تعداد بازدید: 3801

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-13:54

آقای نماینده! کدام دولت بایدپاسخگو باشد؟

بیانیه جمعی از فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در مازندران/ واقعا شما و دوستان شما که در ظرف مدت سه ماه 1213 تذکر به دولت روحانی دادید، در دولت گذشته چرا این قدر ساکت و محجوب بودید؟


 

مازندنومه، سرویس سیاسی: واکنش ها نسبت به اظهارنظر نماینده قائم شهر و سوادکوه و جویبار در مجلس علیه دولت روحانی و استاندار مازندران هنوز ادامه دارد. در همین راستا بیانیه ای از سوی جمعی از فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در مازندران صادر شد که یک نسخه از آن در اختیار ما قرار گرفت. متن کامل بیانیه به این شرح است:

« در سالی قرار داریم که از سوی مقام معظم رهبری مزیّن بنام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملّی و مدیریت جهادی» گردیده است. البته در این مقال بنا نداریم که به تمامی ابعاد این شعار و معیار بزرگ بپردازیم. اما به یقین می توان گفت که یکی از ابعاد مهم فرهنگ بحث «فرهنگ انتقاد» است چرا که نقد و انتقاد منصفانه حرکتی اصلاح گرایانه است که می تواند در شناخت صحیح مشکلات و چالش ها و رفع و زدودن آنها از چهره ی جامعه بسیار کارساز و مفید فایده واقع شود.

 این امر در آموزه های اصیل دینی ما نیز آمده است آنجا که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «پند ده ! زیرا که پند در مومنان سودمند می افتد.»

 از این رو سنجش، ارزیابی و بررسی همراه با عدل و انصاف در پدیده های اجتماعی و نگرش دوسویه به گفتار و رفتار مسئولین، منابع و موانع و به دیگر سخن دیدن درد و ارائه درمان از مقدمات نقد صحیح و منصفانه می باشد اما در نقطه مقابل نیز برداشت احساسی و بدون تکیه بر عقلانیت قرار دارد که در واقع چشم بستن به حقایق موجود و پدید آوردن جو بدبینی در جامعه بر اساس منویات و مطامع شخصی و گروهی است که نمی توان آن را نقد و انتقاد دانست چراکه هدف از انتقاد اصلاح و رفع عیب است و به قول خواجه عبدالله انصاری: « عیب از یار بیندازند اما یار را به عیب نیندازند».

با این مقدمه و سخن ها و پاسخ ما به بیانات آقای کمال علیپور نماینده محترم مجلس این است:

1-آقای علیپور گفتید:"در سیاست خارجی دولت تدبیر امید و در بحث هسته ای وادادگی رخ داده است. " در پاسخ شما باید گفت وادادگی آنجا رخ داده است که عرصه سیاست خارجی که عرصه خردورزی و درک واقع بینانه و هوشمندانه تحولات جهانی به منظور حفظ منافع ملی می باشد، به جولانگاه ادبیات احساسی، غیر دیپلماتیک و ماجراجویانه تبدیل گردید و با طرح مباحث غیر ضروری چون هولوکاست، کاغذ پاره خواندن قطعنامه های سازمان ملل متحد موجب تقویت و موفقیت پروژه صهیونیستی-آمریکایی «ایران هراسی» در سطح جهان گردید و پرونده هسته ای ایران که جنبه حقوقی داشت به عنوان تهدیدی بالقوه برای صلح و امنیت بین المللی تلقی گردید و با قطعنامه 1737 شورای امنیت، تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان وضع شد که اگر ذره ای خرد و هوشیاری در این عرصه وجود داشت مردم ما امروز هزینه های سنگین آن را نمی پرداختند.

 اما دولت تدبیر و امید با نهایت درایت و خردورزی با استناد به فتوای تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح هسته ای و با تعامل موثر و سازنده با جهان ضمن دفاع از دستاوردهای دانشمندان هسته ای در جهت شکستن سد تحریم ها گام برداشت، به طوری که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موفقیت اولیه مذاکرات هسته ای به عنوان « اشتباه بزرگ تاریخی» نام برد و با این کار بزرگ پروژه «ایران هراسی و تلقی ایران به عنوان تهدید امنیت جهانی» به تاریخ پیوست.

از طرف دیگر طرح هوشمندانه رئیس جمهور کشورمان با عنوان «جهانی عاری از خشونت و افراطی گرایی» در سازمان ملل متحد با اکثریت مطلق آرا تصویب شد. اگر این به معنای وادادگی است پس چرا نتانیاهو آشفته و پریشان است؟ چرا علی رغم تهدیدات آمریکا همچنان سرمایه گذاران خارجی که تا دیروز از نام ایران فرار می کردند امروز فوج فوج وارد کشور ما می شوند؟آیا تیم مذاکره کننده هسته ای که مقام معظم رهبری از آنان به عنوان فرزندان مورد اعتماد کشور یاد نمودند به کشور خود خیانت می کنند؟

2-گفتید:" در انتصابات، فتنه گرایان را حاکم کرده اید." آقای نماینده وزرای این دولت از شما رای اعتماد گرفته اند. اگر این سخن شما درست باشد که به طریق اولی شما مقصر هستید امّا چنین نبوده و نیست، چرا که فتنه اول آنجا اتفاق افتاد که به حکم حکومتی در برکناری معاون اوّل توجهی نشد و کار به خانه نشینی یازده روزه کشید و البته شما و دوستان شما سکوت نمودید. بدانید و بدانید که رئیس جمهور این دولت یک روحانی معتقد به آرمانهای سترگ امام راحل (ره) و مطیع رهبر است و ان شاا... در مقابل ارواح طیبه شهدا و مردم فهیم ایران اسلامی روسفید بیرون خواهد آمد.

3- اظهار نمودید :" افتضاحات توزیع سبد کالا موجب خدشه دار شدن عزت ملی شد و در مورد هدفمندی یارانه ها به همان شیوه عمل می شود". جناب علیپور مستحضرید که رئیس جمهور محترم در زمان تبلیغات انتخاباتی خود فرمودند: " اگر روزی دچار اشتباه شوم خاضعانه از مردم عذرخواهی می کنم و مدیریت ناتمام خود را به نام ائمه معصومین تمام نمی کنم." درست است که در ابتدای توزیع سبد کالا مشکلاتی وجود داشت که سریعاً رفع شد اما همین رئیس جمهور این جرات و جسارت را داشت که در رسانه ملی خاضعانه از مردم عذرخواهی کند، اما شما که در شب انتخابات سیب زمینی توزیع می کردید نباید از سبد کالا که به منظور امنیت غذایی شهروندان صورت پذیرفت، ایراد بگیرید.

جالب است از هدفمندی یارانه ها سخن می گویید که طرح مصوب مجلس است و دولت دهم آن را در فاز اول ناقص اجرا نمود و سهم 30% تولید را نپرداخت و موجب تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و بیکاری صدها هزار نفر در جامعه شد و جالب تر اینکه شما و دوستان شما هیچ نطقی در جهت اعتراض به عملکرد بد دولت قبل در این خصوص نداشتید. الان هم در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها، دولت در حال اجرای مصوبه شما نمایندگان است مگر شما تصویب نکردید که یارانه باید به افراد نیازمند پرداخت شود؟ اگر این طرح اشتباه است چرا آن را مصوب و دولت را ملزم به اجرای آن نمودید؟

4- ادعا نمودید که " محبوبیت دولت کاهش یافته است." به شما توصیه می کنم که نگاهی به سفرهای استانی ریاست محترم جمهور بیندازید و البته محبوبیت رئیس جمهور و همچنین شما را در انتخابات آتی خواهیم دید چراکه « هر کس آن درود عاقبت کار که کشت».

5- نطق کردید: " قرار بود صد روزه موفق شوید اما امروز رکود در تولید موجب افزایش بیکاری شده است." آقای نماینده طبق داده های مرکز آمار ایران دولت اصلاحات با نرخ رشد اقتصادی 4/6 درصد و تورم 10% درصدی عنان اداره کشور را به دولت عدالت محور سپرد. آمارها مبین این است که دولت از سال 84 تا سال 91 تقریباً 578 میلیارد دلار از فروش نفت درآمد داشته است که با کل پول نفت 100 سال قبل از آن برابری می کند اما همین دولت کشور را در سال 92 با نرخ تورم 40% و رشد اقتصادی منفی و آن هم 3/1 منفی به دولت تدبیر و امید تحویل داد آنوقت شما می خواهید این دولت در طی 100 روز شق القمر کند؟

6- واقعاً جالب است که گفتید: " چرا معوقات بانکی به 80 هزار میلیارد تومان رسیده است ولی نیازمندان به وام دو و سه میلیون تومانی به نمایندگان مراجعه می کنند؟."

آقای علیپور انصافا به عنوان نماینده مردم این سئوال را باید از کدام دولت می پرسیدید؟ خودتان که خوب می دانید که آقای خاتمی دولت را به آقای احمدی نژاد تحویل داد میزان معوقات بانکی 5000 میلیارد تومان بود که در طی دولت های نهم و دهم با اعطای وام های بدون بررسی و مطالعه و بعضاً به نورچشمی ها به 80000 میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی از سال 84 تا سال 92 معوقات بانکی رشد 1500 درصدی داشته است. حالا شما می خواهید این دولت پاسخگوی حاتم بخشی های دولت گذشته باشد؟ شما که این قدر اطلاعات دقیق دارید چرا این قدر دیر هنگام به فکر دفاع از سرمایه های ملت افتاده اید؟

7- ایراد داشتید :"در مازندران پروژه ها تعطیل است چه زمانی به مشکلات نساجی، کک سازی و ذغال سنگ رسیدگی خواهد شد؟ ." نماینده محترم مطلعید که همه این طرح ها در سفر اول آقای احمدی نژاد به استان مازندران در سال 85 مصوب شد و شخص رئیس جمهور وعده حل مشکلات آنها را داد اما واقعاً چند درصد از این مصوبات اجرایی شد؟ شما هم که در دولت قبل ایراد نطق برای اجرای مصوبات و تعهدات داده شده دولتمردان قبلی را نداشتید. امیدواریم که دولت تدبیر و امید به این خواسته منطقی مردم استان و توجه مضاعف به رفع ظلم تاریخی به استان مازندران اقدام نماید.

8- بالاخره گفتید:" چرا مدیران استان در خواب زمستانی هستند؟ ."اینجا را با شما موافقیم و می گوییم « جانا سخن از زبان ما می گویی» چراکه مدیران تدبیر و امید به ویژه مدیریت ارشد استان باید از دایره مدارا و دلسوزی خارج شوند و با بررسی و مطالعه به انتصاب مدیران لایق، توانمند و معتقد به برنامه های دولت روی آورد در غیر این صورت هزینه های آن را باید دولت منتخب مردم بپردازد و شخص ایشان علی رغم پرکاری و داشتن دغدغه برای توسعه استان به کم کاری متهم شود و در جهت تضعیف برنامه های دولت هر روز شایعه جابجایی مدیریت استان سرداده شود که این امرجز برای تامین منافع جریانات سیاسی مخالف دولت به نفع مصالح عمومی استان ما نمی باشد.

اما سئوال ما از جناب آقای علیپور به عنوان نماینده منتخب مردم و کسی که در پیشگاه الهی سوگند یاد نمود که امانتدار آرای مردم و حافظ منافع کشور باشد این است: آقای نماینده آیا گزارش سالانه دیوان محاسبات از تفریغ بودجه را خواندید از تخلف 1/1 میلیارد دلاری تا تخلف 53 میلیاردی چه خبر؟ راستی از اختلاس سه میلیادری و آقا بابک ها که به نام رفع تحریم ها منافع مردم را غارت می کردند چیزی نگفتید؟ از سفر 140 نفره به نیویورک با خانواده با صرف هزینه یک میلیارد و 225 میلیون تومانی از کیسه بیت المال سخنی نراندید؟ درباره رشد منفی اقتصادی و تورم بالای اقتصادی و بیکاری فزاینده در دولت قبل نطق ننمودید؟ نظر شما را در مورد رجعت هوگوچاوز و بی اعتنایی به مسلم ترین اعتقادات دینی را نشنیدیم و همچنین آنجا که سخن از در راس نبودن مجلس در امور کشور بود واکنشی از شما ندیدیم ندیدیم !واقعا شما و دوستان شما که در ظرف مدت سه ماه 1213 تذکر به دولت روحانی دادید در دولت گذشته چرا این قدر ساکت و محجوب بودید؟!آقای نماینده انصافا کدام دولت باید پاسخگوی وضعیت نابسامان اقتصادی کشور باشد؟

باشد که خداوند ما را بینشی عطا نماید که از دایره انصاف خارج نگردیم ودر قضاوت ، گفتار وکردارمان اورا حاضر وناظر ببینیم.»

*مطالب مرتبط:

رحمان زاده:حاشیه سازی ها به نفع مازندران نیست

همه ی ما در حمایت از استاندار متّحدیم

شایعه سازان و رویا پردازان عزل ربیع فلاح چه کسانی هستند؟!

فرار به جلو

برای مازندران دل بسوزانید، نه خودتان!

تخریب دولت با تضعیف استاندار

 


  • جمعه 12 ارديبهشت 1393-10:12

    دولت حقوق دان باید پاسخگو باشد نه دولت سرهنگ ها واقعا چه جالب و منطقی و سعه صدر دولت حقوق دان دارند پاسخ منتعقدین را میدهند .!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393-18:46

      وقتی دولت به نماینده سازی در دوره دهم میباشد شما از نماینگان فعلی چه انتظاری دارید که به فکر انتصاب عوامل خود باانجام لابی در ساختا ر دولت نباشند اشکال کاردر عدم اجرای قانون می باشد

      • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393-9:52

        دوست کم سواد من که معنای تفریغ با تفریغ را نمیدانیﺗﻔﺮﯾﻎ از ﻧﻈﺮ ﻟﻐﻮی یعنی ﻓﺎرغ ﺳﺎﺧﺘﻦ، و ﺗﻔﺮﯾﻎ ﺑﻮدﺟﻪ در اﺻﻄﻼح ﻣﺎﻟﯽ ﻓﺮاﻏﺖ از ﺑﻮدﺟﻪ و ﯾﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪی اﺟﺮای ﺑﻮدﺟﻪ اﺳﺖ.دیوان محاسبات کشور سالانه با بررسی حساب‌ها و اسناد مربوط به دستگاه‌های دولتی گزارش تفریغ بودجه را تهیه می‌کند که در آن نحوه و میزان هزینهٔ سازمان‌ها، پروژه‌ها و پیشرفت آنها بر اساس لایحهٔ بودجه مشخص است.درضمن ما واهمه ای از شما وامثال شما که حتی معنای علمی یک کلمه را ندانسته واعتراض می کنید نداریم .مردم خودشان بهترین قضاوت کننده هستند.

        • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-22:24

          دوستان کمی منطقی فکر کنید واقعا وضعیت اسفبار اقتصادی فعلی کشور حاصل عملکرد کدام دولت است آیا دولت روحانی در این مدت کم می تواند تمامی مشکلات ناشی از بی تدبیری دولت گذشته را حل کند؟ انصاف هم چیز خوبی است. البته طرح سئوال و انتقاد حق نماینده است اما این نماینده چرا در دولت قبل که سرمنشا بسیاری از مشکلات بود به خودش اجازه سئوال را نداد؟لاقل نظرات خودش را شجاعانه در خصوص سئوالات مطرح شده در بیانیه فوق را بدهدتامردم صداقت گفتار ایشان را ارزیابی کنند.

          • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-21:22

            نگارنده محترم تفریغ نه تفریق . در ضمن چرا سرویس سیاسی این سایت اسمشو ننوشته؟ می ترسه؟

            • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-18:17

              اقایان نمایندگان محترممردم قهیم وشریف اسان مازندران در خانه ملت شما را به فقط به وظیفه قانونی خوددرقانون گذاری و نظارت بر احرای قانون عمل کنید وهمواره بامعرفی افراد وابسته بهخود وامداردولت نشوید تا عدم استقلال قواه باعث ایجاد فساد درابعاد مختلف درکشور نشود وشورای نگهبان نیز این ولفه در ارزیابی نمایندگان فعلی مد نظر داشته باشد

              • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-13:22

                مازند نومه چقدر حزبي فكر ميكني. واقعا دولت روحاني در اين مدت موفق بود؟ من كليه انتقاد هاي مهندس عليپئر را قبول دارم .و اعتقاد دارم انتقاد ونظارت حق نماينده مجلس است.

                • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-11:24

                  دولت قبل اخرین سال دولت 40نفره به نیویورک رفت این دولت امسال از اول فروردین تور ایران گردی برگزار کرد از سمنان و ساری و...تا کیش با هیات همراه اگر باور ندارید از فرودگاه استعلام کنید

                  • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-11:22

                    مجلس در راس امور است.....

                    • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-9:20

                      درود بر شما. پاسخ بجا و جالبی بود. پاسخ می توانست تندتر و برنده تر باشد ولی می دانم سعه صدر به خرج دادید. طرفداران تدبیر و امید و اصلاح طلبان باید سکوت را بشکنند و پاسخ های دندانشکن به مخافانی که قصد تخریب دارند بدهند. به قول سر دار تدبیر و امید :(چطور امروز برخی آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهمی اندک در اختیار دارند. منتقدان مخالفان این دولت آزاد هستند و آزاد خواهند بود. اما بگذارید به همان اندازه همراهان دولت هم آزادی و امنیت داشته باشند. نقد کنند، به ویژه نقد سازنده. این افتخار دولت است. در هیات وزیران به مسئولان گفته‌ام که نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست.) جناب علیپور دیدید شما نطقی ایراد کردید که پاسخ شما داده شد و هر خواننده با انصافی بر صحت ان مهر تایید خواهند زد. بنابراین به جای اتهامات بی روا ... به آرایی که مردم صمیمی و دل پاک جویبار و قائمشهر و سوادکوه به خاطر شعارهایتان به شما داند فکر کنید! خوب هم فکر کنید! یک سئوال دیگر از جناب علیپور! چند درصد مردم حوزه های انتخابیتان به جناب دکتر روحانی رای داند؟! حداقل با آنها صادق باشید!

                      • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-9:2

                        مازند نومه را چه شده....!!؟؟؟
                        آقايان افراد ميايند وميروند چيزي كه ميماندعملكرد درست يا نادرست افراد يادگارميماند.
                        نمايندگان با راي مستقيم مردم انتخاب ميشوند وبالطبع حرف مردم راميزنند .
                        شما بعنوان يك رسانه هم بايد وبايدحرف مردم رابزنين نه اينكه چند روزه تمام همت خود را صرف دفاع از دولت ،استانداروعده اي خاص كرده وهجمه تندي عليه منتقدين دولت به را ه انداختين !!!!!؟؟؟؟؟؟
                        چرا !!؟؟؟
                        اين دولت هم داراي عملكرد مثبت ومنفي است بهتر نيست به جاي حمايت متعصبانه و..بعنوان يك رسانه عملكردهاي مثبت ومنفي دولت را تيتر كنيد
                        نه به نمايندگان ملت بپريد...
                        اين هم ميگذرد

                        • اقتدار- حامی دولتپاسخ به این دیدگاه 4 4
                          سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-13:21

                          عرشیا بگو حرف مردم چیه؟ نماینده ای حرفی زده ، منتقدانش دارند روشنگری می کنند. چیز تازه ایه؟! همانطور که تو بقول سپهر از شهردارت چشم بسته و گوش بسته حمایت عاشقانه میکنی!! البته حرجی بر تو نیست. چون دلت می خواهد شهردار یک روزی استاندار یا نماینده مجلس شود و رای تو هم به غیر روحانی بود، واسه همینه داری دست و پا میزنی.تلاشت را بکن که به ارزویت برسی و دوستت را استاندار کنی! اما کامنتهای بی هدف و مغرضانه نذار.

                          • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-10:2

                            دوست عزیز، به همان دلیلی که شما عاشق سینه چاک شهردار یک شهر کوچک هستی و اینجا و آنجا چشم بسته از او دفاع میکنی، حتی به دروغ! این حق را برای یک رسانه قائل شو که در اشل بزرگتر از یک دولت مردمی حمایت کند. حمایت از دولت جرم نیست و در هر دوره ای برخی رسانه ها همسو با دولتند و برخی نه. شما اگر خوشت نمی آید برو رسانه های ضد دولت را بخو ان.

                          • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-8:30

                            همه ی این حرفا سرکاریه تا مسیرو واسه رسیدن به اهداف و منافع شخصیتون هموار کنید.ما همصدا با کل جوانان ایران به روحانی رای دادیم و هیچکدومتون هیچ تاثیری حتی یک میلیونیم درصد روی انتخابمون نداشتید ولی فرصت طلبان واسه رسیدن به پست و مقام خودشونو به ستاد های مختلف چسبوندن که هر ستادی روی کار اومد اونها به هم نون و نوایی برسن.الان مثلا شهری که بیشترین طرفدار جلیلی در استان و شایدم در ایران داشت حالا شد قیم و نماینده روحانی.فقط بخاطر اینکه با برنامه ریزی قبل از انتخابات در هر ستاد یارگیری ولو اندک داشتند.البته بعید میدونم که نظرمو بذارید احتمالا مثل نظرات قبلیم حذفش میکنید

                            • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-8:15

                              احسنت بر اين بيانيه قوي.آقاي عليپور مطمئنا اين بيانيه رو ميخونه.خدا كنه پاسخ هم داشته باشه.هر چند اينا عادت دارن در پاسخ از زمين و هوا ميگن.عالي بود

                              • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-7:28

                                آقای علیپور عزیز دست از این سیاسی کاری ها بردار. به حوزه انتخابیه خودت توجه کن

                                • ارشد مديريتپاسخ به این دیدگاه 7 0
                                  سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-7:16

                                  برخی مي خوان كشور مثل افغانستان باشه ولي منافع گروهي شان حفظ بمونه.

                                  • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-1:57

                                    1- متهم اصلی پرونده می گوید همه مقصریم از قبلی ها گرفته تا فعلی ها و بعدی ها
                                    2- متهم اصلی پرونده می گوید میدان سیاست را نباید به رینگ بوکس تبدیل کرد و با نام و بی نام به بهانه حمله و دفاع از این و آن جو استان را متشنج نمود
                                    3- متهم اصلی پرونده می گوید همه ما قابلیت اشتباه و خطا کردن را داریم و هیچکس مصون از آن نیست بنا براین الکی خودمان را مطلق و دیگران را پر از اشتباه جلوه ندهیم
                                    4- متهم اصلی پرونده می گوید وضعیت مدیریت استان پر از چالش های خودساخته است و بسیاری از انتقادات به نوع چینش های سلیقه ای و گرایش های شخصی حاکم شده که موجب دلخوری های عمیق بسیاری از نزدیکان شده برمی گردد.
                                    5- بحران سازی ها از نقطه ای شروع می شود که اشخاصی با احساس قدرت پشت شخصیت هایی قایم می شوند و با تحریک آنها مشکل آفرینی می کنند. سکوت بسیاری از موثرین کنار گذاشته شده موید این نظریه است
                                    6- نقدها نباید منجر به بروز بداخلاقی و بحران و تشنج بشود. هر عاملی که فضای کار برای مردم را تحت تاثیر قرار بدهد به نفع مردم استان نیست و فرصت ها را از استان میگیرد. مسئولانی که توان کارکردن ندارند و فضا را برای مدیریت مناسب نمی بینند باید خود داوطلب واگذاری مسئولیت به توانمندان باشند نه این که با جو سازی و غوغا سالاری فضا برای آنها تنگ بشود.
                                    7- سایت های باید از میزان تشنج های محیطی افکار عمومی بکاهند و آتش بیار معرکه و هیزم افروز نباشند. به نام دفاع از فلان و بهمان نباید افراد را وادار به عکس العمل و دفاع نمود. حتم بدانید هر مسئولی توانایی ها و ناتوانیی هایی دارد که می تواند از دو طرف مورد تبلیغ یا تقبیح قرار گرفته و نقد و تخریب علیه آنها انجام شود.
                                    8- واقعیت های ملموس را نباید با صدور بیانیه و نطق در مجلس و استفاده از اهرم رسانه کتمان کرد. توان هر مسئولی محدودیت هایی دارد که نمی توان با زور و اصرار و مایه گذاشتن از این شخصیت و آن شخصیت و کوبیدن این دولت و آن دولت و طرفداری از امر و زید آن را به قوت تبدیل کرد. مدیریت مریض و بیمار و فشل به ضرر همه است و کلیت استان می تواند متضرر شود ولی بی انصافی ها و عادت کردن به کوبیدن چشم بسته و تخریب بدون ملاحظه و بزرگنمایی و درشتنمایی نقطه ضعف ها اعصابی برای مدیران باقی نخواهد گذاشت و فضای کار و تلاش را بحرانی و تشنج آلود خواهد نمود و دودش به چشم مردم استان خواهد رفت. نماینده محترم هم باید با رعایت موازین اخلاقی و با سند و مدرک و پرداختن به موارد در جای خودش تحلیل کرده و بنای اعتماد و اخلاق را تخریب نکند و موجبات تشنج و بحران مدیریتی در استان را فراهم نیاورد. علیکم بالاقتصاد در همین جاها کاربرد دارد که باید میانه رو بود و تندروی و کند روی هر دو خطرناک است.

                                    • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 4 2
                                      سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-1:46

                                      نمایندگان تا به آنجا وارد شده اند که به جای قانون گذاری که ذات کارشان می باشد در سال حساسی که فرهنگ و اقتصاد به فرموده مقام رهبری می باشد کاملا بیراه رفته و در فکر مهره چینی حتی در حد معاونین فرمانداری و آبدارچی ادارات به دفتر وزیر می روند و سهم خواهی می کنند. برای مثال در میاندرود حدود سه ماه حکم صادره معاونت از طرف نماینده جلوگیری شده و مردم میاندورد متضرر شده اند و پس مردم میاندرود بدانید چه کسی دلسوز شماست!

                                      • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-23:32

                                        با سلام. ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت مازندنومه.
                                        آقایان محترم ستادی؛ در جهت تنویر افکار عمومی و نه در مقام پاسخ به شما, مطالبی را فهرست وار تقدیم مردم نجیب می کنم.
                                        1- آقای علیپور در مقام مقایسه دولت های آقای احمدی نژاد و آقای روحانی برنیامدند که اکنون شما عزیزان به دفاع از دولت فعلی با روش تخریب دولت سابق پرداختید.
                                        2- حتی اگر چنین قصد و منظوری هم داشته باشید این را باید بدانید که آقای علیپور نماینده دولت سابق نیستند که بخواهند پاسخگوی اعمال دولت گذشته باشند و شما عزیزان نیز همه ایرادات احتمالی هشت ساله دولت سابق را از ایشان بخواهید!
                                        3- اگر به گذشته برگردید و به آرشیو نگاهی بیاندازید خواهید دید که آقای علیپور انتقادات صریحی را نسبت به دولتمردان آقای احمدی نژاد نیز داشتند و این انتقاد و طرح سوال شامل استانداری نیز می شد. اصولا هرکجا که از قانون تخطی میشد یا کم کاری صورت میگرفت آقای علیپور بدون درنظر گرفتن خط و ربط های سیاسی و از جایگاه نماینده مردم تذکرات لازم را میدادند.
                                        4- در بخشی از بیانیه خود به کارخانه کک سازی اشاره کردید, اما نگفتید که کلنگ احداث همین کارخانه کک سازی در زمان دولت اصلاحات آقای خاتمی به زمین خورد ولی کاری در عمل صورت نگرفت.
                                        5- در بحث سیاست خارجی و با عنایت به سابقه 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی حتما بخوبی می دانید که هر زمان یک قدم به عقب نشستیم دشمن جسورتر شده و این جسارت از سوی غربی ها علی الخصوص آمریکایی ها نمود بیشتری داشته. حتی اگر برنامه هسته ای تعطیل شود بعید نیست که با بهانه های حقوق بشری و امثالهم تحریم ها ادامه یابد. کمااینکه در سخنان اوباما شاهد نشانه های آن نیز می باشیم.
                                        6- در بیانیه خود اشاره ای به آقا بابک ها و برخی بدهی های بانکی داشتید؛ نمی دانم شما که تا این حد تیزبین و دقیق هستید چطور و روی چه حسابی آقازاده های دوران سازندگی و اصلاحات را نمی بینید! همان هایی که با راه اندازی قهوه خانه سنتی در مجموعه سعد آباد ...
                                        7- شما که ماجرای سفر 140 نفره و برخی به قول خود حیف و میل ها را یادآور می شوید حتما آنقدر دقیق و زیرک هستید که سفر وزرای محترم راه و شهرسازی و نیرو را به هنگام برف غرب مازندران بیاد داشته باشید. در زمانی که مردم در برف و یخبندان گرفتار بودند این دو وزیر محترم بلافاصله پس از ورود به مازندران ناهار خود را در رستوران گران قیمت و روان کشتی رامسر میل کردند. تازه چیزی که مردم در ظاهر دیدند و نقل محافل و مجالس شده بود.
                                        8- نماینده اصلاحاتی را در دوره ششم مجلس هم دیدیم که علیرغم همسویی دولت و درآمدهای خوب نفتی و عدم وجود تحریم, کاری برای مردم حوزه انتخابیه مورد نظرتان انجام نداده بلکه با ترفندی زیرکانه بخش زیادی از مجموعه های نساجی را خریداری و تبدیل به نمایندگی سایپا یا بهتر بگویم بنگاه خرید و فروش خودرو نمود.
                                        9- همه مردم از مقابله برخی نمایندگان پرنفوذ مجلس با دولت گذشته خبر دارند. لذا در راستای همین مخالفت ها و تفاوت دیدگاهها دائما شاهد آمارهای متعدد ضد دولتی از سوی برخی از این عزیزان بودیم؛ حال اینکه چنین اتفاقی یا برای دولت فعلی نمی افتد و یا اگر هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم قطعا کم رنگ خواهد بود. سازمان آمار نیز وابسته به دولت است و چندان اعتمادی به این آمارها نخواهد بود. آنچه که مهم است تغییر در زندگی مردم است که فعلا خبری نیست.
                                        10- علیرغم ادعای شما, در این مدت هنوز هیچ شرکتی فراتر از حرف و سخن در صنعت ما وارد نشده است.
                                        البته می توان به موارد بیشتری خصوصا درخصوص تفاهم نامه هسته ای اشاره نمود که اظهارنظر در این خصوص را به کارشناسان و خبرگان این بحث وا می گذارم. بهتر است دوستان بجای جانبداری های متعصبانه و بی مغز, کار بزرگان را بخودشان وا گذارند. همه شما سخن می گویید بجز استاندار محترم. چرا اجازه نمی دهید ایشان برنامه هایشان را به مردم توضیح دهند. چرا با طرح موضوعات خارج از بحث سعی در انحراف افکار عمومی و یا جهت دهی آنها به سمت و سوی مشخصی هستید؟! طوری رفتار کنید که در آینده شرمنده نشوید. نمی گوییم شرمنده مردم. لااقل شرمنده خودتان نشوید.

                                        • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-21:25

                                          اقای نماینده به استناد کدام قانون که مرجع تصویب ان قوه مقننه میباشد شما وهمکاران میتوانید در انتخاب مدیران اجرائی دخالت داشته باشید مگر فرمانداری.بخشداری وسایر ادارات وستاد انتخابات شما هستند

                                          • تیزبین استان مازندرانپاسخ به این دیدگاه 28 8
                                            دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-21:13

                                            سلام وتشکراز فعالان ستاد سابق دکتر حسن روحانی در مازندران اعتدالیون اصلاح طلبان هواداران تدبیر امید مازندران چه شیوا پاسخ دندان شکن به نماینده قایم شهر جویبارسوادکوه و... اقای علی پور دادند فکرمیکردیم استان کسی نیست پاسخ او را بدهد چرا ییش از دستور درمجلس نطق نموده همه را وارونه جلوه داد ان زمانی که باید اقای علیپور ودوستانشان درمقابل دولت قبل قد علم می کردن و ان را به میز محاکمه می کشاندند تمام کاراشتباه دولت احمدی نژاد را به حساب دولت دکتر روحانی منتسب می کنند اقای نماینده شما در پیشگاه الهی در حضورتمام نمایندگان ملت سوگند یاد کردی امانتدار ارا وحفظ منافع کشور گام بردارید اگر پایبند به سوگند الهی هستید اگردلیل ویاسخ قانع کننده داری پاسخ اگر یاسخ قانع کننده نداری از مردم عذرخواهی کنید یا استعفا بدهید ان شاالله خدا همه ما را عاقبت بخیر کند...

                                            • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-20:5

                                              آیا این گونه تاختن به هم، مدیریت جهادی خلق می کند؟

                                              • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-14:34

                                                امید است اقای علیپور مطلب فوق را دقیق بخوانند!!!
                                                مدیران استانی نماینده دولت تدبیر می باشند امید است بیش از این شاهد تعلل و باج دهی در انتصابات مدیران نباشیم . در مقابل تندروها باید قاطعانه ایستدو از منافع استان حمایت کرد .
                                                با تشکر از پاسخگویی سرویس سیاسی

                                                • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393-22:28

                                                  متاسفانه برخی هوش سیاسی ضعیفی دارند و هنوز به احمدی امیدوارند و فکر میکنند مردم خیلی زود دوران احمدی رو فراموش می کنند.
                                                  این نماینده هم اگر هوش سیاسی داشت طور دیگری نطق می کرد تا دور بعد هم رای بیاره...


                                                ©2013 APG.ir