تعداد بازدید: 3290

توصیه به دیگران 1

جمعه 7 دی 1386-0:0

انصراف قطعي نعمت زاده از شرکت در انتخابات

نماينده مردم قائم شهر در مجلس گفت:پيگيري مطالبات شخصي مردم آفت نمايندگي مجلس است.


 قربانعلي نعمت‌زاده اظهار داشت: برخورد فرد به فرد با اشخاص و برآوردن نيازهاي شخصي آنان از آفات نمايندگي مجلس است.

 
وي اين گونه خواست هاي مردم از نمايندگان را نادرست و غيرمنطقي خواند و افزود: اهداف تعيين شده و مورد تاكيد امام راحل و مقام معظم رهبري براي نمايندگان ،قانونگذاري و نظارت مي‌باشد كه پرداختن به جزئيات مسائل و امور حوزه انتخابيه، نمايندگان را از هدف اصلي و بلندمدت آنان دور مي كند.


نعمت زاده با بيان اينكه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي كار اجرايي نيست خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس وظيفه قانونگذاري و نظارت بر عملكرد دولت را برعهده دارند و بازخواست فعاليت هاي اجرايي از آنان غيرمنطقي است.


نماينده مردم قائم شهر، جويبار، كياكلا و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام انصراف از شركت در انتخابات آتي، يادآور شد: شروع زودهنگام تبليغات انتخاباتي در اين حوزه نشان دهنده شادابي، شور و نشاط انتخاباتي مي باشد.


وي آراي مردم در اين شهرستان ها را به دور از جبهه گيري‌هاي حزبي و گروهي توصيف كرد و اظهار داشت: كمتر اتفاق افتاده كه مردم در چارچوب يك دسته و گروه در انتخابات شركت كنند.


نعمت‌زاده يكي از دلايل عدم وجود آراي حزبي در شهرستان ها را، نبود احزابي قدرتمند و مردمي دانست و گفت: در حال حاضر احزاب به معناي تشكلات سازمان يافته وجود ندارد و اين دسته ها و گروه‌ها تنها از فشار و بار رواني نامزدهاي انتخاباتي مي كاهد.


وي درباره اصولگرايي اظهار داشت: اصولگرايي فراتر از يك حزب است و هر فرد مسلمان، معتقد به نظام و ولايت و ارزش هاي انقلاب در طيف اصولگرا جاي مي گيرد.
اين نماينده مجلس محدود و محصور كردن اصولگرايي در يك جمع خاص را منطقي ندانست و تصريح كرد: اصولگرايي يك اعتقاد و عقيده است.


نعمت‌زاده در بخش ديگري از سخنانش تعامل مجلس و دولت در اين دوره را مفيد ارزيابي كرد و افزود: بخش عمده پيكره دولت و مجلس ارتباط تنگاتنگي با هم دارند.
وي انتقاد و نظارت را حق طبيعي مجلس عنوان كرد و يادآور شد: در مجموع و با تفكيك قوا اين ارتباطات از دوره هاي گذشته پررنگ تر مي باشد و اظهارنظرهاي ظاهري در جابجايي افراد در كابينه دولت نهم خدشه اي به اين ارتباط وارد نمي كند.


نماينده مردم قائم شهر، جويبار، كياكلا و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي در توصيه به نامزدهاي انتخابات 24 اسفند سالجاري ادامه داد: كانديداها بايد از پرداختن به مسائل شخصي، قبيله اي، جغرافيايي و صنفي دوري كنند و منافع ملي را بر منافع ديگر ترجيح دهند.


وي افزود: يك نماينده مجلس بايد در سطح ملي و بين المللي اظهارنظر و دخالت داشته باشد.(farsnews)


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 11 دی 1386-0:0

    با احترام به همه کاندیداهای محترم مجلس هشتم شهرستان ساری
    خدمت به مردم را از رفتار خود شروع کنید ؟ با کمک به دولت در این بحران قطع گاز و مشکلات زندگی مردمی که توقع دارید به شما رای بدهند :
    پیشنهاد می نمایم این هزینه های غیر ضروری انتخابات را برای کمک به دانش آموزان محروم و مدرسه سازی یا برای درمانگاه ترک اعتیاد جوانان عزیز در بهزیستی و یا انجمنهای خیریه ؛ تالاسمی ؛ سرطان ؛ دیابت و یا به هموطنان محروم کمیته امداد و بهزیستی در این زمستان سرد و بدون گاز همراه با گرانی مایحتاج زندگی هدیه نمایید تا خداوند سبحان به کار شما برکت عنایت نماید و انشاءا... محبت شما را در دل مردم شکوفا کند . رای را از قلبهای مهربان مردم بگیرید نه با تبلیغات پر هزینه و ....

    "مردمی که چین پوستینشان ؛ مردمی که رنگ روی آستینشان ؛ مردمی که نام هایشان ؛ جلد کهنه شناسنامه هایشان ؛ درد می کند (زنده یاد قیصرامین پور) "
    خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور
    کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

    • دوشنبه 10 دی 1386-0:0

      آقای نعمت زاده چه مصدری از خدمات قانونگذاری در بعد کلان مملکت بوده که اینگونه داد از تعدد درخواستهای مردمی دارد اصولا ایشان بعلت عدم فعالیت موثر در مجلس و عدم ایفای نقش مثبت در قوه مقننه فرافکنی نموده بنده معتقدم ایشان باید در دادگاهی مردمی به چهار سال فرصت سوزی نسبت به منافع استان شهرستان و کشور پاسخ گوید نماینده ضعیف نه تنها نمی تواند به درخواستهای موردی مردم جوابگو باشد بلکه حتی نقشی در قانونگذاری مملکت ندارند و چه بسیارند اینگونه از نمایندگان در استان مازندران که البته برخی عدم توسعه استان را موجب گشته اند آقای به اصطلاح نماینده مردم قائمشهر و جویبار آیا واقعا نمایندگان فعال تهران اصفهان تبریز و ... رانمی بینی که هم نقش نافذ در قانونگذاری داشته وهم به تمایلات و درخواستهای به حق مردم منطقه خود جواب مثبت میدهند آن روز را بیاد نمی آوری که در مسجد محل آمدی و بعد از نماز مغرب وعشاء گفتی من یک کشاورزاده هستم و قول می دهم مشکلات شما را حل نمایم آن مسجد و آن قول از تو داد خواهد خواست .
      و اما آنانانی که توانمند نبوده و با هزار وعده و وعید رای مردم را به خود اختصاص داده اند و یا خواهند داد بدانند که عقب ماندگی استان سرسبز و غنی مازندران با اینهمه سرمایه را رغم زده اند مورد نفرین مردم صادق والبته ساده دل در حال وآینده قرار خواهند گرفت.
      بگذاریم تنها افراد صاحبنظر و توانمند که حوصله پیگیری وحل معظلات و مشکلات منطقه را دارند به مجلس بروند.
      به امید روزی که مسئولین و نمایندگان حقوق مردم فداکار مازندران را رعایت وصیانت نمایند نه آنکه غلام حلقه بگوش حزب و یا جناح سیاسی خاصی باشند.
      رضایی- پهناب

      • يکشنبه 9 دی 1386-0:0

        آقاي نعمت زاده به قول ما مازندرانيها اگر ته كه دندون نداشتي ترب چه كاشتي

        • يکشنبه 9 دی 1386-0:0

          اقاي دكتر نعمت زاده مثل اينكه يادتان رفته شبها خواب را از چشم بيچاره گان تا صبح ان هم در خانه انها هفته ها گرفته ايد و پس كو شهرك صنعتي پس كو كار پس كو اشتغال

          • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 9 دی 1386-0:0

            با سلام و احترام
            به استحضار می رسانم بسیاری از مشکلات شخصی مردم اعم از مشکلات اقتصادی ؛ درخواست وام ؛ اشتغال ؛ عمران و آبادی محل زندگی و ... ناشی از عدم برنامه ریزی مناسب در سیستم اقتصادی و اجرایی می باشد که رفع این مشکل اساسی از وظایف نمایندگان است. بنا براین مردم شریف از روی ناچاری به نمایندگان محترم متوسل می شوند . مگر همین نمایندگان در شعارهای انتخاباتی خویش رفع این مشکلات را مطرح نمی کردند . در بخش عمرانی نیز پیگیری نمایندگان نسبت به بودجه عمرانی که در مجلس تصویب نموده اند برای دقت و سرعت در اجرای پروژه های عمرانی که باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی می شوند بسیار مهم است . توصیه می نمایم نمایندگان محترم علاوه بر کار در مجلس در کنار مردم و سنگ صبور آنان و پیگیر رفع مشکلات شخصی مردم نیز باشند و انشاءا... خداوند نیز توفیق خواهد داد . کارهای شخصی کسی که به نماینده خویش رای داده آفت نیست ؛ برکت کار نماینده است چون رضایت مردم رضایت خداوند را در پی دارد . این کار بستگی به توانمندی و روحیه بالای نمایندگان محترم دارد .
            با تشکر - جعفر قربانپور
            کاندیدای فرهنگی مستقل شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

            • نايب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 9 دی 1386-0:0

              کار نماینده قانون گذاری است آیا اقای نعمت زاده تاکنون که نزدیک به چهار سال بر روی کرسی مجلس نشت چه قانونی را برای توسعه استان و صنعتی کردن آن اقدام کرد این حرف مردم است مردم از ایشان انتظار شغل کاذب نداشتن

              • شنبه 8 دی 1386-0:0

                واقعاً جناب دکتر نعمت زاده به نکات حساسی اشاره داشتند. مسئولان بالای نظام اگر می خواهند مجلس موثری داشته باشند و کمک کار دستگاه اجرایی و قضایی باشد و در معادلات بین المللی وظائف خود را به درستی انجام دهد باید نسبت به تغییر برخی از مسائل جدی تر باشند. یکی از معضلات همین است که نماینده ای که برای دوره های بعد برنامه ماندن دارد ناچار است نسبت به درخواست ها و مطالبات به حق یا ناحق اقشار جامعه جوابگو باشد. در این میان نقش سودجویان بسیار زیاد است و دور و بر نماینده را معمولاً کسانی پر می کنند که به واسطه ارتباط تنگاتنگی با افراد خاص دارند و از قدرت نمایندگی برای منافع خاص آنها بهره برداری می شود. سوال اساسی این است که انتخابات پر هزینه کنونی ما توسط چه کسانی حمایت مالی می شود وبا چه نیتی انجام می شود. این حمایت ها اهدافی را به دنبال دارد که دقیقاً در طول دوره نمایندگی پیگیری می شود. یعنی نماینده مجلس بیشتر در خدمت اینگونه اقشار قرار دارد و شاهد مدعا اعترافات شخص آقای دکتر نعمت زاده هستند که امروزه از نقش کار چاق کنی خود به ستوه آمده و یکباره دریافتند با ادامه این مسیر این مقدار انصاف باقیمانده نیز در خطر از دست رفتن قرار می گیرد.

                نکته دیگر اینکه شجاعت دکتر نعمت زاده قابل ستایش است و دیگرانی که از این شجاعت بی بهره هستند و نسبت به ادامه کار نمایندگی علیرغم علم به عدم کفایت مصر هستند باید از ایشان یاد بگیرند واینقدر از این دنیا طعمه بر ندارند.

                البته این مسئله خاص نمایندگان محترم نیست بلکه برخی از مسئولان اجرایی نیز بدان آلوده هستند و بعضاً با ارائه امتیازات بناحق به نمایندگان فقط قصد دم آنان را دیدن برای ارتکاب به برخی از کارهای خلاف قانون را دارند تا در سایه امتیازاتی را که به نمایندگان داده این خلاف ها نادیده انگاشته شود. یادم می آید که یکی از این طعمه برداران حتی از برگزاری یک نمایشگاه هم به نفع فرزند خود سوء استفاده نموده و وام را در صورتی در اختیار افراد قرار داد که تامین کننده لوازم برپایی نمایشگا شرکتی باشد که فرزند ایشان عضو هیات مدیره آن است. این مصیبتی است که گریبانگیر بسیاری شده است.

                یکی از موارد دیگری که مسئولات باید بر آن همت گمارند تا سلامت نمایندگان در دوران نمایندگی حفظ شود این است که باید کارکرد ستادهای انتخاباتی در دوران فعالیت انتخاباتی مورد بررسی جدی قرار گیرد و به صرف اینکه در یک مقطع نتوانستند شکایاتی را دریافت نمایند پرونده را مختومه ننمایند. برخی مسائل وجود دارد که مردم را وادار می کند که در برابر تخلفات آشکار در دوره انتخابات نمایندگی سکوت نمایند. وادار کردن معترضین و مردم به سکوت مشکل کشور را در دراز مدت صد چندان می کند و نماینده با احساس امنیتی که می کند از برخی از اشرار در ستاد خود در جهت ایجاد ارعاب و ارتکاب به تخلف استفاده خواهد نمود. برخی کارهای قلدر مآبانه و ایذایی سبب می شود که مثلاً کارناوال هایی به راه می افتد ولی جرات گزارش و پیگیری بر علیه آن وجود ندارد. مجموع این مسائل باعث افزایش مخارج انتخاباتی در کشور و هدر رفت سرمایه های فراوانی برای برگزاری انتخابات می گردد.

                به امید روزی که فضای تبلیغاتی و جو انتخاباتی طوری باشد که مردم فرصت شناخت و انتخاب اصلح را پیدا کنند.


                ©2013 APG.ir