تعداد بازدید: 2172

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:51

سرگذشت یک لیست(نگاه دوم)

بازتاب یک یادداشت/ اگر زمزمه های مربوط به اشتغال برخی مدیران مازندرانی در مناصب ملی که به علت قطعی و رسمی نشدن خبر از نام بردن اسامی ایشان صرف نظر می شود، درست باشد، بر همه فعالان سیاسی ( اعم از اصلاح طلب و اصولگرا) فرض است که تمام توان خویش را برای انتصاب مدیری شایسته و مجرب با سابقه خوش علمی و عملی، که مورد وثوق نخبگان دانشگاهی و سیاسی باشد و نیز همسو با سیاست های اعتدال گرایانه و تخصص گرایانه دولت تدبیر و امید باشد،به کار گیرند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،حسن مهدوی: مطلب نقد گونه جناب آقای دکتر شهابی پیرامون نامه منسوب به جمعی از اصلاح طلبان که در آن اقدام به ارائه پیشنهادهایی به ستاد چینش کابینه رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از مدیران توانمند مازندرانی در کابینه نموده بودند و نیز سرنوشت آن نامه، منتشر شده در سایت مازندنومه(نگاه کنید به: http://www.mazandnume.com/?PNID=V15847) حاوی نکات قابل توجه ای است که با احترام به جناب ایشان و نیز نویسندگان نامه مذکور، پرداختن به این نکات در شرایط امروز با زاویه نگاه متفاوت و برای پرهیز از انشقاق و وحدت رویه بین همه فعالان سیاسی استان ضروری است.

 اولاً آنکه نگارش آن نامه که به قضاوت جناب آقای شهابی، غیر کارشناسانه و عجولانه تلقی شد، به زعم نگارنده نه تنها چندان هم شتابزده نبود، بلکه اتفاقاً نامه در زمانی نگاشته و رسانه ای شد که کارگروه های مختلف در حال بررسی شاخص ها و مصداق ها برای چینش افراد در کابینه بودند و طبیعی است زمان مقتضی برای ارائه چنین پیشنهادی بوده است.

 ثانیا" ماهیت نامه مذکور در واقع یک انتظار جریانی و سیاسی از جانب جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب بوده که به حق، سهم القدر خویش را در فرایند انتخابات 24 خرداد و نتیجتاً پیروزی جناب دکتر روحانی بیش از سایر جریان ها و گروه های سیاسی می دیدند.

آن نامه صرفاً در قالب ارائه پیشنهادی برای به کار گیری از مدیران شایسته و خوش سابقه مازنی به ستاد ایشان بوده است و نه یک مطالبه تحمیلی که به تبع عدم استفاده از افراد پیشنهاد شده، ایراد غیر کارشناسی بودن بر آن وارد باشد و یا نوعی سرخوردگی در نویسندگان نامه و نیز در افکار عمومی مازنی ها به وجود آید.

 لذا اگرچه نوع رسیدن به آن تصمیم قطعاً مورد نقد جدی است و بدیهی است که رسیدن به یک چنین تصمیمی باید بر اساس مکانیسم مشخص و متمرکز و نیز با هوشمندی بیشتری صورت بگیرد تا حمایت و وثاقت بیشتری را در پی داشته باشد،نفس آن نامه و ارائه آن پیشنهاد،منافاتی با مطالبات به حق مردم مازندران و نیز جریانی که در ایجاد موجی از اقبال مردم برای اعتماد به رئیس جمهوری نقشی موثر ایفا نموده،ندارد،بلکه در راستای انتظار مردم مازندران و رای قابل توجه آن ها بوده است تا از مدیران شایسته مازندرانی نیز در کابینه استفاده شود.

قاعدتاً بسیاری از آگاهان به مسائل سیاسی واقفند که روند انتخاب اعضای کابینه در کشور ما علاوه بر ملاحضات کارشناسی، مورد اثر عوامل متعدد دیگری نیز قرار می گیرد.

 بدیهی است که نقش لابی و تأثیر عوامل اثر گذار در معادلات سیاسی غیر قابل کتمان است، لذا با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی که همگی از افراد باسابقه و تجربه در امور اجرایی و سیاسی هستند و شناختی که از ایشان در سطح ملی وجود دارد، دور از انتظار نیست که وزرای پیشنهادی قطعا مورد سفارش شخصیتهای سیاسی طراز اول کشور و نزدیک به خویش نیز واقع شده باشند.

با توجه به این نکته اساسی که تعدد مدیران توانمند در جریان اصلاحات و اعتدال موجب طویل شدن صف بازماندگان از کابینه نیز شده است، لذا شائبه آن که این امر فقط مختص مدیران پیشنهاد شده مازندرانی بوده و آن پیشنهاد سرنوشتی ناگوار را در پی داشته، چندان مطابق واقع نخواهد بود.

 بر اساس واقعیات پیش گفته و شنیده ها که حاکی از احتمال قوی بر تصدی برخی چهره ها و مدیران مورد اشاره در آن نامه به عنوان معاونت وزارتخانه و سازمان و ... دارد،سرنوشت آن پیشنهاد و ابتکار چندان نیز از مقصد اصلی مواجه با انحراف نشده است.

 اگر زمزمه های مربوط به اشتغال برخی مدیران مازندرانی در مناصب ملی که به علت قطعی و رسمی نشدن خبر از نام بردن اسامی ایشان صرف نظر می شود، درست باشد، بر همه فعالان سیاسی ( اعم از اصلاح طلب و اصولگرا) فرض است که تمام توان خویش را برای انتصاب مدیری شایسته و مجرب با سابقه خوش علمی و عملی، که مورد وثوق نخبگان دانشگاهی و سیاسی باشد و نیز همسو با سیاست های اعتدال گرایانه و تخصص گرایانه دولت تدبیر و امید باشد،به کار گیرند.

امید که با وحدت و همگرایی همه فعالان سیاسی مازندرانی کام مردم مازندران در آغاز فعالیت دولت « تدبیر و امید » شیرین شود.


  • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

    اگر بنا را بر دانایی محوری بگذاریم ، دکتر کریمی مله بر بقیه ارجح می باشد.

    • يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

      آقاي رنجبر ، شما تا كي ميخواهيد همه را داشته باشيد؟ بس كنيد ديگر دوست من ! همه خوبن ، پس چرا انتخابات برگزار شد‌؟ بايد يك تعغيراتي اعمال شود ، اينكه به همه بگوئيم خوب اصلا خوب نيست . نقد ديگر اينكه شما در همه زمينه ها صاحب نظريد؛ فرهنگي ، ورزشي، سياسي،رسانه !



      جمله زير نشان دهنده نوع ديدگاه شما به جامعه سياسي كشور است :

      "نگارندگان آن نامه و نیت رسانه ای کردن آن واقعاً مثبت بود " ،



      "نقد آثای شهابی هم نقد مثبتی بود "



      سپاس

      • شنبه 19 مرداد 1392-0:0

        من با نظر دوستاني كه جناب دكتر كريمي مله را مناسب استانداري مي دانند كاملا موافقم چون هم داراي سوابق علمي درخشان و هم سوابق .ارزشي و اجرايي در خورتحسين

        • جمعه 18 مرداد 1392-0:0

          ظاهرا آقای صالحی امیری در کابینه هستند و مازندران یک سهم دارد البته کم میباشد. . و ظاهرا قرار است از آقایان رحمانزاده. کشاورزیان. نریمان. طاهر نژاد در این دولت استفاده شود

          • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

            من سرهنگ نیستم .

            نیاز نفر اول می شود اما استاندار نمی شود.

            • طالب بی نیازیپاسخ به این دیدگاه 5 2
              پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

              به نظر، گزینه مطلوب و همسو با سیاست های اعتدالی دولت یازدهم برای مدیریت ارشد استان دکتر کریمی مله باشد. چون هم بهرمند از تخصص و دانش کافی هستند و هم مورد وثوق جامعه نخبگان و دانشگاهی. البته اگر فعالین استان و صاحبان نفوذ در این زمینه به همرأیی برسند...

              • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                خوانندگان محترم مراجعه كنند به معيارهائي كه رئيس جمهوربراي انتخاب وزرا در مصاحبه روز15/5/92 بان اشاره كردندواينجانب در كامنت نوشته آقاي دكتر شهابي ذكر كردم كه دراينجا تكرار نميكنم وهمچنين رئيس جمهور گفتن 500 نفر روي بررسي نامزدهاي وزرا كاركردند.دراينصورت اسامي مازندراني ها مورد تائيدقرارنگرفت واز معيارهاي رئيس جمهور فاصله داشتند.

                • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                  قضیه ورود کسی که روزگاری رئیس دستگاه امنیتی بود و حالا دلش می خواهد مدیر استان شود آیا با برنامه های روحانی سازگاری دارد ؟

                  پس من سرهنگ نیستم فراموش شد .؟

                  • جوان تحول خواهپاسخ به این دیدگاه 7 2
                    پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                    آقایان و خانم های گرامی ؛

                    بحث انتخاب وزیر تمام شد و مازندران از این قسمت بازی از قافله جا مانده است حالا نوبیت به معاونان وزرا رسیده است که جا دارد مازنی های عزیز ( اعم از اصلاح طلب و اصولگرا) برای منافع استان تلاش کنند و نیروهای کار آمد را معرفی کنند .

                    نظر به اینکه لابی گری روال و مرسوم ساز و کار روز شده است لذا دست اندرکاران ، دست بکار شوند .

                    شنیده ام آقایان مهندس کشاورزیان مهندس نریمان ، مهندس ربیع فلاح ، آقای رحمان زاده ، دکتر محسنی برای معاونت های وزارت خانه ها انتخاب شده اند و برای جناب آقای نیاز هم برای استانداری استان دیگر لابی شده است لذا پیشنهاد می دهم برای جناب دکتر علی کریمی مله برای معاونت وزیر علوم یا استانداری مازندران پیگیری شود .

                    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 5 0
                      پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                      باید فضای مثبت نگری برای اقدامات انجام شده تقویت شود. نگارندگان آن نامه و نیت رسانه ای کردن آن واقعاً مثبت بود و شکل عمل ممکن است با برخی از سلیقه ها همخوانی نداشته باشد. نقد آثای شهابی هم نقد مثبتی بود و می خواست نقاظ ضعف آن اقدام را توضیح بدهد.

                      مقاله آقای مهدوی هم مثل همیشه متین و مودبانه و صلح آمیز نوشته شده و به نکات خوبی اشاره کرد که اقدام معرفی نیروهای استان به رئیس جمهور را اقدامی هوشمندانه و مثبت تلقی می کند.

                      من در میان لیست 19 نفره افراد زیادی را می شناسم که شایستگی های بالایی دارند و حتی ثید کردم که بسیاری از آنها از افراد معرفی شده برای تصدی وزارتخانه ها و معاونت های رئیس جمهور برترند. تعداد زیادی از نیروهای قوی نیز در لیست از قلم افتاده بودند که امری طبیعی است و درجه بندی کردن نیروها بر اساس دیدگاه و نظر افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. ایکاس یک بانک نیروهای مدیریتی در استان تشکیل شود و در آن بانک هر فرد با تمام توانمندی هایش ثبت و ضبط شود تا در موقع مناسب بتوان آنها را به عنوان جهره های مدیریتی مورد حمایت قرار داد.

                      • پنجشنبه 17 مرداد 1392-0:0

                        جالب و متين و هوشيارانه نگاشته شد.تشكر


                        ©2013 APG.ir