاسخ به این دیدگاه 14 15
              يکشنبه 15 آذر 1394-11:29

              عکس های این خبر نشان دهنده ی کمبود و خلاء عاطفی است! اینم از مدیر شهر مان

              • يکشنبه 15 آذر 1394-10:44

                " شهر اصیل و اوّل استان" خيلي خنده دار بود
                دمت گرم

                • دكتر سيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 22 5
                  يکشنبه 15 آذر 1394-9:51

                  ضمن تبريك به جناب بيژني و آرزوي موفقيت براي ايشان .اميدوارم براي بهسازي بابل كه گوشه اي از ايران عزيز و استان سر سبز مازندران است عزمشان را جزم كنند و دست اندركاران شهري بجاي توقعات بي جا كه براي حفظ منافع شخصي و گروهي مطرح مي شود حمايت نمايند تا شايد شاهد شكوفائي مجدد بابل باشيم . بابلي كه در سال هاي اخير به يك روستاي بزرگ از نظر توسعه يافتگي تبديل شده است

                  • يکشنبه 15 آذر 1394-8:38

                    جوگیر شد بیژنی...

                    • يکشنبه 15 آذر 1394-11:17

                      بازنشسته و نظامی. بیژنی چند سالی است که فقط به دنبال پست می گردد. از کاندید شورای تهران شدن تا کاندید شهردار گرگان تا کاندید مجلس بابل تا شهرداری بابل. خدا را شکر یه پست بعد از 8 سال توانست بگیرد.

                    • يکشنبه 15 آذر 1394-4:38

                      درود برسردار(شهردار) مقتدر بابل

                      • از شهر بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 30 28
                        يکشنبه 15 آذر 1394-0:53

                        خوشحالیم که این دیالوگ برقرار شده. امیدواریم این روند مثبت مستمر باشه و به شعار محدود نشه. البته سوابق اردشیر بیژنی نشون میده مرد عمله!


                        ©2013 APG.ir