تعداد بازدید: 4284

توصیه به دیگران 3

شنبه 30 مرداد 1395-22:1

ادامه انتصاب های پر ابهام و شائبه دار ربیع فلاح

استاندار مازندران در مسیر تضعیف دولت گام برمی دارد

اقدام ها و انتصاب هایی هم چون معرفی محمود نوربخش به سمت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، نشان می دهد ربیع فلاح خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته که موقعیت دولت را در مازندران تضعیف کند. نوربخش نه تنها هیچ سابقه همسویی با دولت تدبیر و امید ندارد، حتی به عنوان یکی از مخالفان استاندار مازندران نیز شناخته می شود!


مازندنومه، سرویس سیاسی: تصور کردن اش محال نیست، تصور کنید محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران است، پرسش این است: آیا ربیع فلاح جلودار و تیمی که در استان و استانداری به عنوان مدیر کاشته است، می توانند در دولت (خیالی) احمدی نژاد هم کار کنند یا نه؟!

به باور ما با چند تغییر بسیار بسیار محدود و مختصر در سطح فرماندارها و معدود مدیران کل، همین نفرات و مدیران کنونی می توانند در آن دولت خیالی هم مدیر باشند! چرا که بسیاری از مدیران منتصب استاندار مازندران و شاید خود او، کم ترین اعتقاد و باوری به اندیشه های دولت یازدهم ندارند و بعضا" اصولگرایانی هستند که با لابی و فشار و توصیه و مانند این ها در دولت تدبیر و امید پست گرفته اند. همین می شود که بسیاری از مدیران دولت روحانی در مازندران، حتی در هفته دولت و هنگامی که ضرورت دارد کلمه ای در حمایت از دولت متبوع شان سخن نمی گویند.

بسیاری از مدیران استان که ربیع فلاح مستقیم یا غیرمستقیم، میز و سمت به آن ها تعارف کرد، اصلا" سال 1392 به روحانی رای نداده اند. اینان هیچ گاه موضعی اتخاذ نمی کنند که شائبه حمایت از دولت کنونی داشته باشد. انگاری  مدیر دوران گذار هستند و منتظرند روحانی برود یا دوره بعد رای نیاورد تا آن ها با رییس جمهوری بعدی نیز دست بیعت دهند.

از بین مدیران استاندار مازندران -از دفترش گرفته تا معاونان و مدیران کل و فرماندارها و بخشدارهایی که برخی انگار وجود خارجی ندارند- چند نفر موفقیت های نسبی اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و بین المللی دولت یازدهم را تبیین و تبلیغ کرده است؟ تفاوت مدیر سیستم روحانی با مخالف و منتقد این دولت کجاست؟

پرگویی نکنیم؛ ربیع فلاح  دچار روزمرگی شده است و پیشرفتی در امور استان مشاهده نمی شود. قرار بود دوساله چهره مازندران را تغییر دهد، لیکن حتی در جابه جایی ها هم موفق عمل نکرد و بسیاری از مخالفان دولت کنونی را بر سر کار گمارد.

نمونه های تازه انتصابات شائبه دار و ضد دولتی استاندار مازندران، شنیده هایی است که این روزها برای دو سمت حراست استانداری و سازمان مدیریت در فضای مجازی پخش شده است.

در سازمان مدیریت با رفتن امیدعلی پارسا به تهران و نشستن بر روی صندلی ریاست مرکز آمار ایران، شنیده ها و گمانه زنی ها از معرفی و زدن حکم سرپرستی برای فردی به نام محمود نوربخش است. گزینه ای که همسویی با دولت یازدهم ندارد.

نوربخش مشاور کنونی پارسا در سازمان مدیریت است و به نسبت یکی دو نفر دیگری که اسم شان بر سر زبان هاست، احتمال بیشتری برای تصدی این سمت دارد.

منتقدان نوربخش براین باورند که او غیر از سابقه دوستی وهم دانشگاهی بودن با پارسا در مقطع کارشناسی ارشد و نیز دوستی با مدیرکل سابق آمار استانداری مازندران که از بستگان دژپسند -معاون دکتر نوبخت- بوده و از امتیاز حمایت آنان برخوردار است، سابقه مدیریتی مهم و درخشانی در سطوح بالای مدیریتی ندارد.

برخی شنیده های تایید نشده دیگر حاکی از آن است که محمود نوربخش صبح شنبه 30 مرداد برای مصاحبه به ملاقات استاندار مازندران رفته و حتی از سوی او به سازمان مدیریت کشور معرفی شده است.

همان گونه که بیان شد نوربخش نه تنها هیچ سابقه همسویی با دولت تدبیر و امید ندارد، حتی به عنوان یکی از مخالفان استاندار مازندران نیز شناخته می شود!

 انتصاب های ضعیف و سفارشی ربیع فلاح باعث شده برخی نماینده های کنونی مجلس و فعالان و مسوولان جبهه اصلاح طلبان و ستادهای سابق دکتر روحانی در مازندران واکنش نشان داده، رایزنی های خود را آغاز کنند.

اقدام ها و انتصاب هایی از این دست نشان می دهد استاندار خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته که موقعیت دولت را در مازندران تضعیف کند.

او می خواهد ماه های حضورش را در ساختمان استانداری بیشتر تمدید کند؛ بنابراین حرف شنوی دارد، معامله می کند، باج می دهد، مماشات می کند و از خطر و ریسک می پرهیزد. اما آقای فلاح؛ «بی خطر کردن برآید کی ازین دریا گهر؟»


  • پنجشنبه 4 شهريور 1395-1:4

    سلام استاندار واقعا هیچ نقشی در کلیه انتصابات نداره فقط ... نقش بازی میکنه تماما هم از دوستان و رفقای قدیمیشو بازی میده ... بسوزه پدر نفوذ... قدرت چه کارا که نمیکنه . خدا آدم رو ول کنه همین میشه دیگه!

    • نور لاویجپاسخ به این دیدگاه 6 0
      سه شنبه 2 شهريور 1395-14:44

      از علی اسماعیلی نماینده نور میخواهیم پشت دکتر صفایی قرار گیرد و جلوی حق خوری را بگیرد.مازند نومه تشکر.از دکتر فلاح میخواهیم به دکتر صفایی را معرفی کند

      • متوجه نشدید !پاسخ به این دیدگاه
        دوشنبه 1 شهريور 1395-8:32

        فرموده اید که آن ها میل به گفتگو ندارند . بسیار خوب شرح تلاشتان برای گفتگو را بنویسید . بنویسید که آقایان با خبرنگاران چگونه رفتار می کنند و آنها را بهتر به مردم بشناسانید . اگر دسترسی به استاندار مشکل است دیدن امثال آقای آجدانی برایتان مشکل نیست . اگر او نبود پبدا کردن یک هوادار ساده آقای جلودار کار آسانی است . خلاصه دوست بسیار عزیز ، سعی کنید گفتگو را راه بیندازید .

        • دوشنبه 1 شهريور 1395-8:51

          دوست عزیزو این ها که شما نام بردید بارها طرف گفتگو بودند. خودتان هم گفتید بنویسید میل به گفتگو ندارند تآ مردم بیشتر انها را بشناسند. خب همین کار دارد انجام می شود. چه اصراریه قالب کار عوض بشه. تحلیل یک سبک کار روزنامه نگاریه. گفتگو یک سبک دیگه. حرفها رو باید شخص اول اقای فلاح بشنود و جواب دهد. اجدانی چیکاره هست! البته من از طرف مسئولان سایت حرف نمی زنم. به خودشان ربط دارد. اما خواننده ای هستم که روزی سه بار برای بازدید این سایت می ایم. صبح و بعد از ظهر و شب. روش کار اینها رو هم می پسندم

        • مجیدشیرزادسوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 7 0
          يکشنبه 31 مرداد 1395-23:52

          دوستان گرامی جنگ لفظی کودکانه ما خواست استاندار ودلواپسان اطراف ایشان است،بنده بعنوان فعال اصلاح طلب این بار حسب مصلحت استان ومبارزه باقومیت گرایی رییس جمهور وبی تدبیری ونادیده انگاشتن خواست مردم مازندران ازسوی دولت تمام همت خود را صرف رای نیاوردن روحانی درخرداد96 خواهم نمود،

          • يکشنبه 31 مرداد 1395-16:5

            اقاي استاندار فرداي قيامت بايستي بابت انتصاب مدير عامل بي كفايت ... ابفاي شهري پاسخگو باشي..دولت تدبير چوب بي تدبيري شما و چند نماينده ي دوره نهم در انتصاب مديران ضعيف و بازنشسته رو خواهد خورد..

            • يکشنبه 31 مرداد 1395-15:29

              آخرین زورتو بزن مازندنومه...

              • يکشنبه 31 مرداد 1395-11:35

                بای بای دولت فیشهای نجومی....بای بای دولت قفل کردن اقتصاد..بای بای دولت بازگرداندن عزت پاسپورت ایرانی..بای بای دولت بستن دانش هسته ای..بای بای دولت آمار کذایی..بای بای دولت تعطیلی کارخانجات کشور..بای بای دولت بیکار کردن جوانان..بای بای دولت فریدون..بای بای باند سرخه ای ها..و هزاران دلیل دیگه برای بای بای...خخخخخخخخ

                • اختلاس نژادپاسخ به این دیدگاه 1 5
                  يکشنبه 31 مرداد 1395-23:10

                  شرمنده برادر احمدی نژد! شما بای بای. دیگه دزدی برنمی گرده تو این مملکت. دیگه اخلاس تموم شد. بشین کامنت بنویس تا انگشتهات بترکه. خخخخخخ چپاولگرای...

                  • دوشنبه 1 شهريور 1395-10:26

                    دزدی یعنی طرف ماهی 75 میلیون تومن حقوق بگیره سر اخر جزو ذخیره نظام معرفی بشه !!!!!!!!!!!قبلا نه این که دزدی نبود بود ولی دزد ها را می گرفتند ولی الان گله را دادیم دست چوپان های دزد!!!!!حرفی که ترکان می خواست در برنامه زنده به وزیر صنعت بگه و مجری گفت بگو و ترکان گفت خجالت می کشم به نظر شما در باره چی بود !؟ لابد می خواست در باره انگشت توی دماغ کردن حرف بزنه !؟ نه جانم ! ضمنا برجام شما را هم دیدیم !؟ استان داری شما را در باره کسب و کار مردم هم دیدیم !؟ میشه لطفا حرف نزنید مردم منتظر هوای خوب هستند حالا شما مدام فرافکنی کنید ! بابا ! نزدیک چهارساله که دارید حرف می زنید !

                • يکشنبه 31 مرداد 1395-11:30

                  زیبنده است که مازندنومه گفت و گو را انتخاب کند و از گفت تنها اجتناب نماید . نگاه یکجانبه هر چقدر هم درست ، راهی به جایی نخواهد برد .

                  • يکشنبه 31 مرداد 1395-23:12

                    با کی گفتگو کنه اونوقت؟ کدام مسئول اهل گفتگو هست؟ فلاح یا معاون هاش؟ دلت خوشه برادر. این ها چون اهل گفتگو نیستند این سایت مجبوره تحلیل بنویسه. مثل اینکه از چیزی خبر نداری. اصلا حامیان دولت درا در استانداری راه نمی دهند. مسئول دفتر استاندار فقط ضد دولتی ها رو راه می ده. هر چی احمدی نژادیه اونجا خونه داره

                  • يکشنبه 31 مرداد 1395-9:15

                    طبق اخبار بسيار موثق ، ابتدا اين مسئوليت به آقاي مهندس رازجويان مشاور عالي استاندار و مدير خوشنام استان پيشنهاد شد هم از جانب استاندار محترم و هم از سوي مديران ارشد سازمان برنامه و بودجه كشور
                    ولي ايشون بنا به دلايل و مصلحتهايي اين مسئوليت رو نپذيرفتند

                    • يکشنبه 31 مرداد 1395-7:56

                      دولت تدبیر و امید..دولت کلید ..دولت راستگویان (خخخ)بای بای.....خخخخخخخخخخ

                      • يکشنبه 31 مرداد 1395-9:41

                        دوست گرامی(خخخخخخخخخ) انگار چیزی رو گلوتون گیر کرده،ایردای نداره،این بغض عدم پذیرش شما توسط مردمه .سعی کنید خودتون رو بازسازی کنید وباتغییر نگرش و حفظ ادب با مردم ارتباط برقرار کنید .

                        • يکشنبه 31 مرداد 1395-9:12

                          آقای محمود احمدی نژاد، شما بای بای. ما 4 سال دیگه هم هستیم. البته بدون ربیع فلاح

                          • دوشنبه 1 شهريور 1395-19:9

                            بنده یکی از کسانی بودم که به دولت تدبیر و امید رای دادم ولی یک سری کاره در سطح استان انجام شده که حس ما سازمان مدیریتی این بوده گزینه آقای نوربخش به استاندار تحمیلی بوده ؟؟؟ دژپسند ؟؟ نمایندگان استان خواب هستن ؟؟؟ نیروی که سابقه حتی یک مدیرکلی ندارد بیاید رئیس سازمان برنامه و بودجه شود ؟؟ شاید آقای استاندار به دنبال گزینه قوی برای سازمان نیست ؟؟ شاید بخواهد از خودش ضعیف تر باشد تا کاری به او نداشته باشد ؟؟ تا این شش ماه هم به سادگی بگذرد ؟؟ آقای استاندار به دید شما آقای نوربخش می تواند دوماه با این نیروها قوی تر از خودش دوام بیاورد ؟؟ شک دارم ؟؟ شک نکنید مردم و کارکنان دستگاه اجرایی بیدار هستن اگر دولت رای آورد با این کار شما خواهیم دید ؟؟ اگر نیروی قوی بود داخل دشور به دنبال دکترا بود نه کشورهای درجه هشت اطراف ؟؟؟ می شود آقای استاندار این موضوعات را نداند ؟؟آقای یوسف نژاد ما بیشتر از این توقع داشتیم چرا سکوت ؟؟؟


                        ©2013 APG.ir