تعداد بازدید: 4571

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 23 خرداد 1396-7:56

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران:

سازمان همیاری غیردولتی است/ به زودی حقوق اسفندماه کارکنان را پرداخت می کنیم

جواد واحدی: سازمان همیاری شهرداری ها غیردولتی است/ حقوق اسفند ماه کارکنان در شرف پرداخت قرار دارد و فروردین به صورت علی الحساب پرداخت می شود/ شهرداری ها با خانه خود قهر کرده بودند که در این دوره موفق شدیم آنها را با خانه های خود آشتی دهیم.


 مازندنومه؛ سروسیس اجتماعی، رضا شریعتی: پس از انتشار گزارشی در مازندنومه مبنی بر معوق ماندن چند ماهه حقوق پرسنل سازمان همیاری شهرداری مازندران، جواد واحدی، مدیرعامل سازمان همیاری های مازندران، در گفت وگو با ما توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

وی با بیان اینکه رسانه باید در کنار بنگاه اقتصادی قرار گیرد تا بهره وری ایجاد کند، گفت: در بنگاه اقتصادی کل کارکنان باید با ایجاد فکر و سرمایه در جهت تقویت سازمان گام بردارند اما 60 درصد نیروهای سازمان فاقد ارائه ایده اقتصادی و رویکرد در یک بنگاه اقتصادی هستند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان همیاری به صورت خودگردان اداره می شود، اظهار کرد: این سازمان ا بر مبنای قانون تجارت و قانون شهرداری ها تاسیس شده و از بودجه دولتی به هیچ عنوان بهره نمی برد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران با بیان اینکه از وظایف این سازمان اقدامات عمرانی از طریق پیمانکاری در امور زیر بنایی و عملیاتی ساختمانی است، گفت:  فعالیت در امور بازرگانی اعم از خرید و فروش، واردات و صادرات، قبول نمایندگی ها، تامین تجهیزات شهرداری ها، اقدام و مشارکت در بازارچه های مرزی و هم چنین بازرگانی، خرید و فروش انواع ماشین الات عمرانی شهرداری ها، اقدامات تولیدی از طریق احداث کارخانه ها و کارگاه های ارائه خدمات، تاسیس دفاتر و اقامتگاه ها در راستای خدمات ایرانگردی و جهانگردی و تاسیس موسسه های حمل ونقل درون شهری و برون شهری اعم از هوایی و زمینی از جمله مهم ترین وظایف سازمان همیاری است.

واحدی با بیان اینکه این موسسه غیر دولتی است، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه سازمان مانند کلیه موسسات عمومی غیر دولتی، ارکان دولتی به عنوان نظارت بر این سازمان مطابق قانون فعالیت می کنند.

مدیر عامل سازمان همیاری ها با بیان اینکه هیئت مدیره هیچگونه وجه تحت عنوان حقوق و مانند این ها را از سازمان دریافت نمی کند، خاطر نشان کرد: حقوق اسفند ماه کارکنان در شرف پرداخت قرار دارد و فروردین هم به صورت علی الحساب پرداخت می شود.

این مسئول با بیان اینکه برای رضایت کارمندان علی رغم تنگناها در نوروز به آنها سبد کالا و بن حمایتی دادیم، اظهار کرد: عیدی نیروهای سازمان که بر اساس قانون کار سه برابر یک کارمند است در بهمن ماه پرداخت شد.

واحدی با تاکید بر اینکه این سازمان می توانست دوران بهتری را سپری کند،  تصریح کرد: به واسطه برخی نارسایی های مدیریتی گذشته اعظم فعالیت های سازمان از آن سلب اختیار شد.

مدیر عامل سازمان همیاری ها با بیان اینکه شهرداری ها سهام دار سازمان همیاری ها هستند و می توانستند در جهت ارتقای سازمان بهتر عمل کنند، اظهار کرد: شهرداری ها با خانه خود قهر کرده بودند که در این دوره موفق شدیم آنها را با خانه های خود آشتی دهیم.

واحدی با بیان اینکه قراردادهای متعددی در راستای وظایف سازمان منعقد شد، خاطر نشان کرد: صدور پروانه خارج از حریم و محدوده شهرها و روستاها با پیگیری استاندار، معاون امور عمرانی، یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود، رازجویان عضو هیئت مدیره و مساعدت ویژه دکتر معصومی معاون سازمان شهرداری های کشور مجددا به سازمان همیاری استان اعاده شد.

مدیرعامل سازمان همیاری با تاکید بر این که بازگشت این موضوع با دوندگی های فراوان در راهروهای مجلس اتفاق افتاد، گفت: مجوز ایجاد مراکز معاینه فنی، ایجاد مراکز و مجتمع های شن و ماسه در استان مازندران، انعقاد قرارداد با شرکت هایی نظیر ارکان ماشین( تولید کننده خودروهای شهرداری ها و بهسازی خودروهای فرسوده) و قیران پخش برای مشارکت در تولید و فروش قیر، انعقاد قرارداد با شهرداری ها و سازمان های دولتی در راستای نصب دوربین های مداربسته و بین راهی در جهت ارتقای امنیت عمومی و ترافیکی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد مجتمع تفریحی توریستی 92 واحدی در شهرستان فریدونکنار و اخذ نمایندگی انحصاری کارخانه سیمان نائین در مازندران( این سازمان آمادگی دارد کارخانه های سیمان را در مازندران پوشش دهد) از جمله مهم ترین اقدامات این سازمان در راستای خدمت رسانی و ارتقا در حال حاضر است.

واحدی با بیان اینکه این سازمان در حال گذار است و ان شاء الله کارکنان به عنوان ید واحده در کنار ارکان مدیریتی نسبت به ایجاد درآمد ثابت گام خواهند برداشت، اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی در بازار مسکن و پروژه های عمرانی معوق ماندن حقوق کارکنان ناشی از مباحث اقتصادی است که باید هم دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از دوران گذر خارج شویم.

*نیرویی اضافه نشده است

محمودیان -مدیر اداری سازمان همیاری- هم در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه این مشکلات از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در دوره واحدی تعهدات سازمان کاهش یافته و منابع خارج شده از سازمان، برگشته است.

وی با رد شایعه اضافه شدن نیرو در دوران تصدی مسئولیت واحدی اظهار کرد: حتی شهرداری ها و بنگاه های اقتصادی دیگرهم این مشکل را دارند.

محمودیان با تاکید بر آنکه نیروها به سمت شهرداری ها در حال هدایت هستند، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی تقاضاهای فراقانونی داشته باشند که چنین موضعی می گیرند، اما 90 درصد کارکنان سازمان تقدیرنامه از آقای واحدی را امضا کردند که در آن از درایت ایشان تشکر شده بود.

مدیر اداری سازمان همیاری ها با بیان اینکه در این دو سال تنش نداشتیم، اظهار کرد: علی رغم تنگناهای مالی لیست بیمه کارکنان با تدبیر جناب واحدی به روز است و در این بخش مشکل نداریم.

 


  • شنبه 27 خرداد 1396-22:43

    آقای واحدی نیوی کاملا احمدی نژادی است کلیه افراد مسئول فعلی احمدی نژادی هستن . بیایید ببینید .واحدی آدم سیاسی است نه اقتصادی . سازمان را خراب کرد .

    • شنبه 27 خرداد 1396-22:33

      آقای مدیر اداری سازمان همیاری اگر آقای واحدی نیرو نیاورده پس 30نیروی اضافه در سازمان از جا پیدا شده ؟ آیا لزومی دارد کارکنان به شهرداریها انتقال داده شوند . پس کارکنان اضافی با همدستی شما و آقای واحدی به سازمان آورده شدند . حیا هم خوب چیزی است آقای الیاس محمودیان مدیر امور اداری . امروز یعنی تاریخ 27/3/1396 روز شنبه فقط علی الحساب اسفند 95 پرداخت شده بقیه حقوق معلوم نیست کی پرداخت می شود .

      • شنبه 27 خرداد 1396-13:26

        اگر غیر دولتی هست چرا استانداری حکم مدیرعامل را صادر میکنه؟؟ و چرا معاون عمرانی استاندار رئیس هیئت مدیره هست؟؟

        • سه شنبه 23 خرداد 1396-19:42

          سلام : بنده با نظر آقای مهندس علی کاملا موافقم این سازمان روز بروز بیشتر غرق میشود
          پس بیاییم منطقی باشیم و خودمان را گول نزنیم
          اما این جمله طلایی !!! یکی از مدیران سازمان خیلی به دلم نشست .
          " 90 درصد کارکنان سازمان تقدیرنامه از آقای واحدی را امضا کردند "

          • چهارشنبه 24 خرداد 1396-14:23

            شما با نظر علي اقا موافقيد ؟ خب سلامتي. ولي واقعا بايد مديرعامل در امور ريز تخصص داشته باشه؟ خب پس همكار و كارشناس مي خواد چه كار ؟ اتفاقا اونچه ما شنيديم اينه كه واحدي از كوچكترين ايده اقتصادي و مفيد حمايت مي كنه و پيگير ميشه.خب همكاران و كارشناسان چه كردند ؟ كدوم يك از اونها در اين مدت اومد و گفت ما فكرمون اينه تا درامد بيشتري كسب كنيم و واحدي قبول نكرد ؟ مشخصه كه وضع سازماني بهتر از اين نخواهد بود وقتي كارمندانش ارزوي انحلال اون رو دارند!!! يه چند دقيقه به پرونده هايي كه باز بودند و بر عليه سازمان اراي قضايي داشتند و امروز يا حل و فصل شدند و يا در حال رفع ابهامات هستند نگاه كنيد!!! پرونده بانك كشاورزي (امين سوله راه نو) كه از ارثيه هاي شهردار اسبق و جوان شهر همسايه بود و معضلي بود از تراز منفي به جايي رسيد كه در نهايت 200 ميليون پول اخذ و مختومه شد! صدور پروانه كه با دستان هنرمند همكاران اين سازمان و نگارش هاي نامه هاي مردان مدعي سلامت ، از دست اين سازمان رفت رو كي به دامن اين سازمان بر گردوند ؟؟؟؟ كمي منصف باشيد و باشيم.
            امروز مورخ 24/3/1396 سازمان همياري از نظر سازمان هاي ذي ربط ديگر ضرر انباشته ندارد.در حاليكه 3 سال پيش عملا ورشكسته بوده با حجم انبوهي از بدهي هاي انباشته.قطعا ايراداتي وجود داره ولي همكاران سازمان براي بهبود وضع ، چه كردند؟؟؟ در سازمان همياري با پديده اي روبرو بودند كه ابدارچي با لگد در مدير اداري رو باز مي كرد. ايا امكرئوز همچين فضايي عليرغم چند ماه حقوق عقب افتاده شاهد هستيد ؟ بله كه 90 درصد همكلاران اون سازمان نامه اي رو در تشكر از واحدي امضا كردند كه مستنداتش موجود هست و قابل رويت.
            و در پايان گذري به ايات روشن مصحف شريف : فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ ۚ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ...

          • سه شنبه 23 خرداد 1396-10:21

            من کارمند این سازمانم. سه ماهه حق بیمه ما رو نپرداختند. برید از سازمان بیمه بپرسید. از اسفند هم حقوق ندادند. اینکه بگیم از قبل مشکل وجود داشته که راه حل نیست. شما چه کار کردید اقای واحدی؟ اتفاقی نیفتاده که

            • چهارشنبه 24 خرداد 1396-2:49

              همین قدر که اقای واحدی مدیر تسویه حساب نشدن از سر خیلی از بیغیرتان سازمان،زیاده.همینقدر که کمترین گاف و خطا رو از طرف دستگاههای نظارتی متوجه سازمان میبینید از صدقه سر ایشونه.در کدوم دوره روابط با دستگاههای نظارتی من جمله سازمان بازرسی و اداره اطلاعت به شکل امروز بود که بجای متهم بودن و زیر سوال بودن همکاری تنگاتنگ وجود داشته باشه؟؟؟بله ایشون هم میتونست همچون مدیرعاملان قبل و اسبق با قرارداد هایی بی پشتوانه ولی دهن پرکن امورات رو به نحوی پیش ببره و بعد رفتن هم به چیزی فکر نکنه.اما هستن مدیران و کارکنانی در دوران ایشون که بیش از یکسال ماموریت خود رو فداکارانه دریافت نکردن تا امورات چون شما بگذره.چه دادین به واحدی و چه میخواهید؟؟؟سازمانی با حجم بالای بدهی انباشته که عملا ورشکسته بوده رو ایشون تا جایی بالا برد که قراردادهایی در شرف انعقاد هست که در کشور با برگزاری مناقصه ی محدود به قدرتمندترین شرکتها هم اهدا نشده.کمترین کار ایشون در جامعه ی اقتصادی کشور برگردوندن جایگاه و شخصیت سازمان بوده و هست.

              • چهارشنبه 24 خرداد 1396-12:45

                از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
                مرحمت فرموده ما را مس کنید
                آقای محترم اولا ادب را در بیان نظرخودتان رعایت فرمایید( بی غیرت ! )
                جنابعالی بنظر میرسه تا حالا از سر نداری و نگرفتن حقوق مجبور نشدید از پدر ، برادر ، خواهر، و... پول قرض بگیری تا بدونی چه حسی داره اما من گرفتم و خوب می فهمم آقای محترم.
                جنابعالی با هدف آمدی وپیام دادی و برو پاداشت رو بگیر لطفا برو یکبار کارهای انجام شده در همین دوره را مرور کن تا دستت بیاد که دنیا دست کیه ؟

              • چهارشنبه 24 خرداد 1396-0:59

                درپاسخ به این کارمند محترم یه سوال از اوداشتم شما که تا حالا حقوق گرفتی چقدر تونستی به اندازه حقوق دریافتی ات در درآمد سازمانت سهیم باشی مطمئنا نبودی وگرنه گله گذاری نمی کردی شما هم یه یا علی بگو چون سازمان شما اقتصادی یه گوشه کار را بچسب
                بیمه ات هم پرداخت میشه

              • مهندس علی پاسخ به این دیدگاه 12 26
                سه شنبه 23 خرداد 1396-8:55

                با تشکیل شوراهای اسلامی شهر در سال 1378 ، دیگر نیازی به وجود دستگاهی به نام همیاری شهرداری ها نیست . سازمانی که شهرداری ها باید آنرا تغذیه مالی نمایند لیکن اختیار آن در دست استاندار است !!
                آقای واحدی که سابقه اشان مشخص است بفرمایند در کدامیک از کارهائی که گفته اند تخصص دارند !؟ شما تولید کننده دوربین های مدار بسته شهری هستید یا ماشین آلات راه سازی تولید می کنید و یا دستگاه های فینیشر برای اسفالت خیابان ها دارید ؟ سازمان همیاری شهرداری ها که برای کمک به عمران شهرداری ها تأسیس شده خود توان پرداخت حقوق کارمندانش را ندارد . پس بهتر است چنین سازمانی منحل و همه شهرداری ها و مردم از دستش خلاص شوند .

                • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 14 1
                  چهارشنبه 24 خرداد 1396-14:18

                  برادرعزیز ، چرا بنده حقیر چندین و چند سال عضو عمرانی شورای شهر بودم و با معضلات سازمان همیاری شهرداری ها هم کاملاٌ اشنا هستم . این سازمان زمانی می توانست کارآئی داشته باشد که شهرداران توسط استاندار انتخاب می شدند و به صورتی ملزم به همکاری با سازمان همیاری شهرداری ها بودند . از زمان استقلال مالی و سیاسی شهرداری ها ، فلسفه وجودی و یا همان اساسنامه ای که می فرمائید دیگر کارآئی ندارد و بخش خصوصی از طریق مناقصات سرویس دهی بهتری به شهرداری ها دارد تا این سازمان که به ناچار و به جبر وضع موجود با اساسنامه خود فاصله زیادی گرفته است .

                  • بنیاد مسکنپاسخ به این دیدگاه 19 6
                    چهارشنبه 24 خرداد 1396-2:23

                    سلام.شما اساسنامه سازمان همیاری رو لحظه ای مطالعه بفرمایید.چه ربطی به تخصص مدیرعامل داره؟سازمان اقتصادی نیاز به ایده و نیروی کارامد و دلسوز داره.سازمانی که همکارانش که ارتزاق کردن فقط و فقط دنبال زیر اب زنی و شرط بندی در مورد اینکه فلانی از پس کار بزرگ بر. نمیاد ، هستن.چه انتظاری از مدیری دارید که از خارج از سازمان میاد؟شما درک صحیحی از معنای کارگزاری ندارید.کارگزاری یعنی از تخصص دیگران استفاده کنیم و منفعت ببریم.اتفاقا در این دوره تا جایی که ما اطلاع داریم از اب ، کره گرفته شده بدون تبعات بعدی !!!بجای انتقاد باید ایده داد و خود را تکان.

                    • چهارشنبه 24 خرداد 1396-0:51

                      ظاهرا آقای مهندس علی هیچ اطلاعی از فعالیت و عملکرد سازمان همیاری نداردوگرنه بیشتر مطالعه کنند میتینن که چقدر سازمان همیاری میتواند کمک حال شهرداریها باشد مثلا در خریدهای جمعی چند درصد زیر قیمت بازار میشود کالا و محصولات به آنها ارایه دهد
                      عدم پرداخت حقوق هم مختص مازندران نیست بلکه در غالب سازمانها و دستگاههای دیگر هم ابجور هست یقینا با درایتی که از واحدی و پشتکاری که پرسنل سختکوش سازمان سراغ دارم مشکلات یکی یکی مرتفع خواهد شد
                      از مازند نومه هم به خاطر بیان حقایق متشکرم

                      • سه شنبه 11 ارديبهشت 1397-12:54

                        من هم نيروي همين سازمان هستم
                        اين حرفها وصحبت هايي كه انجام شد درسته در سال 96 بوده است اما آقايان بدان باشند كه برايشان پيش آمده است كه فرزندشان از پدر طلب خوراكي حد اقل بيسكويت را كرده باشد ودر جيب پدر يك هفته به اندازه 1000هزار تومان پول نباشد
                        ياهمسرش براي نداشتن 150000هزار تومان دوروز در بيمارستان بيشتر بماند و بعد بجايش 400000هزار تومان پرداخت كند ونگرفتن حقوق كه باعث اين شده طلبكاردرجلوي درخانه باايستد وبادادقل كردن آبرويت را جلوي همسايه ها ببرد وشما برا اينكه با روبرو نشويد يا شبها ساعت 2صبح به خانه برويد يا اصلا به خانه نرويد وامتان عقب افتاد كهجلوي همكارتان آبروي تان برود اين درد هارا كساني كه حقوهاي 4تا5ميليون حقوق ميگيرند نمي دانند واگر هم حلا ميگويند كه ماهم حقوق نميگيريم انقدر گرفتن كه هرچند كم هم باشد اما زخيره دارند وآقايان به اندازه نفس كشيدن فقط دروغ زدن را درسالهاي كاريشان ياد گرفتن تاشعار هاي رابينهودي دهند مانند ناجي سارمان همياري كسي كه كشتي به گل نشسته رابه در يايي از اميد انداخته است
                        كدام اميد


                    ©2013 APG.ir