تعداد بازدید: 2324

توصیه به دیگران 1

جمعه 3 خرداد 1387-0:0

عارف:از خاتمي خواهش كنيم كانديدا شود

رييس هيئت مديره بنياد باران در ساري گفت: ما بايد با مردم ارتباط نزديك داشته باشيم و اين ايراد بر اصلاح‌طلبان وارد است كه در بين مردم نيستند.


 محمدرضا عارف پنج شنبه شب در جمع اصلاح‌طلبان شهرستان ساري در مسجد امام حسين (ع) اين شهر گفت: نبود وحدت بين جبهه اصلاحات منجر به شكست آنان شد و علاوه بر آن اصلاح‌طلبان در انتخابات نهم رياست جمهوري مردم را به جاي ياري، سرگردان كردند.


وي گفت: نقش ستادهاي استاني در انتخابات رياست جمهوري كه قرار است در كمتر از يك سال ديگر برگزار شود، بسيار پررنگ خواهد بود.


وي اظهار داشت: ما بايد با مردم ارتباط نزديك داشته باشيم و اين ايراد بر اصلاح‌طلبان وارد است كه در قلب مردم هستند، ولي در بين مردم نيستند.


عارف با اشاره به اينكه اختلاف ديدگاه در جبهه اصلاح‌طلبان بايد مورد بررسي قرار گيرد، تصريح كرد: با زبان مردم بايد شرايط موجود كشور تبيين شود.


وي به چگونگي حادثه دوم خرداد در سال 76 پرداخت و گفت: با تحقق حادثه دوم خرداد، فصل جديدي از زندگي سياسي مردم ايران آغاز شده است.


عارف با اشاره به اينكه انتخابات مجلس هشتم با وجود شرايط نابرابر نتايج بهتر از مجلس هفتم داشته است، اضافه كرد: ستادهاي شهرستاني و استاني اصلاح‌طلبان بايد علت شكست خود را در برخي حوزه‌هاي انتخابي مورد بررسي قرار دهند تا از نتايج آن در انتخابات‌هاي بعدي استفاده شود.

 
عارف به نقش و جايگاه مجلس در قانون اساسي اشاره و اضافه كرد: هيئت امناي صندوق ذخيره ارزي مي‌توانست با نظارت دقيق مجلس منحل نشود.
وي ادامه داد: تشكيل صندوق ذخيره ارزي يكي از موفقيت‌هاي دولت گذشته بود تا براي كارهاي زيربنايي و رفع بيكاري از اعتبارات اين صندوق استفاده شود.


معاون اول خاتمي در دولت هشتم با اشاره به اينكه جهت گيري دولت در استفاده از اعتبارات اين صندوق براي رفاه مردم باشد، گفت: تا پايان برنامه پنجم، توسعه ميزان مصرف درآمد نفتي در هزينه‌هاي جاري كشور بايد به صفر برسد.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جهت‌گيري پول نفت بايد براي كاهش بيكاري، توليد ثروت و كاهش تورم باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  در اين ديدار به پرسش‌هاي مختلفي از سوي حضار پاسخ داد.


عارف درباره كانديداتوري خاتمي براي انتخابات رياست جمهوري بيان كرد: خاتمي به دلايل مختلف فرد اصلح براي انتخابات رياست جمهوري به شمار مي‌رود، ولي هنوز اعلام آمادگي نكرد.


وي تصريح كرد: بنا داريم از خاتمي براي اين كار خواهش كنيم، ولي تصميم نهايي با شخص خاتمي است.
عارف ادامه داد: در جبهه اصلاحات، هركس تواناست بايد خود را براي انتخابات رياست جمهوري خود را مطرح كند.


وي با اشاره به تمايل شخص خاتمي براي انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: خاتمي تاكنون جواب مثبتي براي انتخابات رياست جمهوري نداده، ولي هنور پاسخ منفي هم در اين مورد از او نشنيده‌ايم.

وي گفت: تاكنون 24 درصد اشكالات قانوني اصل 44 برطرف شد.


عارف با اشاره به اينكه اختلاف بين شوراي نگهبان و مجلس در بعضي موارد وجود داشته است گفت: اشكالات قانوني اجراي اصل 44 بايد رفع شود كه در بعضي موارد مجمع به نفع دولت و شوراي نگهبان تصميم‌گيري مي‌كند.


وي با اشاره به اينكه دولت براي اين قانون بار مالي نديده است گفت: دولت عزم جدي خود را براي رفع اين مشكل جزم كرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مهم ترين وظيفه دولت را اجراي قانون برشمرد و اضافه كرد: مكانيزم قانوني در اختيار مجمع تشخيص مصلحت نظام است و اگر دولت وظيفه‌اش را به درستي انجام دهد نيازمند به اهرم هاي نظارتي نيست.(farsnews)


  • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 6 خرداد 1387-0:0

    خاتمی و دانشجویان سپر بلای آقایان نشوند ؟؟؟؟!!!!!

    • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 4 خرداد 1387-0:0

      آقای خاتمی روحانی سید بود - نظریه جهانی گفتگوی تمدنها داشت - مجلس ششم را داشت- 20 و 22 میلیون رای پشتوانه داشت اما :
      لوایح اختیارات ریاست جمهوری را از مجلس پس گرفت - هر 9 روز یک بحران داشت - یارانش ترور و زندانی شدند - دانشجویان طرفدارش کشته و زندانی شدند - قتلهای زنجیره ای - گروه فشار - رد صلاحیت و........نهایتا اصلاح طلبان را ضد ولایت و آمریکایی و ... نامیدند و بزرگان هم سکوت مبنی بر رضایت داشتند ....... ادامه بی فایده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

      • جمعه 3 خرداد 1387-0:0

        مقصر اصلي كيست؟!!

        افشين ايماني- نماينده خبرگزاري آريا در مازندران

        شهرستان سوادکوه یکی از شهرستانهای پانزده گانه استان مازندران است كه در جنوب استان مازندران وبر دامنه جنوبی سلسله جبال البرزو هم مرز با استانهای تهران و سمنان با اقلیم معتدل و سرد کوهستانی و کوهپایه ای می باشد.
        حد جنوبی آن هم مرز با شهرستان فیروزکوه در منطقه ی گدوک، حد شمالی آن با شهرستان قائمشهر در منطقه پل روستای منگل در مسیر اصلی تهران- مازندران است.
        وسعت شهرستان سوادکوه 2078 کیلومترمربع، دارای چهار شهر زیراب، شیرگاه، پل سفید و آلاشت، 2 بخش و 218 روستا با 66817 جمعيت ثابت است كه در فصل مهاجرت دامداران وعشاير به منطقه در شش ماه دوم جمعيت آن به 100 هزارنفر مي رسد.
        متاسفانه شهرستان سوادكوه با توجه به استعداد هاي فراوان در بخشهاي مختلف از قطار توسعه بازمانده و مهر محروميت پس از گذشت سه دهه همچنان بر پيشاني اين شهرستان غني مانده است.
        اين بار ديگر صحبت از فرار سرمايه گذار، افزايش مهاجرت، عدم اجراي دقيق طرح هاي عمراني ويا غير بومي بودن مديران نيست، بلكه اين بار موضوع فراتر از اينهاست.
        اين بارسخن پيرامون حق طبيعي و قانوني مردمي است كه متاسفانه در گذشته به دليل عدم كارشناسي و بي توجهي افرادي از سوادكوه ساقط شده است و كسي چه در شهرستان وچه در استان تاكنون واكنشي مناسبي نسبت به اين موضوع نشان نداده وبه راحتي و در كمال خونسردي تنها به تماشاي از دست دادن حق قانوني مردم شهرستان سوادكوه نشسته اند.
        همان طور كه مي دانيم هلال احمر با توجه به فلسفه وجودی و اهداف خیرخواهانه جهانی خود کمک موثر و قابل تقدیری به کاهش آلام و دردهای بشری داشته است. در کشور ما نیز با توجه به اهداف عدالت طلبانه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه هلال احمر از جایگاه والایی برخوردار است.
        شهرستان سوادکوه با توجه به اینکه دروازه ورودی جنوبی استان مازندران در محور ترانزیتی تهران – شمال است با توجه به وضعیت جغرافیایی و طبیعی خود روزانه شاهد حوادث غیر مترقبه زیادی است كه متاسفانه در برخي مواقع به دليل عدم رعايت قوانين راهنمايي ورانندگي جان تعداد كثيري را هموطنان را به كام مرگ مي كشاند.
        هلال احمر شهرستان سوادكوه با توجه به خدمات شايان خود هم در بخش سوانح جاده اي، همچنين با توجه به شرايط خاص جغرافيايي كه همواره شاهد سيل و ديگر بلاهاي طبيعي در منطقه هستيم لذا حضور بموقع هلال احمر در هر لحظه حس مي شود.
        از سويي ديگر متاسفانه مسئولان وقت شهرستان دركمال ناباوري بدون در نظر گرفتن جوانب امر و عدم رضایت کامل صاحبان ملک اقدام به ساخت ساختمان هلال احمر در زميني نمودند كه مدعي مالكيت داشت كه به گفته برخي منابع محلي، شهرداري در آن مقطع تعهدكرده بود كه در صورت ايجاد مشكل در خصوص زمين مورد نظر كليه خسارات وارده را متحمل مي شود و لي امروز بر خلاف اين مساله اثبات شده است و همه دست بر روي دستان خود نهادند و شاهد تعطيلي و انحلال هلال احمر شهرستان سوادكوه هستند.
        چندين سال گذشته نيز موضوع مشابه اي براي بخشي از زمينهاي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان سوادكوه كه جنب شهرداري زيراب قرار دارد به وجود آمد كه ساليان سال به دليل شكايت مدعي العموم درب اصلي مركز فرهنگي يك شهرستان پلمپ شده بود و مراجعه كنندگان وكارمندان اين اداره از درب پشت اداره فرهنگ و ارشادكه هم راستا بارودخانه با فضايي بسيار نامناسب بود رفت و آمد مي كردند.
        اين مساله وضعيت فعاليت هاي فرهنگي شهرستان را مدتها با ركودي مواجح كرد كه خوشبختانه اين مساله با پيگيري هاي مستمر فرهنگ دوستان و حمایت مسئولان مرتفع شد.
        مشابه همين موضوع نيز در بيمارستان شهداي زيراب مشاده مي شود كه منجر به ايجاد برخي نابساماني ها در اين مركز درماني شده است.
        بحث شکایت صاحبان زمین ساختمان هلال احمر که بالاخره با رای قطعی قلع و قمع همراه شد چندين سال است كه مطرح بوده است ولي متاسفانه مسئولان هيچ اقدام لازمي در اين رابطه صورت نداده اند تا اينکه منجر به تعطيلي تنها دستگاه امدادي شهرستان منجر شد.
        برخی مسئولان شهرستان نیز در گفتگویی با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان استان نسبت به این مساله حیاتی خواستار پیگیری مقامات ارشد استان در این خصوص شدند.
        بخشدار مرکزی شهرستان سوادکوه در گفتگویی خطاب به مسولان ارشد جمعیت هلال احمر کشور گفت: سوادکوه را از سربازان گمنام جاده ها وتلاشگران متعهد هلال احمر محروم نکنید.
        لهراسب رحمتی با اشاره به شرایط طبیعی و جغرافیایی و وجود حدود صد کیلومتر جاده ترانزیتی تهران – شمال در محور سوادکوه و حوادث متنوع طبیعی و سوانح جاده ای لزوم حضور پر برکت هلال احمر را در این منطقه لازم وضروری دانشست.
        وی با اشاره به استقرار هلال احمر شهرستان سوادکوه در اوایل دهه هفتاد در شهر زیراب افزود: در آن مقطع زمانی شهرداری این شهر متعهد شد در صورت بروزهرگونه مدعی این مشکل را مرتفع کند، این در حالی است که متاسفانه با سهل انگاری مشهود مسولان اعم از جمعیت هلال احمر و مسولان شهرستانی و شهری وقت ،بویژه کارشناسان حقوقی، سرانجام شاکیان زمین که در ابتدا ادعای زمین داشتند و مسولان امر با اختصاص بودجه لازم به ادامه پروژه اصرار داشتند - بدون اینکه به ادعای مالکیت زمین توجه لازم را داشته باشند – حکم قلع و قمع بدست آوردند.
        بخشدار مرکزی شهرستان سوادکوه با تاکید بر این که امداد گران هلال احمر به مثابه سربازان گمنام جاده ها خدمات ارزنده ای را در شهرستان سوادکوه انجام داده اند، تصریح کرد: در حال حاضربخش اداری جمعیت هلال احمر به پایگاه ارفعده، اموال اداری و انبار امدادی به طبقه همکف شهرداری زیراب و انبار هنرستان شهید بهشتی انتقال یافت که مظلومیت این نهاد خدماتی و عام المنفعه دل هر مسلمانی را بدرد می آورد ولعن و نفرین را به مسببین آن روانه می کنند که امید وارم با رایزنی استاندار محترم و مسولان انتخابی و انتصابی این مشکل و معضل مهم شهرستانی حل گردد.
        رحمتی ادامه داد: در صورت عدم حمل این مشکل سوادکوه از خدمات ارزنده ای که در سیل و برف و بهمن و حوادث جاده ای محروم خواهد شد وپایگاه امدادی گدوک سوادکوه به فیروزکوه تحویل خواهد شد.
        وی اضافه کرد: متاسفانه پایگاه امدادی جوارم که در دل شهرستان سوادکوه است به قائمشهر داده شد و ادامه این امر تبعات منفی بسیاری را برای شهرستان محروم سوادکوه در بر خواهد داشت .
        بخشدار مرکزی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: این مسله باید درسی باشد برای مسولان تا به موضوعات مختلف بطور همه جانبه نگاه کنند تا دیگر شاهد اینگونه ضربه های روحی و اقتصادی و سیاسی در شهرستان سوادکوه نباشیم.
        عضو شورای شهر زیراب نیز ضمن واکنش شدید نسبت به این موضوع با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از سال تاسیس خود (مهر سال هفتاد و سه) تاکنون خدمات ارزنده ای به شهرستان ارائه داد است افزود: متاسفانه به دلیل عدم کارشناسی در گذشته ساختمانی را در سه طبقه به مساحت تقریبی هزار متر احداث شده بود در سال گذشته با ارایه دعوی توسط شکات ،حکم خلع ید و قلع و قمع ساختمان اداری و امدادی صادر گردید و عملا فعالیت های امدادی و عام المنفعه آنان تعطیل شد و شهرستان سوادکوه از نعمت وجود آن مرکز مهم محروم شد.
        عضو شورای عالی استانها با اشاره به شرایط جغرافیایی و طبیعی شهرستان سوادکوه و خدمات ارزنده هلال احمر سوادکوه از مسولان خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا درادامه پیگیری مسولان سوادکوه ساختمان سابق بانک کشاورزی زیراب که هم اکنون بلا استفاده است با قیمت کارشناسی در اختیار جمعیت هلال احمر سوادکوه قرار گیرد تا این نهاد عام المنفعه بتواند همانند سنوات گذشته به ارایه خدمات امدادی و حمایتی و فرهنگی به مردم و جوانان شهرستان محروم سوادکوه ادامه دهد.
        برخی از شهروندان سوادکوهی نیز در تماسهای تلفنی متعددی خواستار حل این مشکل از سوی مقامات استانی و کشوری شدند.
        یکی از شهروندان زیرابی در گفتگویی با انتقاد از ادامه این روند در شهرستان سوادکوه گفت: متاسفانه مسئولان شهرستان و استان در کمال خونسردی تنها به تماشای تعطیلی وانحلال هلال احمر شهرستان سوادکوه پرداخته اند.
        ع- ا با اشاره به اقدمات گسترده هلال احمر شهرستان در حوادث وبلایای طبیعی افزود: با توجه به شرایط خاص آب وهوایی سوادکوه وجود یک پایگاه امداد رسانی بسیار ضروری است .
        وی با انتقاد از اظهارات اخیر مدیر عامل هلال احمر کشور در خصوص انحلال هلال احمر سوادکوه خاطر نشان کرد: مسئولان ارشد هلال احمر کشور به جای این اظهارات باید به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل باشند.
        مدير عامل جمعيت هلال احمر استان مازندران نيز در گفتگويي با بيان اينكه محور سوادكوه به تهران يكي از مناطق استراتژيك هم از نظر شرايط آب و هوايي و نيز شرايط بافت جمعيتي براي جمعيت هلال احمر محسوب مي شود گفت: پس از صدور حكم قلع وقمع توسط دادگاه ما ناچار به تخليه از ساختمان اداري هلال احمر در شهرستان سوادكوه شديم.
        فردين خنجري با اشاره به پيگيري هاي مستمر هلال احمر استان براي جلوگيري از انتقال جمعيت سوادكوه افزود: متاسفانه عليرغم پيگيري هاي بسيار زياد جمعيت استان فرد شاكي راضي به رضايت نشد.
        وي با بيان اينكه مجموعه اداري هلال احمر شهرستان سوادكوه پس از انتقال به ارفعده از نظر ما تعطيل است خاطر نشان كرد: مقامات محلي نيز تلاشهايي را جهت قانع كردن فرد شاكي صورت داده اند كه متاسفانه تاكنون تاثيري نداشته است.
        مدير عامل جمعيت هلال احمر مازندران تنها راه مورد نظر جمعيت را خريداري يك مجموعه متعلق به يكي از دستگاههاي اجرايي دانست و تصريح كرد: در تلاش هستيم با همكاري مقامات محلي ساختمان سابق بانك كشاورزي را خريداري كينيم.
        خنجري با تاكيد بر اينكه عليرغم انتقال مجموعه اداري هلال احمر سوادكوه به ارفعده اين شهرستان همچنان فعال است افزود: فعاليت نيروهاي امدادي هلال احمر شهرستان سوادكوه در پايگاههاي مورد ادامه خواهد يافت.
        فرماندار شهرستان سوادكوه نيز با اشاره به برگزاري آخرين جلسه پيگيري اين موضوع در دادگستري شهرستان با حضور رئيس دادگستري، رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان، وكلاو مدعي العموم گفت: در اين جلسه بحث قيمت خريد ملك مورد نظر مطرح شد كه مدعي العموم هيچ اظهارنظري در اين خصوص نكرد.
        عليرضا جمشيدي افزود: بنده پس از سكوت مدعي العموم پيشنهاد خريد ملك مورد نظر را به قيمت روز بنگاهي مطرح كردم كه متاسفانه مدعي العموم قبول نكرد و جلسه مورد نظر نتيجه اي در بر نداشت.
        متاسفانه مسئولان هلال احمر كشور نیز بدون توجه به حساسيت موضوع هيچ اقدام مناسبي را براي حل وفصل اين مساله صورت ندادند وبه راحتي حرف انحلال هلال احمر شهرستان سوادكوه را بر زبان مي آورند، اين در حالي است كه وجود اين جمعيت امدادي به عنوان يك مركز استراتژيك در شهرستان احساس مي شود.
        حساسيت اين موضوع را مي توان تا حدي بالا برد زمان خروج مسئولين هلال احمر شهرستان با واكنشها و اعتراضات بسياري از سوي مردم شهرستان سوادكوه مواجه شد.
        حال با توجه به اظهار نگرانی مسئولان و شهروندان سوادکوهی مسئولان ارشد استان باید در اقدامی از انحلال این نهاد عام المنفعه جلوگیری کنند.





        ©2013 APG.ir