تعداد بازدید: 2706

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 17 فروردين 1388-0:0

ادامه اصلاحات با تاکتیکي دیگر

دکتر علي کريمي ،استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت:در جامعه عدالت‏محور، دولت مردان با رویکردهای خود آثار ناخوشایندی به جا گذاشته‌اند.


 استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه موسوی ادامه حرکت اصلاحات است اما با یک تاکتیک دیگر، گفت: ساماندهی شرایط فعلی جامعه ما یک امر ضروری است.


دکتر کریمی در همایش (دیروز، امروز، فردا) در محمود آباد افزود:در جامعه عدالت‏محور، دولتمردان با رویکردهای خود آثار ناخوشایندی به جا گذاشته‌اند به طوری که قانون‌پذیری و قانون‌مداری جای خود را به قانون‌گریزی داده است.


استاد دانشگاه مازندران تصریح كرد: آمار و ارقام رو به افزايش سرقت، اعتیاد، خشونت و موارد منافي اخلاق مو را بر بدن هر ایرانی باشرافت راست می‌کند.


وی با اشاره به آموزه‌های دینی امام گفت: حضرت امام(ره) از آغازین روزهای انقلاب، فرایند مشارکت را به ملت ایران آموخت.


این استاد دانشگاه با ابراز نگرانی از معضلات اجتماعی جامعه ابراز داشت: وقتی صاحبان قدرت در مقابل مخاطبان، به جای پاسخگویی به مسائل زمینی، آنها را به عرش آسمان‌ها روانه می‌کنند و جامعه از آزادی سیاسی در عرصه کردار و رفتار از بابت توقف رسانه‌ها، تهدید، تعطیل، محروم کردن و اخراج کردن رنج می‌برد، باید فردی در صحنه سیاست حضور داشته باشد تا اقتصاد زمان را درک کند و واقع‌بینانه از منابع انسانی در بخش سیاسی و اجتماعی که جز منابع نادر و کمیاب هستند، به درستی استفاده کند.


وی با اشاره به تغییرات جامعه انسانی در دنیا گفت: سرعت تغییرات در جامعه انسانی در دنیا رو به گسترش است و در جهت همگام شدن با آن، نیاز به مدیران توانمندي داریم که بر حسب نیاز و مقتضیات زمان برنامه‌ریزی کند.


کریمی با اشاره به جریانات پس از حادثه 11 سپتامبر گفت: بعد از 11 سپتامبر، در دنیا یک جریان همزیستی شکل گرفته است که متاسفانه ما بدون توجه به این امر با اتخاذ سیاست‌هایی درصدد محو تحریم ایران در سطح جهانی هستيم و به خود می‌بالیم که ایران باید مقتدر باشد، اما برای این اقتدار، رضایت عمومی لازم است.

وي افزود:با توجه به همزیستی جهانی، باید به جریانات حاکم در دنیا توجه داشته باشیم نه اینکه با سیاست‌های تهاجمی و روش پرخاشگری در افکار عمومی دنیا محكوم شويم.(ilna)


  • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 18 فروردين 1388-0:0

    درود بر حسن از گنبد؛از نوشته هاي تازه آقای شاهینی استفاده خواهد شد.هيچ مشکلي پيش نيامده است.تشکر از لطف شما

    • حسن از گنبد پاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 18 فروردين 1388-0:0

      سلام مدتی است از نوشته های اقای شاهینی در سایت شما نمی بینم آیا مشکلی پیش امده یا سفارشی از جاهائی به شما شده است موفق باشید

      • شهروند رامسری حامی خاتمی و مشارکت دپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 18 فروردين 1388-0:0

        دکتر جان نه با نظریه و تئوری میشود حکومت را اداره کرد نه با شعار این میکنم آن میکنم.
        شما مشارکتی ها در زمان خودتان چه تاج گلی به سر مردم زدید که اکنون همش شدید منتقد مدعی

        • دوشنبه 17 فروردين 1388-0:0

          استاد گرامي! با عرض سلام؛ لطفا مصاديقي براي شعارهاي غير صحيح آقاي دكتر احمدي نژاد يا به قول شما پرخاشگري در عرصه روابط بين الملل بيان فرماييد.آيا از نظر شما ايستادگي در برابر قدرت هاي زورگو براي تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران ناصحيح است؟به نظر شما جرات و جسارت دولت نهم نبود كه دستاوردهاي عظيمي براي ايران در رسيدن به اهدافمان در رابطه با انرژي اتمي، پس از سالها انفعال، به بارآورد؟
          استاد گرامي شايد در چند روز اخير خبرهاي حوزه شرق آسيا و بي توجهي كره شمالي به زياده خواهي هاي آمريكا و هم قطارانش را شنيده باشيد. از نظر شما امروز كره شمالي با همان بضاعت اندكش در دنيا سرفرازتر است يا ژاپني كه با آنهمه صنعت چون مومي در دست اربابش آمريكاست؟
          استاد گرامي! من بعنوان يك دانشجو از شما انتظار داشتم كه روح استقلال طلبي و حفظ تماميت ارضي و سياسي مان را ترويج كنيد؛ اما متاسفانه مي بينم كه احتمالا براي رسيدن به جاه و مقام، حاضريد ما به دوران انفعال سياسي مان برگرديم. گويا دوست داريد مسئولين ما در برابر زورگويي هاي دول سيري ناپذير غربي ، لبخند رضايت بزنند.
          استاد گرامي بدانيد كه دانشجو مي داند تحريم ها هميشه بوده و آنكسي موفق است كه در برابر اين تحريم ها ، خم به ابرو نياورد تا ايران بتواند به فناوري هسته اي ، موشك سفير اميد، داروهاي آنژي پارس، دستاوردهاي رويان و هزاران دستاورد ديگري كه همه وهمه حاصل خواستن دانشجوي ايراني و بها دادن به اوست؛ دست يابد.
          با تشكر از زحمات مسئولين سايت كه بستر مناسبي براي اين گفتگوها را ايجاد مي كنند.
          ** دانشجو **


          ©2013 APG.ir