تعداد بازدید: 4015

توصیه به دیگران 16

جمعه 13 دی 1392-23:57

درسی که از هاشمی باید آموخت

تعمق در مسیر تدبیر

برادر نماینده، طبیعی است ملاک ارزیابی عملکرد مدیران پس از اتمام دوره مدیریتی آن هاست. مطمئن باشید مردم هوشیارانه از رفتار سیاسی شما در اقداماتی همچون امضا علیه آیت الله هاشمی ارزیابی خواهند داشت و در پایان دوره چهار ساله آتی نمایندگی شما به شما نمره و امتیاز خواهند داد؛ همان طور که در پایان فعالیت آقای ربیع فلاح نیز به او نمره خواهند داد.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، عبدالصمد زراعتی جویباری: استان مازندران در زمره اولین استان های کشور بود که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، استاندار خود را شناخت و با وجود گزینه های متعدد، دکتر ربیع فلاح جلودار به عنوان  عالی ترین مقام دولت در استان مازندران شد.

 طی زمان قریب به سه ماه فعالیت استاندار محترم، انتقادات متنوعی از مدیریت و عملکرد ایشان در محافل و مجالس متعدد بیان شده که نکته قابل توجه تعدیل و یا همراهی کانون های نقادی پس از گذشت مدت زمانی معدود و ایجاد زمینه شناخت متقابل بوده است.

البته فضای ارزیابی و واکاوی کارشناسی توسط نخبگان و صاحبان اندیشه و تشکل های سیاسی شناسنامه دار، حق و وظیفه ای قطعی است و از جمله همین رویکرد های مهم بود که منشا تقاضا برای تغییر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اخیر شد..

اما متاسفانه جناب آقای کمال علیپور -نماینده شهرستان های قایم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر با داد سخن گفتن از ضعف ها و نارسایی های دولت و استاندار، ادبیات غیر منصفانه ای در نقد به کار برد که حقیقتا فرصتی برای مماشات و بی توجهی به گفتار او باقی نمی ماند، هرچند لزوم گذر از روزهای عزا و مصیبت آل الله (ع) و یادمان شهدای گران قدر موجب تاخیر در پاسخ گویی من شد.

از این مجال بهره می برم تا جناب ایشان را به نکاتی چند در خصوص رفتار سیاسی و اجتماعی شان متذکر شوم و امیدوارم جناب علیپور با مداقه و التفات وافی به گفتار اینجانب از سر اصلاح و تلاش جهت تعدیل دیدگاه ها همت کنند. .

در آغاز تاکید می کنم که یقین بدانید رفتار سیاسی شما با هدف اعمال فشار و امتیاز گیری جهت ادامه حضور فرد یا افرادی خاص در مسند مدیریت اجرایی و یا انتخاب مدیران با نظر شما نتیجه ای مخالف و معکوس را در پی خواهد داشت و صرفا مشمول هزینه غیر ضرور را فراهم خواهد کرد.

انتقادات شما چند روزی است که علنی شده و در محافل مختلف به گوش می رسد. شما به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی که عصاره فضائل ملت و به تعبیر امام راحل (ره) در راس امور است، به چه میزان و اندازه در خصوص تاراج اموال بیت المال در قضایای اقتصادی مبتلابه از جمله سه هزار میلیارد و داستان اخیر آقای زنجانی و نیز ماجرای سعید مرتضوی اظهار شکوه داشته اید؟

چرا بر اساس اصول مصرح قانون اساسی در اعلام وظایف نمایندگان در بیان اظهار نظر، از ضعف ها و عقب ماندگی هایی که مدیریت بی تدبیر و نالایق و به تعبیری اتوبوسی در دولت قبلی به کشور وارد کرد، اشاره ای نداشتید؟

مگر این مدیران مورد حمایت شما در دولت قبل صاحب تجربه و ایمان لازم بوده اند که از اقدام و عمل آنان رضایت تام داشته اید؟ آیا به تعبیر شما هیچ نقطه ی ایرادی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ورود و اظهار نظر وجود نداشته است؟

کارهای بر زمین مانده در حوزه انتخابیه را تا چه میزان پیگیری می کنید تا رضایت عمومی را جلب کنید؟

24 خرداد رای به تغییر بود. راستی تغییر چگونه در ساختار اجرایی تحقق پیدا می کند؟ غیر از این است که دولت باید نیروهای توانمند را در مسیر اهداف خود به کار گیرد؟ مگر ایستایی و عدم تغییر در ساختار مدیریت اجرایی می تواند خواسته ی مردم به تغییر را موجب شود؟

استاندار مازندران سابقه ی حضور قریب به سه ماه در استان دارد. طبیعی است تنوع بسیار گسترده در حوزه های مختلف کاری فرصتی برای ارزیابی کیفی از عملکرد ایشان فراهم نمی کند، از سویی انتظار حداقلی از قوای مهم تقنینی و اجرایی در کشومان همکاری سازنده در جهت برآورده شدن نیازهای عمومی و تحقق خواست مردم است.

اکنون ملت شریف شاهد رفتار متناقض مجلس محترم در قبال دولت گذشته و فعلی است و به نظر می رسد رفتار امثال جناب عالی در همان راستا تعریف می شود.

مگر انتخاب مدیران بر خلاف سیره و انگیزه سیاسی شما در 24 خرداد که پاسخ آن از سوی مردم دریافت شد مجوز هتک حرمت به نماینده عالی  دولت را فراهم می آورد که شما چنین کردید؟

برادر نماینده، طبیعی است ملاک ارزیابی عملکرد مدیران پس از اتمام دوره مدیریتی آن هاست. مطمئن باشید مردم هوشیارانه از رفتار سیاسی شما در اقداماتی همچون امضا علیه آیت الله هاشمی ارزیابی خواهند داشت و در پایان دوره چهار ساله آتی نمایندگی شما به شما نمره و امتیاز خواهند داد؛ همان طور که در پایان فعالیت آقای ربیع فلاح نیز به او نمره خواهند داد.

جناب علیپور، شما جز نمایندگانی هستید که دارای تند ترین دیدگاه های سیاسی در خصوص رخداد های سیاسی در کشورمان هستید.آنچه در ذهن متبادر می شود بیان این دیدگاه های تند در جهت پوشش سایر رویکردهای غیر سیاسی شماست.

جناب عالی در حلقه ی وابستگان سیاسی شهرداری تهران قرار دارید (...)*

 برادر علیپور، بدانید در آغاز راه کنش گری سیاسی و اجتماعی هستید، به تجربه بزرگان و صاحبان صلاحیت توجه مضاعف داشته باشید و درس و پند بگیرید. به بزرگ و نماد سیاست مداری، هاشمی بزرگ توجهی از سر انصاف و به دور از نامه های رد و توهین داشته باشید و از پختگی و صبر ایشان درس بیاموزید. از شما انتظار می رود به آنچه اشاره شد، تعمق و تفقدی در مسیر تدبیر داشته باشید و در نقد و بیان قضاوت، از انصاف و اخلاق دور نشوید.

 *چند پاراگراف از این یادداشت به جهت حفظ شان نماینده محترم حذف شد.                                  

* سایر مطالب مرتبط

آقای نماینده، به کجا چنین شتابان؟

از استاندار چه می خواهند؟

چرا فرماندار باید با نماینده هماهنگ باشد، ولی نماینده با سیستم دولتی نه؟!

4 ماه کجا و 4 سال کجا؟!

لجاجت ها شما را از مردم دور می کند


  • ج صفری کردخیلپاسخ به این دیدگاه 9 0
    چهارشنبه 18 دی 1392-18:36

    از شیخ صمد عزیز شجاعت های بسیاری را در جنگ دیده و در عرصه اجتماعی ناظر بوده ایم. باید صمیمانه تشکر کنم که به نوبه خود با ناروایی ها مقابله می کند. روحانی باید آزاده باشد و نانخور این و اون نباشه نباشه. زندگی شیخ مبرهن است و اونایی که قبول ندارند می تونن تشریف ببرند و ببینند.

    • ساداتیانپاسخ به این دیدگاه 13 1
      سه شنبه 17 دی 1392-20:46

      از جناب آقای شیخ زراعتی تشکر می کنم. ایشان با قلم رسا و شیواخود اصلی ترین موضوعی که در مورد نمایندگان محترم مطرح هست را بیان کردند. اینکه نمایندگان موضع خود را بر مردم حوزه خود تحمیل می کنند و اصلا برای آن ها اهمیتی ندارد که افکار مردم چیست؟ رعایت حقوق مردم میراث امام و یکی از نماد انقلاب است که متاْسفانه اکثر نمایندگان به آن بی اهمیت هستند. نمایندگان مجلس باید بدانند امروز کشور در جایگاه اصلاح در اصول هست و نباید با تهدید وزرا به استیضاح و امضا نامه ها این امر را خدشه دار کنند.مردم اصلاحات را طلب کردند. آن هم در اوج دموکراسی و هیچ کس در هر جایگاهی نباید آن را زیر پا بگذارد. احترام به نظر مردم نصیحت امام به مسئولین بود. والسلام علیکم

      • دوشنبه 16 دی 1392-22:25

        جناب شیخ صمد اقا رزاعتی لینکه نماینده بخواهد از عملکرد مسولین انتقاد کند که در چهار چوب قتنون باشد ویا چند مورد را ما به ان اضافه میکنیم چند در صد پرژره های سفرهای استانی رییس جمهور احمدی نژاد در شهر شما (قایم شهر) اجرای نشد شما چند باز از استاندار یا وزیر یا مسول ... جواب خواستی ، چرا نماینده محترم در خصوص ازاد راه تهران شمال و مشکلات و مصایبی که دامن گیر مردم و هزنه سنگینی که از جیب بیت المال هستش شما از وزیر مربوطه سوال پرسیدید ، شما نماینده محترم چرا طی مدتی که در مجلس حضور دارید یه فکر اساسی که به عمل منجر بشه در خصوص زباله انجام نداید مازندران شده جای برای زباله مسافران عزیز که البته اگه از بحث فرهنگی بگذریم این مصولین هستن که مقصرن ، ... شیخ صمد ما شما رو به عنوان یه انسان روشن فکر که دلتون برای این اب و خاک میتپه و با نقد کردن عمل کرد و حرفهای مسولین قصد کمک به این مردم دارد . درود بر شما

        • دوشنبه 16 دی 1392-21:36

          زراعتی ، روحانی مچکریم

          • دوشنبه 16 دی 1392-20:0

            نمایندگان محترم توجه فرمایید :
            نمایندگان محترم بدانند مردم مازندران با رای قاطع خود به آقای روحانی اعلام کردند که روند کنونی می بایست تغییر کند. مردم با درایت در حال رصد کردن اوضاع استان هستند و نمایندگان در حال تلاش جهت ادامه روند کنونی و عدم تغییر مدیران دستگاههای مختلف .... این را بدانید برای مردم تعیین تکلیف نکنید و بگذارید دولت محترم با تدبیر ، امید را به استان برگرداند. خصوصا آموزش و پرورش استان که در سالهای اخیر با بی برنامه گی و عدم کفایت آقایان ...به انحراف و تباهی کشیده شده است . لطفا برای ابقاء ایشان تلاش نکنید . چون باعث عدم محبوبیت شما خواهد شد . . چون هم وزیر محترم مصمم به تغییر هستند و هم گزینه های مدیرکلی مشخص شده و حتی مصاحبه و.. هم شده اند. ....نمایندگان محترم ازما گفتن بود و مردم به موقع پاسخ شما را خواهند داد .....

            • دوشنبه 16 دی 1392-19:22

              با تشکر از جناب آقای شیخ زراعتی.

              مردم ایران در 24 خرداد با رٱی خود نشان دادند که خواستار اصلاحات هستند. ( این را می توان از اختلاف آرای دکتر روحانی با دیگر کاندیدا فهمید)و در ابتدا گمان هایی زده می شد که دولت اصلاحات با مجلس تندرو و ...دچار مشکل شود. این نمایندگان فقط به دنبال این هستند که افکارشان را به کرسی بنشانند به هر قیمتی ، به قیمت گرسنگی مردم به قیمت تباه شدن زندگی مردم به قیمت گرانی به قیمت معیشت مردم و به هزارها قیمت و دلیل. مردم با رٱی های خود نشان دادند که از دولت قبل و دو ستانی که به آن دولت وابسته و متعصب بودند راضی نیستند و آن افراد باید این را بپذیرند و به زور جایگاه خود به حقوق مردم لطمه وارد نکند. مجدد از انتقاد به جا شیخ عزیز تشکر می کنم. این انتقاد حرف دل مردم نواحی قائمشهر و جویبار و سوادکوه و سیمرغ هست. این حرف شما کاملاّ درست بود که مسئولین بعد از دوره مدیریتشان عملکردشان سنجیده می شود. همانند احمدی نژاد که در پایان دوره مسئولیتشان حتی نمره متوسط نگرفت. و حتی با آمارهای دروغی که می گفت نمره شان صفر بود... پایان
              بانتقاد از مدیریت سایت بابت سانسور در اصل نوشته که این کار هم خیلی افراط گرایانه هست. عدم انتقاد پذیری دوستان را می رساند.

              • دوشنبه 16 دی 1392-11:56

                آقای شیخ صمد .مدیر کل... عضو شناسنامه دار جبهه پایداری هست نه تنها بر سر افکارش هنوزم هست و بیشتر از گذشته بر افکارش پافشاری می کند و سیاست های دولت و بخصوص ظریف را زیر سئوال می برد تازه خط و نشان می کشد برای برخی کارمندانی که در ستاد روحانی فعال بودند که اینها نه تنها دور از جناب هیچ غلطی نمی کنند بلکه ما به استاندار نزدیک تر از اینها هستیم .چه پاسخی داریم ما !تازه استاندار هم یکی از دوستان نزدیک اش را معاون خودش می کند !آقا اعتدال محافظه کاری نیست یک روش است و کسانی که هنوز در رفتارشان به جریان افراطی وصل اند باید کنار روند چون در نیروها و بدنه اجرایی استان این دوگانگی ضربه وارد خواهد نمود.

                • دوشنبه 16 دی 1392-0:47

                  مگه قراره برادر شیخ صمد پست بگیره؟ ایشان که همزمان هم توی ستاد انتخاباتی جلیلی بودند و هم در ستاد ولایتی وقالیباف. ابلاغ هم دارند و عکس و فیلم و گزارشات از ایشان موجود. است...

                  • جويباريپاسخ به این دیدگاه 31 11
                    دوشنبه 16 دی 1392-13:25

                    بله مشاور امور روحانيت استاندار .
                    حقش هم هست

                    • محمد باقر رجبیپاسخ به این دیدگاه 30 17
                      دوشنبه 16 دی 1392-10:0

                      این چیزا رو برو به استاندار بگو که اولین مدیر کل هایی که بر مهم ترین ارکان کاشته از کلیدی های ستاد جلیلی بودند.نه کارمند فلک زده ای که اسم برادرش روشه هم چنان گرفتاریهای او را تحمل می کنه. اسرای کربلا در کار زار نبودند ولی به جرم نسبت شان با حسین "ع" فجیع ترین بلا را بر آنها وارد کرده بودند. بدا به احوال آدمهایی که تفکر آن چنانی دارند.اندکی وجدان برا درستی زندگی آدما کفایت می کنه که بهترین قاضی است.

                    • عضو اعتدالپاسخ به این دیدگاه 32 3
                      يکشنبه 15 دی 1392-17:47

                      با سلام. آنقدر به استاندار گفتند که مدیرانت ذا عوض کن و دست، دست کرد که امروز به این بلا مبتلا شد. بره از استاندار البرز و اصفهان یاد بگیره؟ حالا هر یک از نماینده ها سهمی می خواهند و او هم هم چنان مماشات می کند. بابا وظیفه خودتو بشناس . شنیدیم عضو کمیته کشاورزی ستاد انتخاباتی احمدی نژاد را می خواهند رئیس جهاد مازندران بکنند. وا ویلا است. چند از ستاد جلیلی حالا از اون آقا. اینا نتیجه اقداماتی است که بسیار دیر دارد رخ می دهد.اینا برای مجلس بعدی برنامه دارند تو چرا مجری طرح و بر نامه شون می شوی؟ خدا بیامرزد پدرومادرت را.

                      • پیرو صحبت دوست معتدلپاسخ به این دیدگاه 18 37
                        يکشنبه 15 دی 1392-9:59

                        سلام. من با نظر این دوست عزیز که تحت عنوان معتدل کامنت گذاشتند موافق هستم. البته این موافقت من از سر تعصب و جانبداری یکطرفه نیست، بلکه دلایل خاص خودم را دارم. من دو جلسه کارشناسی در تهران به اتفاق آقای علیپور شرکت کردم. موضوع مهمی برای کل استان مازندران بود. از هر راهی وارد شدیم ولی موفقیت آمیز نبود. لذا نهایتا از ایشان کمک گرفتیم چون پای منافع مردم استان درمیان بود. تازه در آن روز بود که معنی واقعی کلمه جسارت و توانمندی را فهمیدم. آقای علیپور با جسارت تمام موضوع را مطرح و با جدیت و جسارت تمام مذاکره و چانه زنی می کردند. در نهایت هم موفق شدند حرفشان را به کرسی بنشانند که در حقیقت حرف ما چند نفر که تقاضا کرده بودیم و بنوعی حرف مردم استان بود. البته این به نفع مردم قائم شهر و سوادکوه و جویبار و سیمرغ هست که برای اولین بار نماینده آنها عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته راه و ترابری مجلس هست. در عین حال نایب رئیس فراکسیون شهرسازی و نایب رئیس فراکسیون معدن و نماینده عالی مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری. بی خود نیست تو اون جلسه تهران تا اون حد بهش احترام می کردن و حرفش خریدار داشت. مهم این بود که آقای علیپور برای اون جلسه که بیشتر استفاده اش مال شهرستان هایی غیر از حوزه انتخابیه اش بود تلاش کرد چه رسد به حوزه خودش. اما یک مطلب را می دونم، بقول دوست معتدل سوال حق نماینده و پاسخگویی کار استاندار و مسئولین اجرایی. از طرفی استاندار هم برای تسریع در کارها و انجام بهتر امور از هر نماینده ای کمک می گیره از جمله آقای علیپور، چون می خواد بین استانداران دیگر اعتبار ویژه ای داشته باشه. دو تا مسئول در سطح کلان استان از عملکرد هم انتقاد دارن و مطمئن باشیم نقد از یکدیگر برای مردم بهتره. البته به شرط اینکه هر کسی دست و صورت نشسته وارد بحث نشه. آقای آجودانی، زراعتی یا هر کس دیگه، این یعنی دخالت نابجا، یعنی منحرف کردن افکار عمومی. استاندار و آقای علیپور برای خدمت رسانی بهتر به مردم با هم تعامل هم دارند ولی در جای خود نماینده باید از عملکردها نقد داشته باشد. لطفا در حد و اندازه خودمان وارد بحث ها شویم. آقای زراعتی؛ چند روز دیگه که آقای استاندار و آقای علیپور کنار هم برای خدمت به مردم تلاش می کنن، اونوقت این وسط جای شما و امثال شما کجاست؟ شهروند

                        • سحر نزدیک استپاسخ به این دیدگاه 30 8
                          يکشنبه 15 دی 1392-12:52

                          حرف پیرو معتدل مرا بیاد چوپانی انداخت که برا دست چوبش شاخه درختی را با پارچه سبز نشون کرده بود تا سال بعد اونو بگیره! سال بعد که اومد دید کلی نذری بهش بستند و شده بود امامزاده و این پیر مرد گفت:من چوب دستی خواستم حالا امام زاده شدی؟ فدایت همین مردم رای دادند خودشون هم بلدند چکار کنند؟ بعد به علی پور عزیز بگو بتازد و کوتاه نیاد انتخابات همین آقا شیخ ها هستند که تکلیف امثال او را معلوم می کنند؟ قبول ندارید؟ اندکی صبر سحر/انتخابات/ نزدیک است. اصلا او با استاندار دل بدهند و قلوه بگیرند ولی راه مجلس از سر صندوق ها می گذرد. عملکرد ایشون نتیجه اش را خواهد داد. حالا تو بگو ایشون شق القمر می کنه؟! بگو از این کارها رعیت و اکبری ووو هم می کردند و مردم جواب دادند و حال و روز اینجور ادما را بیاد بیاره و ترک تازی نکنه و تابع منطق باشه نه چنگ اختیارات قانونی اش را. بره از احوال سید محمود دعایی یاد بگیرد.... و ناگفته هایی که علی پور ناگفته هم میداند.

                          • يکشنبه 15 دی 1392-23:59

                            پیرو افاضات جناب سحر نزدیک است عرض کنم شما چرا اینقدر اشفته شدید شما از انتخابات اینده با زبان تهدید می گویید ما نگران حال روز این استان مظلوم هستیم .شمااز ارای همین شیخ صمدها برای انتخابات 2سال اندی مانده می گویید ما از ندیدن عادلانه اعتبارات برای استان محرومان می گوییم ووووهزاران حر فهای نگفته دیگر پیشنهاد می کنم شماو شیخ صمد بنشینید و برای انتخابات خال بافی کنید نه مانند انتخابات دوره گذشته وسط را یکی از کاندید ها رهاکنید و به تبلیغات کاندیدا ی دیگری بکنید......

                        • محمد شعبانتبارپاسخ به این دیدگاه 8 25
                          يکشنبه 15 دی 1392-9:22

                          اساتید محترم
                          بنده در اینجا عرض میکنم که در سال 72 با ورود خون آلوده به اچ آی وی بیماران هموفیلی و دریافت کنندگان بی گناه و بی اطلاع خون در داخل کشور مبتلا شدند و شکایات آنها به جایی نرسید و حضرت آیت الله رفسنجانی دستور فرمودند هیچ روزنامه و جریده ای سخنی در رابطه با ایدز به میان نیاورد و بعد آنقدر خفت و خاری و آبرو ریزی این مرض گفتند تا آثارش هنوز هم برجاست جناب آقای صمدخان زراعتی فکر می کند مملکت ما فقط در دوره احمدی نژاد اینطور بود در حالیکه بنیانگذار رویدادهای غیر دمکراتیک و ضد حقوق شهروندی در دوره آقای هاشمی بنیاد گذاشته شد متاسفانه و در دولت های بعدی کم و بیش دنبال گردید از اصولگرایان تازه از راه رسیده که توقعی نیست ولی از شما دیگر انتظار نداشتیم که فکر کنید اسم یک قدیس را آو.ردی و به قول شخصی به اسم عزیز که دم خروس پیدا شد . ما البته در بشیر از سوابق درخشان ایشان اطلاع داشتم . مردم حواس جمعند آقا . از آقای صادقی به خاطر بردباریش تشکر کرده و اختیار میدهم هرجا را که با منافع سایت و معتدل گرایان منافات داشته و به نفع مردمسالاری دینی است حذف فرمایند .

                          • يکشنبه 15 دی 1392-8:11

                            آقای زراعتی؛ خراب کردی. اسم هاشمی را آوردی همه فهمیدن شما جزء مرفحین بی درد هستی. با این حرف دم خروس زد بیرون.

                          • شنبه 14 دی 1392-23:52

                            با سلام خدمت خوانندگان محترم و مسئولین محترم سایت. جناب آقای زراعتی؛ مرقومه حضرتعالی را مطالعه کردم. البته بجز آن بخش که مدیریت محترم سایت بنا به دلایل گفته شده حذف نمودند. بنده طرفدار استاندار و یا آقای علیپور نیستم لذا بر خود فرض می دانم تا مواردی را با شما درمیان بگذارم. حاج آقای عزیز؛ حتماً بر این مطلب صحه می گذارید که نماینده مجلس در قالب وظایف قانونی خود نه تنها حق، بلکه وظیفه دارد تا در هر زمان و مکان که احساس کند مسئولین اجرایی استان اعم از استاندار محترم، معاونین، مدیران کل و سایر مسئولین اجرایی را که در انجام وظائف قانونی خود دچار کاستی یا قصور شدند تذکر داده و توضیحات لازم را از آنان خواستار شود. اصلا مجلس در راس امور است و انتظار کمتر از این هم از راس امور نمی رود. البته نماینده می تواند مستقیماً از وزیر مربوطه توضیح بخواهد لیکن در این مورد آقای علیپور از استاندار محترم توضیح خواستند و ترجیح دادند مطالبات مردمی را قبل از وزیر از ایشان داشته باشند و در صورت حل و فصل نشدن این بحث یه مراجع بالاتر کشانده شود. یعنی بنوعی فرض کردند تا با طرح موضوع در داخل استان، مطالبات مردم تحقق می یابد. لذا به نمایندگی مستقیم از مردم 5 شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غیر مستقیم کل استان، اقدام به طرح موضوع نمودند. اما در کمال تعجب و تاسف شاهد بداخلاقی های زیادی از سوی برخی عزیزان منجمله حضرتعالی بودیم. یقیناً، استانداری یا هر سازمان و نهادی که در آن مسئولیت داریم ملک شخصی نیست که اگر مسئولی منجمله نماینده مجلس برای عملکرد مان در آن، ما را مورد سوال و خطاب قرار داد دچار ناراحتی شویم و سعی کنیم با هر روش مشروع و غیر مشروعی وی را از میدان بدر کنیم. مگر هدف از خدمت قربت الی الله نیست؟ پس ناراحتی از نقد برای چه؟ آقای علیپور مطالبشان را مستقیم و توسط خودشان عنوان کردند. نه مشاوری و نه طرفدار متعصب. جناب آقای زراعتی: پس شما و آقای آجودانی اجازه بفرمایید تا استاندار محترم در مقام پاسخگویی برآمده و برنامه هایشان را بازگو کنند. در صحبت های اولیه آقای علیپور چند مورد قانونی از سر دلسوزی ذکر شد و بی شک هیچ کس به اندازه استاندار محترم نمی توانند پاسخگو باشند. مگر اینکه نقد از عملکرد خودمان را تاب نیاوریم و نخواهیم صدای منتقدانمان را گوش دهیم و به نصایح دلسوزان عمل کنیم. قطعاً ورود شما و هر عزیز دیگر در این بحث صرفا باعث گمراهی افکار عمومی و جهت دهی هدف دار به آنها می شود. این یک دعوا نیست که دو سر داشته باشد. این بخشی از انجام کار و خدمت رسانی است که اتفاقا برای انجام بهتر و مطلوب تر به صورت انتقاد نماینده تجلی پیدا کرد. اصولا دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی یعنی همین. اینکه با هیچ کس بر اساس منافع رفاقت نشود و جایی که منافع مردم در میان است کوتاه نیاییم. یک امای بزرگ در اینجا وجود دارد. اینکه دوستان با این انتقاد قانونی آقای علیپور که نمونه های آن در استان های دیگر وجود دارد - اینجا تازگی دارد - مشکلی خاصی نداشته باشند، بلکه آن را دست آویزی برای تاختن به این نماینده قرار دهند، چون با تفکرات وی مشکل دارند و او را سد راهی در رسیدن به منافع گروهی خاص ببینند. آقای زراعتی اگر اینگونه باشد وای بر احوال ما، البته نه در این دنیا بلکه در قیامت و پیشگاه پروردگار. چرا که حق الناس به گردن مان می افتد و گناهی که هیچ راه فراری از آن نیست، همین حق الناس است.

                            • يکشنبه 15 دی 1392-8:15

                              با سلام و تشکّر از نقد جناب آقای منتقد!. اصل نقد به مدیران و مسؤولان جای تردیدی ندارد؛ نبود نقد به خصوص از آن هایی که سوگند خورده اند؛ تا حافظ قانون و حقوق مردم باشند، باعث مفسده و انحراف در ارکان جاری جامعه می شود. لذا هر چه از جای گاه مجلس و نمایندگان نوشته اید، صحیح بوده و جای انکار ندارد. امّا چرا هر وقت به ما می رسد،" نقد و بد اخلاقی" وارونه می شود؟! و معنای متفاوتی پیدا می کند؟.مگر نه این است که "عرف و شریعت" پایه گذار تعریف واحدی برای (کلمات )هستند؟. برای رضای خدا، یک بار دیگر به مصاحبه ی خود مراجعه کنید. آیا جملاتی را که به کار برده اید؛ مصداق قصاص قبل از جنایت نیست؟. شما که خضر نبی نیستید؟. استانداران دولت جدید به تازگی، به کارشان مشغول شده اند آیا سزاوار است که اگر استانداری حرف نماینده ای را، در عزل و نصب کسی نگرفت؛ او را به باد توهین و تحقیر گرفت؟. کلمه ی" نقد عمل کرد" روشن است؛ امّا وقتی که عمل کردی در کار نباشد ، یعنی فرصت کافی برای نمود یافتن کارها پیش نیامده است، بلکه مدیران سطوح مختلف استان، با تأخیر و تعلّل زیاد، در حال تغییر هستند؛ آیا این نقّادی بر "سالبه به انتفاء موضوع" نیست؟." یعنی چیزی که وجود خارجی ندارد! ". مردم حوزه ی انتخابی جناب عالی، چه طور بایستی عمل کرد شما را به شما منعکس کنند؟.چه مقدار از مردم این 5 شهرستان از موضع گیری های به خصوص یک سال اخیر شما رضایت دارند؟. چرا تمایل آن ها را در اختیارات خود ملاحظه نمی کنید؟. مگر نه این که ملاحظات و خواست مردم ، باید در رفتارهای شما انعکاس داشته باشد؟.آقای علی پور! شما از همه ی حقوق قانونی خود در این دولت، با مواضعی که دارید؛ استفاده کنید، ما هم همه ی این ها را جمع و در فرصت مقتضی( انتخابات بعدی) در این حوزه در پای صندوق های رأی به جناب عالی پاسخ خواهیم داد، این که حقّ طبیعی ما است و نمی شود با این موضوع، مخالفت کنید.اکنون مزرعه ای را مردم در اختیارت گذاشته اند؛ دیری نخواهد پایید که کاشته هایت نمود عینی خواهد داشت و فصل برداشت ها نزدیک است. خدا نیامرزد آن کسی را که نقدش برای رضای خدا نبوده است؟. گمان نمی شود نویسنده ی این متن، دشمنی یا سابقه ی مرافعات حزبی و شخصی با شما داشته باشد. همانطور که به خود حق می دهید به مسؤولیّت قانونی خود عمل کنید، مِن بَعد هم انتظار نقد رفتار و عمل کرد خود را داشته باشید.عالم در محضر خدا است؛ مراقب نفوس خود باشیم.

                            • معلم دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 6 9
                              شنبه 14 دی 1392-23:13

                              ما متاسفانه در استانی زندگی می کنیم که همه پای هم را گرفتن!! در سخنرانی اجلاسیه شهدا اقای ضرغامی از پرداختن اختلافات در سایت ها انتقاد کرد و بر ما مازندرانی ها خرده گرفت. جناب زراعتی حرف بزند محکوم است و انگ های بی هیچ و پوچ مرسوم استان! در کدام استان شما سراغ دارید اینجوری به استاندار حمله کنند. شما سری به سایتهای استانهای دیگه بزنید. فقط در این استان هست که می شود به راحتی ابروی هر شخصی را بدون مدرک و سند توسط هر دستگاه و فردی برد. اقایان خانم های مازنی خواهش میکنم بس کنید فقر و مشکلات اقتصادی شرف این مردم علوی را دارد از بین می برد.جوانها که همه یا بهشون انگ زدیم و از رده خارج کردیم و یا معتاد شدن. یک عده اندک دارن تو استان هر کاری دوست دارن می کنند!!! در دل زیاد است.کی باید به فکر توسعه استان باشد؟!!

                              • شنبه 14 دی 1392-22:36

                                شاید شیخ شما 70 ماه جبهه داشتند، ولی دوست من، میزان حال فعلی افراد است. طلح و زبیر هم جزء اصحاب بودند. طلحه الخیر و زبیر سیف الاسلام، ولی اینها دلیل نمی شود. چون روزی در جبهه بودند امروز هم بر همان مواضع هستند.

                                • شنبه 14 دی 1392-22:27

                                  جنای آقای زراعتی مطلب شما بسیار بجا بود در حال حاضر باید جو آرام باشه تا اینکه ...
                                  این جناب (علیپور ) خودش تو مجلس چه گلی زده؟؟!!

                                  • شنبه 14 دی 1392-21:48

                                    با سلام. ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت به جهت دقت نظر در حذف مطالب نامناسب نسبت داده شده به نماینده محترم. جناب آقای زراعتی: ورود جنابعالی به بحث انتقاد نماینده مجلس از عملکرد استاندار امری اشتباه است که هیچ توجیهی برای آن نیست الا اینکه بخواهید در موضوعی که بحث کلان استان بوده و مربوط به دو مسئول ارشد است دخالت ناصحیح داشته باشید. دوم اینکه جنابعالی روحانی بوده و لباس مقدس روحانیت به تن دارید لذا شرط اول رفتار شما رعایت اخلاق است. در انتهای مطلب شما آمده که چند پارگراف بدلیل حفظ شان نماینده حذف شد؛ شما که باید بهتر بدانید رعایت ادب و اخلاق شرط هر حرف، برخورد و ... است. پس چه شده که در نوشتار خود این شرط را رعایت نکردید. مگر نه اینکه طبق فرموده امام علی (ع) مردم به ادب نیازمندترندو یا اینکه رعایت ادب همچون لباس فاخر و زینتی و نو است. چه شد که شما این اصل مهم را که در خطابه های خود نیز به آن تاکید می کنید فراموش کردید؟ شما که پاسخ به سخنان آقای علیپور را به بعد از مناسبت های آخر صفر موکول کردید چگونه دستورات آن بزرگواران را در مواجه با سخنان آقای علیپور نادیده گرفتید. ما هم اطلاع از سهم شما در دولت تدبیر و امید که قرار است به شما برسد، داریم. کمااینکه برادر شما در استانداری منتظر انتصاب است. بهتر است در بحث کارشناسی از اظهارنظر پرهیز کنیم تا به جانبداری عوام فریبانه متهم نشویم. ان شاء الله

                                    • شنبه 14 دی 1392-23:14

                                      اول این که تاکنون 35 نظر مثبت به کامنت جنابعالی خورده این در حالی است که تا ساعت 9 شب 223 بازدید کننده داشت و الان 237 نفر به من بفرما استاد اخلاق این همه کامنت چه جوری آمد جز این که نشسته ای و هر دفعه میری تو سایت و تیک می زنی؟ مگر سطح علمی آقای علی پور چیه و چقدر هست؟ برو بپرس سطح علمی شیخ دفاع مقدس چیه؟. اون حذف شده را چه کسی گفته توهین بوده ممکن است مطلب به حقی بوده ولی مدیر سایت برداشتش از آن چیز دیگری بود. لالایی می خونی چرا خودتو خواب نمی گیره؟ چرا به علی پور نمیگی اخلاق را رعایت کند؟ تازه آقای زراعتی مثل بسیاری از شهروندان حوزه انتخاباتی آقای علی پور حق دارد نسبت به عملکرد او حساس باشد.استاندار هم مثل همه ی مدیران باید نقد بشود و نه توهین و از او سهم خواهی بشود؟. چقدر بدبخت هستیم!! تو از آقای علی پور در باره برادر و برادر زاده اش بپرس کجا هستند و چکار می کنند نه از کارمند کارشناسی که ربطی به برادرش ندارد.

                                      • شنبه 14 دی 1392-22:38

                                        من موافق دیدگاه این دوست عزیز هستم.

                                      • شنبه 14 دی 1392-21:4

                                        قابل توجه آقای قلی پور و فردی دیگر به اصطلاح اعتدال خواه:
                                        از منظر روانشناسی مطالب شما دو نفر سرشار از حب و بغض و نشانه های از عصبیت و کمبود شخصیتی و روانی به همراه دارد.
                                        و همینطور از دیگر اظهار و نظر دیگران و سطح فرهنگ شخصیت آنها تشکر و سپاس را اعلام می داریم

                                        • حسن محمدی آملیپاسخ به این دیدگاه 39 4
                                          شنبه 14 دی 1392-20:20

                                          مردم ما بعد از 4 سال صبوری و نجابت و تحمل همه ناملایمات دیدگاه خود را به صندوق های رای ریختند و کمترین انتظار از وکلای ملت این است که خود را با دیدگاه و رای مردم انطباق دهند و منافع و مطامع جناحی و شخصی خود را رها کنند اما آنچه می بینیم لنگه کفشهایی است که هر روز از تلویزیون و تریبونهای مختلف به سوی دولت برآمده از آرای مردم پرتاب می کنند

                                          • جمعی از کارشناسان و اساتید دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 1 4
                                            شنبه 14 دی 1392-20:20

                                            به نظر من تنها کسی که برای مدیرکلی فنی و حرفه ای مناسب می باشد دکتر رضا گرزین رئیس دانشگاه هتل داری ساری است ایشان پله پله مدارج ترقی را در فنی و حرفه ای طی نموده و محبوبترین چهره این اداره کل است روش اعتدالی او در زمان مسئولیت حراست و ریاست دانشگاه و رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائم شهر که از هر دو جناح استفاده کرد و رویکرد اعتدالی در همه زمینه ها داشته است بهترین گزینه است .از سایت مازندنومه می خواهیم که از این نیروی دانشمند حمایت نمایند

                                          • شنبه 14 دی 1392-20:16

                                            از سایت مازندنومه کمال تشکر را دارد که در خصوص فنی و حرفه ای صدای مظلومیت کارکنان را به گوش مسئولین می رساند .استاندار عزیز تو رو خدا به داد این مربیان مظلوم برسید وضعیت خیلی خرابه مدیریت جناحی و ناکارآمد فعلی که با انتصاب معاون عمرانی جنابعالی گویا جان تازه گرفته است هر روز ما مربیان از دولت تدبیر و عملکرد مسئولیتی شما ناامید تر می شویم اینها دارند تشکیلات جناحی خود را برای انتخابات آینده قوی می کنند با حلقه ای از آموزشگاههای آزاد و رانت های اینچینی دارند کار می کنند.شما کی می خواهید بیدار شوید شش ماه که گذشت. به ریش همه دارند می خندند .

                                            • شنبه 14 دی 1392-19:1

                                              شیخ صمد همان شیخ صمد دانشگاه ازاد نیست بزنم به تخته چه جوان مونده

                                              • شنبه 14 دی 1392-23:17

                                                ببخشید شیخ صمد دانشگاه آزادی نیست و طلبه حوزه علمیه قم هست.

                                              • شنبه 14 دی 1392-18:59

                                                چند پاراگراف از این یادداشت به جهت حفظ شان نماینده محترم حذف شد. /// توهین های شیخ صمد اخلاق مدار به نماینده منتخب مردم باتدبیر ودرایت مدیریت محترم سایت حذف شد.

                                                • شنبه 14 دی 1392-17:27

                                                  جمع کن...صادقی جان مرد باش سانسور نکن

                                                  • شنبه 14 دی 1392-14:36

                                                    چه تدبیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان عضو جبهه پایداری است باید بماند تازه به طرفداران گفتمان تدبیر و امید خط و نشان بکشد و شما آقای زراعتی باید از فلاح حمایت کنید .مگر همین فنی و حرفه ای استان 20 نفر از مدیران و کارشناسانش در دولت احمدی نژاد حذف گردند و تازه اینها مدعی ایند که در دولت تدبیر قدرت ما بیشتر شده چون فلانی فامیل آقای فلانی است و استاندار هم مثل اینکه اصلا اتفاقی نیفتاده است

                                                    • شنبه 14 دی 1392-12:38

                                                      باسلام ازنقدمنصفانه شماازاینکه بدوراز هرگونهدیدگاه سیاسی مسئولارانقدمیکنیدتشکر.بنده تمام مقالات شمارادنبال میکنم انانی جناباتی راغیرمنصفانه میکنندیاشمانمیشناسندیاراه تعمین معاششان ازراه تاختن بزرگانی چون شما نخبگان سیاسی استان است..
                                                      1-چراهنوزبعضی ها پیام 24 خردادرادریافت نکرداندچراارامش مردم رادوست ندارندچرافقدبفکرمنافع فردی وحزبی خوداند
                                                      2-چرااینهمه امیدی راکه ساری وجاری در جامع راطی4ماه چونچشمه درحال خورشان رانمیبینند چراطی8سالباچشمان بسته همه بیدرایتی هارادیئن وخم به ابرونیاوردن
                                                      3-چرافکرمیکنیدشیخ بدنبال سم خواهی است ایاکسی که فرمانده جنک وهفتادماهتوفیق خدمت درجبهه برادر شهیدجانبازی رادارداگردنبال پست وسم خواهی بودایا نمی توانست دربالاترین پست سیاسی یا اقتصادی راتصاحب کند ایشان فقط باشهیریه طلبگی امام زمانی ومختصرحقوق جانبازی امرارمعاش میکنند هرگزبرایبرادرش هم دنبال پست نیست. ضمنا برادرش صاحب تفکرسیاسی مستقل از ایشونن بنده افتخار هم صحبتی بابرادرش رادارم توانای ومدیریت ایشان بعنوان یکی ازکارمندان نمونه وزارت کشورباسابقه17ساله خدمت دراستانداری وبامدرک کارسناسی ارشدنیازی به حمایت شیخ ازایشان برای پستی نیست چون این دولت . دولت جنرالهاست چیزی که دراین دولت وهمفکرانش زیاد است الحمدوله...

                                                      • حسيني رحمتپاسخ به این دیدگاه 61 13
                                                        شنبه 14 دی 1392-11:49

                                                        سلام: انتقاد از رفتار سياسي يك نماينده حق شهروندان و سياسيون فعال مي باشد. اينكه به نماينده تذكر وپندي داده بشه و آن هم از سوي يك روحاني كارپسنديده اي است كه بايد با عمق جان به آن نگريست واينكه برخي از كاربران نسبت هاي ناروا به نويسنده بدهند هم كار پسنديده اي نيست. پيام واقعي 24 خرداد تغيير در بسياري از امورات بوده و هست اينكه دولت توان ايستادگي در مقابل تحريم را با تدبير داشته باشد و تورم 49 درصدي را مهار و رشد منفي 5/4 را مثبت كند. اينها اولاً نيازمند حمايت همه جانبه و شنيدن رأي و خواسته واقعي ملت دارد. دومأ تفكيك قوا رعايت شود ونماينده محترم تناقص رفتار نداشته باشد و در دوره نمايندگي با دو دولت متفاوت بي انصافانه برخورد نكند!!!!! واخلاق را سرلوح كار خودش قرار دهد و درآستانه 17 ربيع الاول مبعث پيامبر اخلاق قرار داريم و مرام آن بزرگ مرد الهي را سرلوح انديشه ها وعمل خود قرار دهيم.
                                                        نكته آخر: در 16 سال گذشته ايشان نه براي خود سهم خواهي كرده و نه براي برادرش!!!!!! حال نقد ايشان از يك رويه ي ؛ چنين تعبير شود جاي تأسف دارد!!!!!!!!!!!!!!!!

                                                        • یک نفر اعتدال خواهپاسخ به این دیدگاه 12 62
                                                          شنبه 14 دی 1392-11:3

                                                          جناب آقای شیخ صمد
                                                          من فکر می کردم با انقلاب شکوهنمد اسلامی دوران خان خانی و ارباب رعیتی گذشته
                                                          یعنی الان شما دستور می دهید ما از از آقای هاشمی حمایت و یا پیروی کنیم ارباب جان
                                                          احتمالا یک نفر از جلیلی یا قالیباف یا ...حمایت می کرد الان در بوته نقد شما قرار می گیرد اگرامروز ولایتی رای می آورد باید با طرفدارن روحانی به تحقیر زبان راند
                                                          برادر عزیز امپال حضرتعالی و طیف آجدانی که خوب مشخص ست دنبال سهم خواهی و برای قدرالسهم خود دم از قانون و ... می زنید وظیفه استاندار هست به نمایندگان پاسخ دهد نه اینکه نماینده به مشاور اقای استاندار پاسخ گو باشد استاندار بدون طرح و برنامه استاندار فاقد استراتژی استاندار با انبوه مشاوران گتابی و بابلی و سر آخر استادار اجدانی ، معلوم است که شائبه ضعیف بودن در اطرافش به چشم می خورد
                                                          حالا این مشاور تازه قلم به دست می خواهد با تمام مردم مازندران مناظره کند که مثلا بزرگی خود را به رخ بکشاند
                                                          برو این دام بر مرغ دگر نه برادر
                                                          نه هر که سر بتراشد قلندری داند
                                                          الخیر ما وقع

                                                          • شنبه 14 دی 1392-11:23

                                                            الخير في ما وقع! دل دادگي برادر عزيزباعث بدبختي است. استاندار در جاي خودش و با ميزان اخلاقي و صحيح نقد بشود ارزش دارد نه با ادبيات كوچه بازاري.آقاي زراعتي ژاچه خوري نكردبلكه دوستانه توصييه كرد. لطفا در اصل متن دقت كنيد. كشور در شرايط سختي است و بايد متحدانه از دولت حمايت كرد و نقد و نظارت هم باشداين چه تفكري است كه دولت از راه نرسيده با اين همه حجم مطالبات و نظارت مجلس و سهم خواهي نمايندگان روبرو شده است؟. ايا با دولت احمدي نژاد هم يك دهم اين برخوردها را داشتند؟. چه تعدادنماينده از سعيد مرتضوي هديه گرفتند و انهمه فجايع را چشم پوشيدند. بله استاندار روزهاي سختي را دارد و بايد پاسخگوي كارهايش باشد.آيا بايد به خاطر ... از در نمايندگي وارد و توهين كرد. مگر نماينده رهبري در مازندران ان دفاع جانانه را نكردند چرا جرات نداريد به ايشان چيزي بگوييد؟.

                                                          • م. رضائیانپاسخ به این دیدگاه 63 7
                                                            شنبه 14 دی 1392-10:3

                                                            نماینده بودن مجوزی برای توهین کردن نیست. نماینده ای که نمی داند وظیفه اش چیست! با این بلاها رو به رو می شویم. من گمان نکنم شیخ صمد خواسته باشد توهینی به کسی کرده باشد داشت نقطه اتصال آقای علی پور را بیان می کند و الزامی هم برای این نماینده نیست که چه جوری بیاندیشد ولی در عرصه سیاسی از مخالف خود هاشمی صبر کردن را بیاموزد. این بنای کار سیاسی است. نویسنده مقاله تنها برای یک بار پس از انتصاب استاندار به استانداری رفت و گاهی هم بر برخی از رفتارهای استاندار نقد دارد.اما اگر نقدی باشد که ارزش داشته باشد قابل دفاع است.این چه ادبیاتی است که راه به راه تهمت می زنند و فکر می کنند مثل برخی ها مدافعین سهم خواه هستند!!.نویسنده در حوزه انتخابی آقای علی پور هست و چهره تأثیر گذاری در مسائل سیاسی و اجتماعی است آقای نماینده دفعه بعد که به میدان انتخابات می آید بایستی پاسخ گو باشد. روئین تن که نیست او در هر جایگاه تقنینی که هست باید به مردم خودش بگوید که این گونه موارد و موضع گیری ها برای چه بود و هست؟.

                                                            • ازخدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 11 64
                                                              شنبه 14 دی 1392-9:29

                                                              جناب آقای صمد آقا زارع. وظایف نماینده با آنچه بر عهده یک مدیر اجرایی حتی در بالاترین سطح گذاشته می شود خیلی فرق دارد . نماینده با رای مردم برای تدوین قانون و نظارت بر دستگاه های اجرایی و ... انتخاب می شود اما یک مدیر وظیفه اجرایی دارد آنهم از طرف دولت ( در هر سطح ) مردم اشکالات و شکایات به نماینده میبرند و او نیز متعاقبا پیگیری می کند گاهی هم آن را رسانه ای می کند اگر چه بنده با رسانه ای کردن در این مراحل موافق نیستم . حال چرا اینقدر به یک نماینده تهاجم شده است شاید کاملا هماهنگ باشد تا نماینده دیگری به خود شهامت نقد ندهد . شاید حتی استاندار برایشان مهم نیست ترسشان از ادامه این روند در مجلس است !!
                                                              دوست بزرگوار صمدآقای عزیز ، چرا تکلیف می کنید که باید از هاشمی پیروی کنیم و کنند این دستور شما را را نفهمیدم . آقای زارعی مگر همه مثل شما وابسته به حلقه هاشمی رفسنجانی هستند ؟ آن همه اتهام دور حلقه هاشمی است کسی حرفی نمی زند اما شما تلویحا حضور در حلقه آقای قالیباف را نوعی اتهام دانستید این هتک حرمت است . مواظب باشید چه الفاظی بکار میگیرید . نمیدانم چه جمله ای را آقای صادقی حذف کردند اگر میدانستم آدرس چند امام زاده را میدادم . یا حق

                                                              • از شما پنهان نیستپاسخ به این دیدگاه 4 0
                                                                شنبه 14 دی 1392-19:21

                                                                ببخشید که من هم مجبور شدم اسم ننویسم اما عادت ندارم توهین کنم . آقای خاتمی یک وقتی گفت ما به دلیل استبداد زدگی سالیان سال عادت کردیم هر منتقدی را دشمن به حساب آوریم راست می گفت . ما به دولت آقای روحانی رای دادیم که نمایندگان ما و مطبوعات ما و مردم ما از مدیران حساب بخواهند اگرنه فرقی بین شما و آنها نبود . همین! سعی کنید بدانید مرذدم عاشق چشم و ابروی روحانی و .... نبودند به شعارها و برنامه ها رای دادند اینقدر رای را به رخ مردم نکشید . خدا میداند که هیچ وقت جامعه از نقد و پرسش و پاسخ آسیب نمی بیند اما از انسداد نابود می شود . دستتان درد نکنه علی آقای صادقی

                                                                • شنبه 14 دی 1392-18:44

                                                                  صمد آقا در این متن کسی را تکلیف نکرد بلکه توصییه کرد که برای پخته عمل کردن از هاشمی یاد بگیرد. شما که میدونی چیزی از خدا پنهان نیست آیا صحیح است که ایشون ذیل نامه علیه ظریف را امضاء بزنه؟. البته حق نماینده است ولی شرایط کشور را درک نمیکند؟. ظریف جز خدمتی که حسب امر رهبری است کار دیگه انجام میده؟ چقدر برای یک دارو ده تا داروخانه را گشتی و پیدا نکردی و گفتند تحریم هستیم؟!! حالا چشمت را می بندی و اینجوری از نماینده دفاع می کنی؟. او با این کارش دفعه بعد از سوی مردم نباید جواب بگیرد؟ الان تک تازی کند انتخابات بعدی ما هستیم.لبخند امروز را فردا خواهیم دید که چه رنگی خواهد شد.

                                                                • شنبه 14 دی 1392-8:50

                                                                  شيخ صمد اينكه عكس چند سال قبل شماست الان كه .... توي ارسال عكس هم ...؟؟؟

                                                                  • شنبه 14 دی 1392-8:0

                                                                    آقای علیپور، برادر عزیز و بزرگوار
                                                                    شما هم همچون برخی از نمایندگان دیگر بیایید و از دولتی که با رای بالای مردم به ویژه مردم استان مازندران، عنان کار رو در دست گرفته، حمایت کنید.

                                                                    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 67 4
                                                                      شنبه 14 دی 1392-7:8

                                                                      1- مطلب شیخ صمد در نقد آقای علیپور عقلایی و صحیح است. وظیفه نماینده نظارت بر صحت عملکرد مسئول اجرایی است نه دخالت و تحمیل افراد و وابستگان در پست های اجرایی.
                                                                      2- این نگاه که مسئول اجرایی استان فارغ البال هر که را خواست انتخاب کند با واقعیات تطابق ندارد و صرفاً برای کوبیدن منتقدان کاربرد دارد. مثال آن اعمال نفوذ نماینده آمل و استفاده از رانت قدرت لاریجانی و هاشمی و ناطق در تحمیل فرماندار با اراده وزیر کشور است که استاندار و حتی منتقد تندخوی استانداری نیز روزه سکوت گرفته اند. دخالت گروهها و دستجات مختلف در عزل و نصب ها و نیز گرایش مدیریت عالی استان به استفاده از افراد ضعیف یا مسئله دار می تواند در همین حاکمیت صد روزه هم مورد نقد قرار بگیرد.
                                                                      3- رد نظرات توهین به طرف مقابل نیست بلکه توهین و اهانت تحقیری است که در استخدام کلمات بکار برده می شود. اینکه با نظر و حتی با عمل نماینده ای همانند آقای علیپور موافق نباشیم و یا حتی به قول آقا صمد بگوئیم ایشان وابستگی فکری و عملی به شهرداری تهران (مشخصاً آقای قالیباف) دارند هم توهین تلقی نمی شود ولی استفاده از این تعابیر برای تحقیر این طرز تفکر توهین است.
                                                                      4- به آقای زراعتی حق نمی دهم که تفکر آقای قالیباف را که به هر صورت طرفدارانی دارد مورد تحقیر قرار دهند. حق این است که آقای قالیباف و همه کاندیداهای ریاست جمهوری آدم های بزرگی هستند که تفکراتی دارند که بعضاً مورد قبول و بعضاً قابل رد می باشند. همانند آقای روحانی که تفکرات قابل قبول و قابل رد دارند. هیچکس حتی آقای زراعتی دربست و چشم بسته تفکرات آقای روحانی را قبول نکرده و با تمام آنها در توافق نخواهد بود. الآن اکثریت مردم به روحانی رای دادند و این تفکر بر کشور حاکم شده و باید پشتیبانی شود، ممکن است همین مردم در دوره بعد یا در دوران بعد تفکر دیگری را بپسندند و این به خاطر هوشمندی افکار عمومی و تفکر جمعی است که برای بقاء نظام مهره های مناسب را گزینش می کند. خوب و بد بودن یک تفکر از نگاه مردم تابع مولفه های متعدد و پیچیده ای هستند که خود نیاز به تحلیل جامع دارند.
                                                                      5- اگر هر کسی در حیطه و محدوده اختیارات قانونی خود عمل کند مشکلی پیش نمی آید و اختلاف از آنجا ناشی می شود که هر کسی می خواهد توقعات و خواسته خود و اطرافیان خود را به مسئول اجرایی تحمیل کند و یا مسئول اجرایی در تصمیم گیری ها تابع محلی گرایی، همشهری گرایی، حزب گرایی، رفیق گرایی و .. می شود که همه اینها مانع اصلی و اساسی شایسته سالاری هستند و موجبات نقد و انتقاد را پدید می آورند.

                                                                      • شنبه 14 دی 1392-0:27

                                                                        شیخ صمد عزیز. با این دفاع جانانه از استاندار برادر شما که کارشناس استانداری هست حتما ...بخشدار یا فرماندار میشود. شما سهمتو خوب بلدی چه جوري بگیری...

                                                                        • فرماندهپاسخ به این دیدگاه 40 16
                                                                          شنبه 14 دی 1392-21:15

                                                                          آقای قلی پور ... کافرهمه را بکیش خودپندارد. توچراحالا ناراحتی؟ تو که بلطف ...درجایگاهی قرارگرفتیکه صدسال دیگه هم درخواب نمیدیدی.پس ساکت شوو تا صدای امثال من درنیاد. آباریک اته پسر...

                                                                          • شنبه 14 دی 1392-9:50

                                                                            چقدر کوتوله ای فکر می فرمایند جناب مستطاب قلی پور عزیز.

                                                                          • شنبه 14 دی 1392-0:22

                                                                            نمایندگان وظیفه نظارتی دارند نه انتصابی. مگر جناب آقای علی پور، طی دو سال اخیر کارنامه ات روشنه که تلاش صد و اندی روزه ی آقای فلاح روشن باشد؟مگر شما پاسخ گو هستید یا استاندار باید پاسخ گوی مدیرانش باشد؟.چرا هنوز کارهای مدیران نمود ندارد ؛ شما قضاوت و توهین می کنید. به هر تقدیر از چهره نام آشنای جنگ و جهاد و عرصه ی سیاسی مازندران صمیمانه تشکر می کنم.


                                                                            ©2013 APG.ir