تعداد بازدید: 4927

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 3 اسفند 1394-19:35

سه نکته

یوسفی، دامادی و یوسف نژاد بخوانند

از کوروش یوسفی -مرد اخلاق ساری- انتظار داریم به دلیل اینکه لیست اصلاح‌طلبان در ساری نهایی شده، خود پیش قدم شود و به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اعلام کند که به نفع لیست، کنار می‌رود/ دامادی و یوسف نژاد به جای طرح دعواهای حیدری-نعمتی و دادن خرد و اختیار خود به افراطیون ستادشان، به این موضوع فکر کنند که خطر تندروها جدی است؛ تندروهایی که از قضا رابطه خوبی با شهردار ساری هم ندارند و این تقابل، دوسر باخت است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم  فلاحی: 1-در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، وضعیت ناگواری برای اصلاح‌طلبان به واسطه ردصلاحیت‌ها رقم خورد و این طیف موثر سیاسی که خواهان حضور گسترده در انتخابات هستند، به نامزدهای حداقلی روی آورده و از حامیان خود خواسته‌اند طبق لیست رای دهند.

نبود نظام حزبی در برگزاری انتخابات، مشکلاتی را در دوره‌های مختلف برای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به وجود آورده است. انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 به خوبی نشان داد اگر در یک جناح، اجماع وجود داشته باشد با قاطعیت پیروز میدان خواهد بود و در انتخابات سال 88 که اصلاح‌طلبان به اجماع نرسیدند پدیده احمدی‌نژاد دوباره روی کار آمد.

در چند سال اخیر شناسایی اصلاح‌طلبان از اصولگرایان کمی با شک و تردید همراه شده است و در واقع ما با دو تفکر و خط مواجهیم، نه مبنای سنتی و کلاسیک چپ و راست.

گاهی علی مطهری و علی لاریجانی و علی اکبر ناطق نوری هم جامه اصلاح طلبی می پوشند و گاه فلان چهره مثلا اصلاح طلب شناسنامه دار، در جرگه اصولگراها در می آید.

اصلاح‌طلبی در عملکرد افراد است. بسیار نمایندگان اصولگرا که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 با نامزد دیگری همراهی کردند، اما بعد از اعلام نتایج آرا، رئیس‌جمهوری را در رسیدن به اهداف و سیاست‌ها یاری کردند، اقدام این دسته از نمایندگان و سیاسیون اقدامی اصلاح‌طلبانه است.

2- در حالی که در مازندران لیست حداقلی اصلاح‌طلبان در برخی شهرها تکمیل شده بود، گزینه‌های جدیدی هم تایید صلاحیت دریافت کردند و شاید انتظار دارند که شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان، آنها را جایگزین یکی از افراد لیست کند. در این بحث به ویژه روی سخن ما با کوروش یوسفی ساداتی، کاندیدای اصلاح‌طلب از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود است که در چند روز اخیر توانست تایید صلاحیت خود را دریافت کند.

وقتی یوسفی تایید صلاحیت خود را دریافت کرد رسانه‌ها نوشتند "مرد اخلاق آمد". ما هم معتقدیم که کوروش یوسفی مرد با اخلاق است و ایامی که در شورای شهر ساری عضویت داشت هیچ رفتاری که نشان از بی‌اخلاقی باشد از او سر نزد. صدای بلندی از او نشنیدیم و یا سخنی که بیهوده باشد.

از مرد اخلاق ساری انتظار داریم به دلیل اینکه لیست اصلاح‌طلبان در ساری نهایی شده، خود پیش قدم شود و به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اعلام کند که به نفع لیست، کنار می‌رود.

در این برهه حساس، کوروش یوسفی باید هوشمندانه عمل کرده و با انصراف از ادامه انتخابات، حمایت خود را از دو نامزد انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اعلام کند و به حامیان خود هم بگوید که به لیست رای دهند.

3- اگر دیروز صادق زیباکلام ابتدا به مراسم انتخاباتی یوسف‌نژاد و سپس به مراسم دامادی رفت، نه به خاطر نام این دو نفر بلکه فقط به خاطر جریان اصلاح‌طلبی است که از دامادی و یوسف‌نژاد حمایت کرد و از مردم خواست به لیست رای دهند.

دامادی و یوسف‌نژاد هم باید به حامیان خود اعلام کنند که باید از لیست اصلاح‌طلبان حمایت کنیم. ساعت‌های طولانی، نخبگان اصلاح‌طلب دور هم جمع شده و این لیست را ارائه کرده‌اند و به خاطر حب و بغض‌های شخصی یا به خاطر فرد سوم، نباید نسبت به تخریب نامزد اصلاح‌طلب، توسط حامیان این دو نامزد اقدام شود.

از انشقاق امروز اصلاح‌طلبان فقط اصولگرایان تندرو بهره می‌برند و حسرت برای آنهایی باقی می‌ماند که به نظر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بی‌توجه بوده و فقط در لفظ، اصلاح‌طلب بودند.

دامادی و یوسف‌نژاد برای جلوگیری از این انشقاق، باید هرچه زودتر ائتلاف خود را اعلام کنند تا هواداران آنها بدانند این دو نامزد انتخابات در کنار یکدیگر هستند نه در مقابل هم.

اگر از داد و قال یکی از حامیان یوسف نژاد در همایش دیروز که با حضور زیباکلام تشکیل شده بود بگذریم، از این اظهار نظر یوسف نژاد نمی شود گذشت که: «تن به ائتلاف دروغین نمی دهم، شورای اصلاح طلبان چگونه به گزینه ای رسیده است که نه ریشه در اصولگرایی (که اگر چنین بود شایسته تر بود) بلکه به گزینه ای رسید که متعلق به جریان احمدی نژادیسم است.»

در آستانه انتخابات این تقابل و شمشیر از رو کشیدن آن هم در قواره چهره ای باتجربه به اسم اصغر یوسف نژاد به هر دلیل که باشد(مثلا" بهره گیری از محبوبیت و امکانات خاص شهردار ساری برای کسب رای بیشتر) بسیار مایوس کننده و ضد اصلاح طلبی است. نمی شود هم در اردوگاه اصلاح طلبی بود و در لیست این طیف قرار گرفت و هم علیه آن داد سخن گفت!

   دامادی و یوسف نژاد به جای طرح دعواهای حیدری-نعمتی و دادن خرد و اختیار خود به افراطیون ستادشان، به این موضوع فکر کنند که خطر تندروها برای جریان اصلاحات و مردم ساری جدی است؛ تندروهایی که از قضا رابطه خوبی با شهردار ساری هم ندارند و این تضاد و تقابل، دوسر باخت است.

امیدواریم آرامش به اردوگاه اصلاحات برگردد و اگر هم اختلاف و تفاوت دیدگاهی وجود دارد، بماند برای بعد از هفتم اسفندماه.


  • چهارشنبه 5 اسفند 1394-12:52

    رای مان فقط به ندای دل است که بخدا واقعی ترین نداست دکتر کورش یوسفی سادتی برخواسته از دل مردمان صادق است که در تمام مراحل انتخابات مظلوم واقع شد حتی از سوی حزب اصلاح طلبان استان که با نسیمی می چرخند وبه دوستان اعتدالیون باج می دهند رای به مظلومیت به اخلاق به پاکی ،کوروش یوسفی ساداتی فرهنگی فرهیخته یا علی مدد اخرتت خودتان را به متاع ناچیز دنیا نفروشید

    • چهارشنبه 5 اسفند 1394-0:52

      فقط به دامادی رای میدم. یوسف نژاد با این کارش آبروی ما رو برد
      والسلام.

      • چهارشنبه 5 اسفند 1394-14:39

        من هم همینطور
        یوسف نژاد با این بداخلاقی هایی که به خرج داد لیاقت رای مرا به عنوان یک شهروند اخلاقمدار ندارد ...

      • سه شنبه 4 اسفند 1394-23:50

        رفتار آقای یوسف نژاد کاملا غیر اخلاقی و دور از شان یک سیاستمدار اصلاح طلب است

        • سه شنبه 4 اسفند 1394-21:40

          مازندنومه هرچی گلوی خودتو پاره کنی با این هشدار نامه ای که کلثوم خانم نوشته مطمئن باش یوسف نژاد با رای عبوری به مجلس نمیره اما دامادی میره با زارعی میگه نه نگاه کن ...کوروش هم کنار نمیکشه . اصلاح طلبا اینقد به پیسی افتادن که یه عبوری حزب باد براشون آرا باید جمع کنه خب حق هم دارن فتنه گری کردن رای ندارن از طرفی حزب اللهی ها نه تنها چشم دیدن یوسف نژاد رو ندارن بلکه عبوری هم گور خودشو با دست خودش کند ..اصلاح طلبا عمرا یه روز خوش نخواهند دید نقشه ای که شورای اصولگرای ساری برای اصلاح طلبا کشیده فقط زمین زدن یوسف نژاد هست و بس

          • سه شنبه 4 اسفند 1394-18:34

            یوسف نژاد با رفتن در آغوش عبوری، از اصلاح طلبی خارج شده و با پوپولیسم پیوند خورده است. اصلاح طلبی میانه ای با جریان عبوری ندارد. والسلام

            • علی اکبریپاسخ به این دیدگاه 4 1
              سه شنبه 4 اسفند 1394-18:27

              یه سئوال: کجای قانون نوشته شهرداری بیاد لیست بده و کار انتخاباتی بکنه؟ مگه شهرداری حزب سیاسیه؟ این خلاف قانون نیست؟

              • سه شنبه 4 اسفند 1394-10:26

                توی ساری اوضاع داره بد میشه. حتما حتما تندروها که الان توی دستگاه شهر و شهرداری مشغول بکارند باید از این فضا خارج بشن. اول کاری که باید بشود اینکه این دوستان تو بین مردم برای رای دادن آنان به لیست اصلاح طلبان تلاش کنند نه برای فرد خاصی البته این برای تندروهاست. دوم کار اینکه شورای اصلاح طلبان وارد عمل بشه و با حضور این سه کاندیدای مجلس به جمعبندی و خروجی برسند و همون رو به مردم اعلام کنند. در واقع همون مدیریت پیشین خودشون رو هرچه سریع تر فعالتر کنند در غیر این صورت لطفا کاندیداهای محترم گول چهارتا آدم دوروبر خودشون رو نخورند که هوا پسه ...

                • سه شنبه 4 اسفند 1394-9:53

                  جناب آقای یوسف نژاد
                  اگر شما به فعالیت حزبی اعتقاد داشته باشید باید به قوانین و تصمیمات تشکیلات حزبی نیز پایبند باشید. اصلاح‌طلبی نه تنها در گفتار بلکه در عملکرد افراد است. رفتار و گفتار جنابعالی در مسجد جامع ساری برای هر عاقلی این شائبه را ایجاد می کند که صرفا برای به دست آوردن رای طرفداران شهردار ( که دلیلی ندارد چنین واضح در روند انتخابات دخالت کند) حاضر هستید تصمیمات شورای اصلاح طلبان استان و در نهایت رهبران اصلاحات را زیر پا بگذارید.
                  فرضاً آقای دامادی اصلاح طلب نیست به نظر شما آقای عبوری به طیف اصلاح طلبان تعلق دارد؟ آیا همین که آقای دامادی در برابر هجمه های بیشمار طرفداران شهردار از ماه ها قبل تا به حال سکوت اختیار کرده، دلیل بر اخلاق مداری ایشان نیست؟
                  جداً فکر می کنید اگر آقای شجاعی تایید می شد امثال آقای عبوری پشیزی برای شما ارزش قائل می شدند؟
                  در نهایت توجه حضرتعالی را به دو نکته جلب می کنم.
                  1- از تشتت آرا و تفرقه افکنی نه تنها شما و آقای دامادی سودی نمی برید بلکه رقیبان از خلاء اتحاد و انسجام موجود بهره خواهند برد.
                  2- در کمال احترامی که برای اصلاحات و حضرتعالی قایل هستیم چنانچه تا روزهای آینده در پس جبران این اشتباه برنیایید چاره ای نخواهیم داشت که در برگه رای صرفا تنها نام یک کاندیدای این طیف را درج کنیم.
                  و السلام من التبع الهدی

                  • سه شنبه 4 اسفند 1394-8:19

                    تردید نداشته باشید که دامادی اصلاح طلب نیست...

                    • سه شنبه 4 اسفند 1394-18:20

                      حالا مثلا یوسف نژاد خیلی اصلاح طلبه؟ در 6-7 سال گذشته چه موضع اصلاح طلبانه ازش دیدیم؟ سال 88 کجا بود؟ یوسف نژاد یه اصلاح طلب اسمیه. مواضع دامادی بیشتر اصلاح طلبانه است. بابایی کارنامی بیشتر از یوسف نژاد اصلاح طلبه. در ضمن لیست شورای هماهنگی نسبیه، گزینه های دارای وزن و نزدیک به دولت رو آوردند، نه لزوما اصلاح طلب. اصلا مگه اصلاح طلبی باقی مونده که بیاد تو لیست. اصلاح طلب واقعی رد صلاحیت شده. شما برو علیه دامادای سم پاشی بکن تا از صندوق زارعی دربیاد. وافعا درک این مسایل سخته؟! اقا یوسف نژاد-دامادی. تخریب نکنین تا هر دو برن مجلس. وگرنه تندروها میان دمار اصلاات رو تو ساری درمیارن

                      • چهارشنبه 5 اسفند 1394-9:56

                        جای تأسفه که بیان حقیر را سانسور شده درج کردید. شما نباید داعیه دار روشنفکری و اصلاح طلبی باشید، شما همان اصولگرا باشید بهتر است.

                    • سه شنبه 4 اسفند 1394-7:42

                      گزينه اول حاميان شهردار عبوري يوسف نزاد واحتمال زياد گزينه دوم ابراهيمي هست

                    • سه شنبه 4 اسفند 1394-0:45

                      چرا یک فرد اصولگرا اومد تو لیست اما کوروش که مشخصه اصلاح طلبه ار لبست خارج بشه و میگید انصراف بده،شما شاید وام دار دامادی هستید اینطور میگید

                      • خانم مروتیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                        سه شنبه 4 اسفند 1394-18:25

                        مثلا یوسف نژاد اصلاح طلبه؟ بر اساس کدام مواضع؟ کجا در دوران بحران اصلاح طلبی و سالها 88 به بعد این موضع گرفته؟ یوسف نژاد در هر دولتی پست داشته ومشاور وزیر صنایع احمدی نژاد بوده. الان بحث اتحاده تا امثال زارعی نرن مجلس. بفیم اینو. خیلی ساده است. بهاری رو ببینید به نفع لیست رفت کنار. این جور میگید دامادی اصلاح طلب نیست که انگار بقیه هستند! قاسم زاده و یوسفیان و هادی حسینی و شریعت نزاد و..مگه اصلاح طلبند؟ اصلاح طلب نداریم، همه رد شدنه اند. لیست نسبیه. دامادی خیلی هم اصلاح طلبه به نسبت همین یوسف نژاد که ما اصلا یک کلمه اصلاح طلبی در هیچ دوره ای از او نشنیدیم. هیچ هزینه ای هم نداده. همیشه هم پست داشته. اصلاح طلبی به اسم نیست به عمله

                        • چهارشنبه 5 اسفند 1394-13:6

                          ببخشید خانم ما شما بجاش اصلاح طلب میشید بجاش اعتدالهر چا آتشش گرمه شما همونیدما اصلاح طلبان هیچی

                      • سه شنبه 4 اسفند 1394-0:12

                        کوروش جان انصراف بده رای نداری، تو رو تایید کردند که تفرقه بندازن. وگرنه اگه مشکلی نداشتی چرات از اول تاییدت نکردن؟ بعد اینکه یوسف نژاد باید جلوی تندروهای ستادش را بگیرد. ستاد یوسف نژاد شده ستاد شهرداری و شورای شهر. غیر از شورا و شهرداری ما کسی رو اونجا نمی بینیم. خب عبوری خودش کاندید میشد که بهتر بود؟ عبوری و یوسف نژاد شدند لیلی و مجنون و یوسف نژاد از شورا و شهردای داره خط می گیره. اینا خوب نیست. نامزد باید مستقل باشه. دامادی اگر اصلاح طلب نیست، ادعایی نداشته که اصلاح طلب هست. همه جا گفته من نه چپم نه راست اما یوسف نژاد که ادعای اصلاحات داره چرا رفته در آغوش عبوری؟ عبوری و شمشیربند آیا اصلاح طلبند؟ معلوم نیست اونجا چه خبره؟

                        • چهارشنبه 5 اسفند 1394-13:52

                          ای ولللللللللل
                          دامادی آبروی شهر، جوان شجاع و باکفایت

                        • دوشنبه 3 اسفند 1394-22:21

                          واقعن فهمش سخته ایشونو برای شکوندن رای اصلاح طلبا تایید کردن
                          حق دارن دوس داشته باشن نماینده بشن ولی بازی تو زمین رقیب؟
                          اگه از اول تاییدش میکردن خودمم به ایشون رای میدادم چون احتمالن تو لیست می بود. اما الان حضورش رای شکنه
                          لطفن منیت رو کنار بزارن

                          • دوشنبه 3 اسفند 1394-19:55

                            بهتر است دامادی به نفع یوسفی کنار بکشد...

                            • چهارشنبه 5 اسفند 1394-13:54

                              هیچ معلومه چی میگی؟؟؟؟ ...

                              • چهارشنبه 5 اسفند 1394-13:20

                                123 خیلی سالار واقعا حرف نداری

                                • سه شنبه 4 اسفند 1394-0:5

                                  یوسفی جزو 5 تا هم نیست. تازه امشب عبوری به جای حمایت از این رفت پشت شیخ ابراهیمی. کوروش نباید گول بخوره. انصراف بده به نفع لیست. دامادی و یوسف نژاد با هم میرن مجلس. اون ضایع میشه

                                  • چهارشنبه 5 اسفند 1394-13:17

                                    آقای احسانی خدا را شکر که کورش به هیچ شخصی و حزبی بدهکار نیست قلب ما رای کورش چا موفق بشه چه نشه یا علی

                                    • سه شنبه 4 اسفند 1394-12:2

                                      با این یارگیریها زارعی ودامادی به مجلس میروند . سر اصلاح طلبان بی کلاه میماند !!!!


                                  ©2013 APG.ir