تعداد بازدید: 3671

توصیه به دیگران 0

جمعه 6 فروردين 1395-12:29

فرماندار نوشهر در گفتگو با مازندنومه مطرح کرد:

رضایت از وضعیت مدیریتی در نوشهر/ لزوم افزایش اختیارات مدیریتی مسئولان

علی شادمان گفت: از وضعیت مدیریتی در نوشهر راضی ام اما باید اختیارات مدیریتی مسئولان افزایش یابد/سرمایه گذار هتل 5 ستاره با یک کیف پر از نامه اداری به دفتر ما آمد و گلایه از دستگاه های اجرایی و اداری داشت/ در حال حاضر تنها از 30 درصد ظرفیت موجود بندر نوشهر استفاده می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: علی شادمان فرماندارنوشهر سال گذشته فرماندار نوشهر شد. مجامع سیاسی و اجتماعی نوشهر با آمدن او دو گونه موضع گیری نسبت به نماینده دولت تدبیر و امید نشان دادند. برخی معتقدند شادمان یکتاتورمنش است و عده ای نیز معتقدند که نوشهر او را کشف کرده است اما شادمان می گوید نه رضاخان است و نه امیرکبیر بلکه او علی شادمان است. گفتگوی ما را با فرماندار نوشهر بخوانید.

مازندنومه: کارهای بسیاری در نوشهر از دولت قبل معطل مانده بود. پیگیری چه کارهایی در اولویت کاری شما است؟

شادمان: یکی از اقداماتی که بیش از 10 سال معطل مانده بود، زیرگذر موسی آباد است که با آمدنم حتی روزی پنج ساعت هم شده آنجا ایستادم تا کار پیش رود. شکر خداوند امروز این مشکل حل شده است.

یک سرمایه گذار در نوشهر مجوز هتل پنج ستاره را در 25 طبقه دریافت کرد که بخش خصوصی قرار است این کار را بدون تسهیلات دولتی به سرانجام برساند.

همان هفته های اول که آمدیم دیدیدم سرمایه گذار این پروژه با یک کیف پر از نامه اداری به دفتر ما آمد و گلایه از دستگاه های اجرایی و اداری داشت که تعامل لازم را ندارند. همه مسئولان را دعوت و مشکلات را حل کردیم .

مشکل با راه و شهرسازی را با استقرار و در اختیار قرار دادن یک کارشناس این اداره و مشکل سازمان نظام مهندسی را نیز خودم شخصاً حل کردم، به طوری که هم پول دولت را سرمایه گذار پرداخت کرد و هم مشکلش حل و مجوز صادر شد.

الان هم شمع کوبی های این هتل در حال اجرا و از پیشرفت مناسبی نیز برخوردار است. این هتل تنها هتل پنج ستاره ای است که بعد از انقلاب اسلامی در مازندران با اعتباری بیش از یک و نیم برابر اعتبار سالانه استان در حال سرمایه گذاری است. قرار است که در این پروژه 450 میلیارد تومان هزینه شود و طی سه سال و نیم به سرانجام برسد.

این پروژه هم حریم 122 متر حریم راه و هم حریم 60 متر ساحل را رعایت کرده است. طبقه 25 این هتل در سطح پذیرایی از رئیس جمهوری هر کشوری است که امیدواریم زودتر از مدت زمان اجرای طرح به سرانجام برسد. این پروژه در صورت افتتاح بیش از 500 شغل ایجاد می کند و پاسخگوی پذیرایی از توریست در هر سطحی است.

مشخصه دیگر این پروژه این است که با حل مشکلاتش سرمایه گذاران دیگر هم تشویق می شوند که به نوشهر بیایند، چرا که فضای بازی برای سرمایه گذاری در این شهرستان وجود دارد.

یکی دیگر از مشکلات نوشهر این بود که 780 متر از زمین فرودگاه به دلیل هتلی که در چالوس زده شده است عملا بلااستفاده بود و در حریم فرودگاه هم واحدهای مسکونی در حال ساخت بود که رایزنی های مناسب انجام شد و علی رغم هزینه یک میلیاردی برای زیرساخت تعهد کردند که از ساخت و ساز در این حریم منصرف شوند.

یکی دیگر از موضوعات دیگر آسفالت چهار کیلومتری مسیر راه کجور تا جاده معدن به سمت کمربندی بود که با سرمایه گذاران صحبت کردیم و قرار شد با هزینه خودشان این مسیر را آسفالت کنند.

راه اندازی کارخانه خرم که با بیش از 50 شاغل تعطیل شده بود و این کارگران یکسال حقوق خود را دریافت نکردند هم از اقدامات ما بود. رایزنی با سرمایه گذاران انجام شد و طی چند روز آینده این کارخانه-کارخانه تولید صندوق نسوز- راه اندزای خواهد شد.

در خصوص پرداخت حقوق کارگران هیرکانی شمال کشور هم به منابع طبیعی مجوزهای لازم داده شده است که با فروش چوبها راساً نسبت به پرداخت معوقات اقدام کند.

 مازندنومه: در خصوص موضوعات فرهنگی چه اقداماتی در نوشهر اجرا شده است؟

شادمان: جشنواره اقوام در نوشهر برگزار شد. همچنین تلاش برای افزایش اعتبارات فرهنگی در دستور کار است. در ایام نوروز هم بحث نوروز خوانی برای اولین بار در نوشهر و سطح شهرستان اتفاق افتاد. نمایشگاه صنایع دستی هم با حضور استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در نوشهر افتتاح شد.

مازندنومه: شما هم در شرق و مرکز استان مسئولیت داشتید و هم اکنون در غرب استان فرماندار هستید. مدیریت در شرق و غرب استان چه تفاوتی با هم دارد؟ به نظر می رسد به لحاظ سیاسی غرب استان نسبت به شرق و مرکز سر و صدای کمتری دارد نظر شما چیست؟

شادمان: بنده این اعتقاد را ندارم، اعتقادم این است که مردم غرب استان اگر آهنگ مناسب تری در مسایل سیاسی و انتخابات اخیر نسبت به شرق و مرکز نداشته باشند، روندش کند هم نبوده است بلکه تعامل خوبی برقرار بوده و این روند هم مشهود است. فاصله میان منتخب مردم با رقیب در حدود دو هزار رای است و این نشان از رقابت سیاسی در غرب استان دارد که البته مشکلی در اعلام نتایج وجود داشت که با آرامش حل شد.

قبلا ما شاهد تحصن های ده روزه در مقابل فرمانداری بودیم اما این موضوع با طرح در شورای تامین و مدیریت درست اعضای جلسه در نهایت به سلامت انتخابات منجر شد. در واقع تنها حاشیه ما کم توجهی یکی از مسئولان نظارتی انتخابات بود که با اطلاع رسانی به موقع و همچنین برخورد قانونی این موضوع در افکار عمومی بازسازی شد.

در مورد مدیریت ها هم تفاوت خاصی نیست، هر جا که مدیر نیت خدمت داشته باشد و خود را متعلق به منطقه بداند بستر برای خدمت رسانی آماده است. مردم نوشهر هم به صورت منطقی پذیرای حرف مسئولان هستند. از وضعیت مدیریتی در نوشهر راضی ام اما باید اختیارات مدیریتی مسئولان افزایش یابد. اگر وحدت رویه حاکم شود بسیاری از مسایل حل می شود.

مازندنومه: امسال سال اقتصاد مقاومتی است، با عنایت به اینکه پنج سال است که رهبر انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را طرح می کنند اما کماکان این موضوع برای مسئولان کشور و حتی مردم ناشناخته است.

شادمان: در اقتصاد مقاومتی اتکای به نیروهای انسانی درون کشور و استان و همچنین استفاده از ظرفیت های خارجی در دستور کار است. می توانیم با این روش منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم. روحیه مدیریت جهادی و اعتماد به نیروهای داخلی و همچنین استفاده از ظرفیت های ویژه درون کشور و سرمایه گذاری در بخش خصوصی می تواند به تحقق فرمایش رهبری کمک کند. البته بنده آینده استان مازندران را با توجه به برنامه های عملی استان مثبت ارزیابی می کنم ، استانی که پذیرای سطح بالای مسافران ، سرمایه گذاران و همچنین پتانسیل استان برای جذب توریست و جدای از همه این مباحث فرصت سرمایه گذاری و تجارت با کشورهای همسایه یکی از امتیازات بارز مازندران و نوشهر است.

بندر نوشهر بهترین فرصت برای ارتباط با کشورهای همسایه است. بیش از 100 میلیارد تومان در بخش زیر بنایی هزینه شده است و آماده تجارت با کشورهای همسایه هستیم و نیاز است که بخش خصوصی وارد شود.

  کشورهای آسیای میانه به بسیاری از تولیدات و محصولات ما نیاز دارند و ما هم به بعضی از تولیدات آنها نیازمندیم، به هر حال هنوز در فرهنگ و افکار عمومی جامعه ذهنیت کمونیست سابق پاک نشده است و باید این روند اصلاح شود.

ما در نوشهر نزدیک ترین راه دریایی، ایمنی بالا و به صرفه بودن را جزو امتیازات سرمایه گذاری می دانیم، بازار بزرگ 150 میلیونی روسیه و همچنین جمعیت اروپا بهترین فرصت برای ما است. اما در حال حاضر تنها از 30 درصد ظرفیت موجود بندر نوشهر استفاده می شود که نیاز است که بخش خصوصی وارد شود.

فرودگاه، بندر و همچنین طبیعت نوشهر بهترین فرصت و موقعیت برای جذب گردشگران است که البته در طول این سال ها مردم نوشهر و غرب استان ویژگی های مثبت گردشگران را جذب و نکات منفی را طرد کردند و این فرهنگ مستقل مردم قابل قدردانی است. به هر حال گردشگر را باید یک فرصت بدانیم و نه یک تهدید. گردشگر به شما پولی می دهد بدون آلودگی، بدون مشکلات زیست محیطی و بدون دغدغه های دیگر.

مازندنومه: ظاهراً بیمارستان یکی از نیازمندی های شما در نوشهر است اقدامی در این زمینه شده است؟

شادمان: ما در نوشهر نیاز به یک بیمارستان مدرن داریم که اگر بخش خصوصی اقدام کند با توجه به حجم مسافر و همچنین نبود یک مرکز تخصصی در نوشهر بسیار به صرفه است.علاوه بر این می توان از ظرفیت توریست درمانی هم در این بیمارستان ها استفاده کرد. به هر حال ما آمادگی لازم را داریم که در صورت اقبال سرمایه گذار همکاری و پشتیبانی لازم را انجام دهیم.


  • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 0 16
    پنجشنبه 19 فروردين 1395-22:40

    بعضی ها واقعاٌ نشسته اند دیگران را الکی تخریب کنند که چون ایشان نوشهری نیستند باید خرابش کرد ! این نشان کمال بخل و کینه ورزی است که نمی توان آنرا حتی کینه ورزی قومی یا نژادی نامید . ایشان اهل مرکز استان یعنی اهل ساری هستند . از این موضوع که بگذریم ما نیز مجوّز اجرای 2 پروژه مهم در شهرستان نوشهر داشتیم که به علّت تنگ نظری و سنگ اندازی تعدادی از مسئولین و اهالی محلّی عقیم ماند که ضرر آن بیشتر به مردم این ناحیه رسید . با حضور آقای شادمان امیدواریم که پس از حدود 15 سال این پروژه های معدنی و عمرانی شروع گردند . ما مانده ایم این مازندرانی ها که تعدادشان کمتر از جمعیت یکی از کلانشهرهای کشور می باشد چقدر اینهمه با هم اختلاف داشته و غربی و شرقی می گویند . مثل معروفی است که می گوید کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی . اینهمه فرماندار و مدیر کل نوشهری و کجوری و . . داشته اید چه کاری برایتان انجام دادند ؟

    • سه شنبه 24 فروردين 1395-9:6

      " اینهمه فرماندار و مدیر کل نوشهری و کجوری و . . داشته اید چه کاری برایتان انجام دادند ؟"!!!!!!!!!!!
      آقای قاسم احمدی!
      تحویل بگیرید!
      به عنوان یک نوشهری برای نماینده ام متاسفم که اجازه میدهند افرادی از شرق استان اینطور به نوشهری ها و کجوری ها اهانت کنند!

    • سه شنبه 17 فروردين 1395-20:9

      با توجه به اتمام انتخابات ، قاسم احمدی باید به دنبال یک نیروی کاردان و با تجربه ، متواضع و اهل اقدام و عمل و صدالبته بومی منطقه برای شهرستان نوشهر باشد.
      آقای احمدی!
      شعار بومی بومی دادی ولی از شرق استان فرماندار آوردی!!!
      خودت هم خودت را قبول نداری!
      با این رویه این اخرین دوری خواهد بود که به شما اعتماد شد و برای همیشه مجلس را باید فراموش کنی!

      • غرب استانی واقعیپاسخ به این دیدگاه 27 0
        دوشنبه 16 فروردين 1395-16:18

        واقعا اون یک نفری که فکر میکنه اگر به عناوین مختلف اعم از دانشجو،دکتر،خبرنگار،وکیل، وزیر و......!!!!! از شادمان تعریف و تمجید بنویسد کسی متوجه نمی شود که تمام این کارها توسط یک نفر انجام می شود؟!!!!
        مازندنومه = شرق استان!
        شادمان=بچه شرق استان!
        مازندنومه=اصلاح طلب!
        شادمان=احمدی نژادی دیروز و اصلاح طلب امروز!
        پس از اینکه تمام نظرات موافق بعلاوه تعداد محدودی مخالف را ثبت کند تعجب نکنید!

        • خبرنگار غرب استانپاسخ به این دیدگاه 1 35
          پنجشنبه 12 فروردين 1395-10:24

          نظر سنجیها نشان می دهد شادمان کارهای زیادی کرد و دوربین های ما هم شهادت می دهند افرادی وابسته به تیم ضد دولت چرا افرادی اجیر می کنند نظر سازی علیه او کنند

          • سه شنبه 17 فروردين 1395-20:16

            ببخشید!!!!!!!!!!!!
            خواهشا چندچیز را منتشر کنید!
            1- منابع این نظرسنجی های خیالی را صددرصد منتشر کنید!
            2-اقدامات واقعی را منتشر کنید نه مثل این عزیزی که نوروزی خوانی را از شاهکارهای فرماندار می داند! نوروز خوانی که همیشه برقرار بود!
            3-تصاویر این دوربین های خیالی را منتشر کنید!
            4-...
            لطفا مازندنومه عزیز که جزء فعال ترین رسانه های استان است ، منشتر نماید.
            با تشکر

          • پنجشنبه 12 فروردين 1395-10:20

            دکتر شادمان محبوب دلهاست

            • چهارشنبه 11 فروردين 1395-22:35

              شما در نوشهر اقدامات اورا نمی بینی یا نمی خواهی ببینیپس آدرس می دهیمبرو ببین،
              1- زیر گذر موسی آباد پساز ده سال بازگشایی شد.
              2- هتل آرااز 5 ستاره در منطقه کهنه سرا
              3- آزاد سازی حریم فرماندار 2000متر مساحت در مرکز شهرپس از 15 سال
              4-باز گشت سه شنبه بازار در جنب سیترا
              و.......دهها موضوعات دیگر که با چشم می شود دید آدمی که خود را بخواب می زند را نمی شود بیدار کرد

              • چهارشنبه 18 فروردين 1395-7:27

                وقتی یک مسئول افتخارش بازگشایی سه شنبه بازار باشه!!!!، شهرو استان ما پیشرفت میکنه؟!!!!

              • نوشهری امپاسخ به این دیدگاه 47 28
                چهارشنبه 11 فروردين 1395-7:29

                چقدر بعضی نظرات عین هم است!
                تعاریف قلمبه و سلبمه! بزرگتمایی های بی مصرف!
                آواز دهل شنیدن از دور خوش است!
                ما که در نوشهر چیزی ندیدیم و قضیه دقیقا عکس این حرف هاست!
                ...

                • کارمند منبع طبیعیپاسخ به این دیدگاه 28 45
                  چهارشنبه 11 فروردين 1395-1:20

                  آقای ناترینگ اطلاع ندارند اما بد قضاوت کرد : ایشان نگفتند چوب چنگل را بفروشند بلکه چوب های درختان خشک چنگلی است که پیمانکار آنها را با قرار داد منابع طبیعی آ ماده و از چنگل بیرون آورده است ولی پول کارگران زحمت کش را ندادند که با دستور فرماندار کار احسن انجام داد و کارگران دعا گوی ایشان هستند تازه دکتر شادمان از خود دفاع نکرده بلکه حرف دل مردم است

                  • سه شنبه 10 فروردين 1395-13:24

                    دکتر شادمان در این مدت اندک محبوب دلها شد اقتدار او زبانزد عام و خاص است او لیاقت بالاتر از اینها را دارد ولی مانوشهری ها اجازه نمی دهیم پای او از نوشهر بیرون رود

                    • دوشنبه 16 فروردين 1395-16:21

                      اقتدار؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      واقعا خنده دارد بود!!!!!!!
                      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

                    • ناترینگپاسخ به این دیدگاه 46 28
                      سه شنبه 10 فروردين 1395-9:19

                      بنده نه اهل نوشهرم ونه ایشان را می شناسم اما اگر مردم نوشهر از ایشان راضی اند امیدوارم در کارشان موفق باشند اما :
                      1- گویند« خوشتر آن بود که سرّ دلبران /گفته آید در حدیث دگران » اینکه خود فرماندار از خود تعریف کند روش درستی نیست.
                      2-درجایی فرمودند:«به منابع طبیعی مجوزهای لازم داده شده است که با فروش چوبها راساً نسبت به پرداخت معوقات اقدام کند.» و به نظر می رسد این یعنی فرمان جنگل فروشی که کاربسیار مذمومی است ، دیگر چیزی از جنگل و طبیعت مازندران نمانده که ایشان فرمان حمله به بیمار نزار را صادر کردند

                      • چهارشنبه 11 فروردين 1395-7:23

                        احسنت...
                        این اقا کارش تعریف کردن از خودش و یک عده در سایت ها برایش تعاریف الکی بکار می برد!
                        ...

                        • چهارشنبه 11 فروردين 1395-1:28

                          شادمان مدیری جهادی است اورا دوست داریم پل موسی آباد ،هتل 5 ستاره 400 میلیاردی،زمین فرمانداری و.... حل کردیکی دوتا افتخار ندارد

                        • دوشنبه 9 فروردين 1395-16:20

                          یکی مدیر نوشهری :دکتر شادمان در این 4 ماه اصول مدیریت را در عمل بما فهماند .کلام او، مرام او بار عالمانه و کیاست رادر ذهن متبادر می کند خداوندا تا زنده است شاهد تکیه زدن او بر مسند نماینده عالی دولت در نوشهر باشیم .قوی توانمد با کیاست است

                          • دوشنبه 9 فروردين 1395-16:2

                            باید واقع بین بود دکتر شادمان دستور داد و نوروز خوانی اولین بار انجام شد همچنین برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان نوشهر زبانزد عام خاص است همین امروز با سخرانی ایشان جشنواره اقوام در سیترا شروع می شود در سانی در حوزه اقتصادی ما باور نمی کردیم اینقدر مهارت داشته باشد شهرستان یکباره تکان خورد" در این مدت کوتاه چند ما به اندازه ده سالل کار کرد.

                            • شنبه 7 فروردين 1395-10:6

                              مازندنومه: در خصوص موضوعات فرهنگی چه اقداماتی در نوشهر اجرا شده است؟

                              شادمان: در ایام نوروز هم بحث نوروز خوانی برای اولین بار در نوشهر و سطح شهرستان اتفاق افتاد.


                              نوشهری: امسال چندمین سالی هست که نوروزخوانی در نوسهر داریم و اولین بار نیست.


                              ©2013 APG.ir